In de avonden na werktijd is Elena thuis druk bezig zich voor te bereiden op zaterdag. Ze heeft geen idee wat haar te wachten staat maar elke avond probeert ze alle informatie uit de papieren die ze van dhr Smith heeft gekregen in haar hoofd te stampen.
Ook dhr Smith is nog veel aan het werk na sluitingstijd. Ze ziet hem deze week regelmatig in de avond nog in zijn kantoor.Elena zit 's avonds op de bank voor het raam met de stapel papieren op schoot. Ze voelt zich eenzaam en mist haar familie en vrienden. Ze heeft wel eens een betere avond gehad.
Het is al donker buiten. Ze kijkt naar het kantoor van dhr Smith en ziet dat hij weer in zijn kantoor aanwezig is. Elena krijgt het gevoel dat ze in de gaten wordt gehouden. Zo nu en dan ziet ze namelijk dhr Smith naar haar kijken. Ze schrikt wanneer hun ogen elkaar ontmoeten en duikt dan snel weer weg in de stapel papieren.
De bel gaat. Elena doet de deur open en Thomas staat voor de deur met een pizzadoos. Na het incident van het weekend heeft hij al duizendmaal zijn excuses aangeboden. Elena heeft al meerdere keren gezegd dat een excuses niet nodig is en dat ze zelf heeft besloten te blijven maar Thomas kon het zichzelf moeilijk vergeven. Om Elena de avond wat beter door te laten komen heeft Thomas voorgesteld een filmpje te kijken onder het genot van een pizza.
Wanneer Thomas en Elena op de bank zitten merkt ze dat dhr Smith af en toe naar binnen kijkt. Het begint Elena zo langzamerhand te irriteren om zich zo bekeken te voelen en besluit het gordijn te sluiten.Niet veel later krijgt ze een berichtje op haar telefoon:
Ik heb je zsm nodig op kantoor.
GeorgeElena kijkt geïrriteerd naar haar telefoon. Verdorie, waarom net nu? Is het echt zo veel gevraagd om een uur zonder werk door te brengen.
Elena bericht terug:
Ik heb al andere afspraken. Komt nu niet uit.
ElenaThomas en Elena proberen de film weer te hervatten. Twee minuten later gaat de telefoon.
- 'Ik heb je nu nodig Elena! We moeten goed voorbereid zijn op zaterdag en ik moet nog wat met je bespreken.'
- 'Dat kan toch ook nu aan de telefoon? Ik heb visite. Het was toch geen verplichting om na werktijd meteen naar kantoor te moeten als er om gevraagd werd? Alleen als het mij ook uit zou komen en dat doet het niet. Dag meneer Smith'.
Elena heeft het gevoel alsof hij haar continu in de gaten houdt en nu ook nog haar avond wil verpesten. Ze schrikt een beetje van haar eigen reactie. Dat was misschien iets te direct tegen dhr Smith.
- 'Elena! Ik heb je nu nodig! Je komt nu naar kantoor! Zo belangrijk kan die jongen niet zijn. Helemaal niet na wat hij dit weekend heeft veroorzaakt. Je bent gewoon thuis en hij komt maar een andere keer terug!
Je gaat er anders spijt van krijgen Elena. Je komt nu!!!Tot zo ver de gezellig avond. Elena moet helaas Thomas de deur wijzen. Ze bied haar excuses aan, pakt haar jas en haast zich naar het kantoor.
Elena trekt de deur van zijn kantoor open. Zonder te kloppen dit keer. Haar humeur is alles behalve goed op het moment en dat is die van dhr Smith blijkbaar ook niet. 'Kloppen we niet meer?' Elena kijkt hem enigszins geïrriteerd aan. 'Wie zou er anders nog moeten binnenkomen?' Elena loopt naar zijn bureau en gaat voor hem staan. Ze beseft zich ineens weer dat ze zich misschien wat meer had moeten inhouden en hoe zo'n grote imposante verschijning dhr Smith eigenlijk is vergeleken met haar. Maar de hele avond voelde ze zich somber en op het moment dat ze gezelschap had werd dit verstoort door Dhr Smith.
Dhr Smith staat op van zijn bureau hij loopt op haar af. Elena doet een paar passen naar achter. Ondanks dat Elena ruimte probeert te creëren loopt dhr Smith door tot hij dicht voor haar staat. 'Deze toon die je tegen mij aanslaat accepteer ik niet Elena! Besef heel goed in wat voor positie jij staat. Nog één keer en je vliegt er uit Elena! Echt waar je vliegt er uit! En je bent me zeker wat verschuldigd niet waar?! Zie je dan niet wat ik voor je heb gedaan verdomme!' dhr Smith komt steeds dichter tegen haar aanstaan en Elena zet nog een paar stappen naar achter waardoor ze met haar rug tegen de muur op botst. Dhr Smith staat met zijn borst tegen haar aan en torent boven haar uit. Elena schrikt van zijn woorden en zijn houding en kijkt weg van hem en naar de grond. Het is even stil. Dhr Smith tilt haar kin op en ziet een traan over haar wang rollen. Dhr Smith kalmeert iets. Hij veegt met zijn duim over haar wang de traan weg. Hij doet een stap naar achter en begeleidt haar naar de bank en gaat naast haar zitten. Kom we bespreken even samen de laatste actuele informatie over de investeerders.
JE LEEST
The boss's favorite (DUTCH)
ChickLitElena is net aangenomen als derectie secretaresse bij een groot techbedrijf. Gespecialiseerd in het maken van beveiligingssystemen en chips. De CEO van het bedrijf staat er om bekend een zeer nare dominante man te zijn. Elena is dan ook niet de eers...