Maandag

175 5 0
                                    

7:55 uur. Elena heeft een espresso in haar hand en brengt deze zoals elke ochtend naar het kantoor van dhr Smith. Ze heeft nog steeds hoofdpijn maar werken moet lukken.

Ze doet de deur van zijn kantoor open en schrikt als ze dhr Smith al achter zijn bureau ziet zitten. Hij kijkt haar indringend aan. Hij leunt naar voren met zijn ellebogen op zijn bureau en zijn handen gevouwen onder zijn kin.
'Doe de deur maar achter je dicht.' Elena kijkt angstig en doet aarzelend de deur achter zich dicht. Dit gaat een enorme uitbrander worden, denkt Elena en ze zet zich schrap voor wat er komen gaat.

Dhr Smith staat op en loopt naar haar toe. Hij gaat voor haar staan en steekt anderhalve kop boven haar uit. Elena doet een stap naar achter. 'Volgens mij heb jij me wat uit te leggen Elena... Wat deed je daar alleen?! Waarom liet je jezelf zo gaan?! Je bent het visitekaartje van mijn kantoor! Van mij! Wat als een klant je had herkend?!'
Elena kijkt hem angstig aan. 'Sorry meneer Smith. Ik was met Thomas, we raakten aan de praat met twee andere mannen. We hadden echt niet veel gedronken. Hij ging naar huis en ik bleef nog even zitten. Dat is alles wat ik me herinner.' dhr Smith snuift boos. 'Die verdomde Thomas! Hoe kan hij jou alleen achter laten?!' dhr Smith doet weer een stap dichterbij naar Elena. Hij tilt haar kin op waardoor Elena dhr Smith wel moet aankijken. 'Luister naar me Elena. Dit had echt anders kunnen aflopen als ik je niet had gevonden. Beloof me dat je nooit meer alleen achterblijf in welke bar of club dan ook.' Elena knikt instemmend. 'Belooft meneer Smith, het spijt me van zaterdagavond.' Dhr Smith kijkt Elena indringend aan. 'Hier blijft het niet bij meisje. Je had beter moeten weten. Je had niet alleen achter moeten blijven. Als een klant van mij jou herkent had dan had dat het beeld wat ze hebben van mijn bedrijf kunnen schaden. Daarom zal er weer een passende sanctie volgen. Ik denk hier nog overna. Voor nu mag je gaan.' Elena knikt. Kijkt naar de grond en loopt verlegen weer zijn kantoor uit.

12:00 uur. Lunch tijd. Elena wil opstaan van haar bureau maar voelt een hand op haar schouder die haar tegenhoudt. 'Elena heb je even? Loop even mee mijn kantoor in.' Dhr Smith duwt haar in de juiste richting zijn kantoor. 'Ga zitten. Ik heb nagedacht. Zaterdag moet ik op bezoek bij belangrijke investeerders. Ik wil dat je mee gaat. Het is ver weg dus we gaan zondag pas weer terug. Ik wil dat je tijdens dit bezoek goed luistert en kritisch meedenkt en mee discussieert.' Elena kijkt hem vragend aan. 'Maar meneer Smith, ik weet helemaal niet of ik daar de meeste geschikte persoon voor ben.' Dhr Smith kijkt haar serieus aan en pakt haar kin weer even beet en tilt hem op. 'Mijn keuze staat vast. Zaterdag om 8:30 wordt je opgehaald en lees je een beetje in.' Hij laat haar kin los en gooit een stapel papieren in haar handen. 'Hier, om je voor te bereiden'.

The boss's favorite (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu