Het Diner

210 5 0
                                    

Samen lopen Elena en dhr Smith naar de garage van het kantoor. Om Elena de juiste kant op te begeleiden legt dhr Smith soms even zijn hand op haar rug en druk haar dan zachtjes de juiste richting op. Ondanks dat Elena hier nu al een paar weken werkt blijft het toch een doolhof. En bij de garage is ze nog nooit geweest. Zelf komt ze altijd met de metro. Ze is gespannen met dhr Smith op pad te gaan maar elke keer als zijn hand haar rug raakt dan voelt ze toch een soort warmte door haar lichaam heen gaan.

Eenmaal in de garage stoppen ze bij een grote zwarte chique auto. Natuurlijk is dit die van dhr Smith. Soms heeft hij een chauffeur maar het lijkt er op dat hij vandaag zelf rijdt. Dhr Smith pakt de jas weer van Elena haar schouders en legt deze netjes op de achterbank. Hij houdt het portier van de auto open en Elena glimlacht voorzichtig naar hem en stapt in de auto op de bijrijdersstoel. Hij kan best een gentleman zijn, denkt Elena.

Het wordt al iets donker in de stad. In de auto is zacht muziek te horen op de achtergrond en Elena geniet van het uitzicht van de stad. Het voelt toch anders om in de auto rond gereden te worden door de stad dan om zelf op de fiets of met openbaar vervoer door de stad te gaan. Ze woont hier nog niet zo lang. Ze woont alleen in een appartementje aan de andere kant van de stad ver van het financiële district. Ze rijden nu de binnenstad in. Hier is ze nog niet vaak geweest. Het is lekker warm in de auto en het ruikt er fris. De frisse geur is vermengd met de geur van sandelhout. Waarschijnlijk de parfum van dhr Smith, want ook zijn kantoor ruikt altijd zo lekker. Elena geniet zo van de comfortabele rit dat ze even vergeet dat ze met dhr Smith in de auto zit. Als de auto tot stilstand komt voelt ze zacht een hand op haar knie. Ze schrikt op uit haar gedachten. 'We zijn er Elena.' Dhr Smith loopt naar buiten en doet de deur voor haar open. Hij pakt haar hand vast zodat ze wat makkelijker uit de auto kan komen. En warme golf trekt door Elena haar lichaam als ze uitstapt en dhr Smith aan kijkt. Ze loopt achter hem aan naar de ingang van het restaurant. Dhr Smith geeft zijn sleutels van de auto af aan een medewerker en deze rijdt de auto voor hem in een parkeergarage. 'Dhr Smith, twee personen?' vraagt een andere medewerker. 'volgt u mij maar'. Met zijn tweeën lopen ze achter de man aan. Het is een onwijs chique restaurant. Met grote ogen kijkt Elena om zich heen. Ze nemen plaats aan de beste tafel van het restaurant voor het raam met uitzicht naar buiten. 'Drink jij wijn Elena?' vraagt dhr Smith. 'af en toe bij gelegenheden.' dhr Smith lacht. 'Dan is dit toch wel een gelegenheid vind je niet?' vraagt dhr Smith en bestelt een fles Cabernet Sauvignon. Zeker niet de goedkoopste wijn op de kaart.

Tijdens het eten is er van die boze dhr Smith niks meer te bekennen. Ze hebben het best leuk en leren elkaar iets beter kennen. Ze praten over hun jeugd, waar ze zijn opgegroeid. Dhr Smith komt uit de stad en Elena heeft altijd in een dorpje gewoond. Tijdens haar studie heeft ze op een kamer vlakbij de universiteit gewoond en sinds ze klaar is met haar studie heeft ze nog zo'n drie jaar in dezelfde stad gewerkt en gewoond. Kort geleden is ze naar hier verhuisd. Een stad waar ze niemand kent en drie uur rijden van haar vrienden en familie is.

Als het dessert genuttigd is begeleidt dhr Smith Elena naar buiten. De auto wordt weer opgehaald en dhr Smith rijdt haar naar haar appartement. Het is best een stukje rijden. Parkeren in haar straat is nauwelijks mogelijk. Dus Elena stelt voor het laatste stuk te lopen. 'Ik laat je toch niet alleen 's avonds door deze wijk lopen Elena?!' zegt dhr Smith wat geïrriteerd. 'Het is al laat, je hebt wat glazen wijn gedronken en ik heb je morgen weer heel en wel nodig!' dhr Smith parkeert de auto aan de rand van een park en loopt naast Elena richtig haar appartement. Onderweg komen ze wat dronkenlappen tegen. Ze staren naar haar en roepen seksistische opmerkingen. Maar dhr Smith is lang en best gespierd dus aan zijn zijde voelt ze zich veilig. Elena merkt aan dhr Smith dat hij moeite moet doen om niet te reageren op deze opmerkingen. Elena ziet dat hij zijn spieren aanspant.

Eenmaal aangekomen bij haar appartement bedankt Elena dhr Smith voor het diner. Het is inmiddels al 00:15 uur. Dhr Smith legt zijn hand op haar schouder. 'Morgen 9 uur in plaats van 8 uur beginnen. En koop voor jezelf ook een koffie in de ochtend. Niet alleen voor mij.' Hij draait zich om loopt weer weg. Na een paar passen draait hij nog een keer om 'Elena, op het werk ben ik dhr Smith. Buiten het werk ben ik George.' Hij knipoogt en loopt de duisternis in.

The boss's favorite (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu