-11-

372 36 5
                                    

A/N: Ik hou van jullie comments :)

------------------

Het was vrijdag, 3e uur wiskunde. Zo nu en dan maakte Madison een opmerking die door de een of andere manier met de kus van Luke en Michael te maken had, maar dan zou Michael het nummer van d'r vader opnoemen en dan was ze weer stil.

"Oké, ik heb de proefwerken bijna allemaal nagekeken, volgende week heb ik ze allemaal nagekeken, dat beloof ik. Anders trakteer ik." Zei Luke.

"Volgens mij heeft u één iemand al getrakteerd." Riep Madison terwijl ze met d'r ogen rolde.

"6194-" Riep Michael door het lokaal.

"Oké ja sorry!" Klonk er dan snel.

Luke lachte een beetje naar zichzelf en keek Michael aan die ook een sneaky smile op z'n gezicht had.

Toen de bel ging liepen alle leerlingen het lokaal uit, behalve Michael.

"Hé, hoe laat vertrek je vandaag?" Vroeg Michael.

"M'n moeder keurde het namelijk goed dat ik 2 weken op je huis mocht passen." Voegde hij eraan toe.

"Ik vertrek vanavond pas, rond 9 uur." Zei Luke.

Hij besloot om het incident van gisteren achter zich te laten. Ook het deel waarbij Michael zomaar weg liep.

"Is goed, dan ben ik er iets voor negen." Zei Michael en hij pakte z'n tas op.

"Hé Michael." Zei Luke en Michael keek op. "Wil je misschien voordat ik vertrek nog iets leuks gaan doen samen?"

"Uh, nou ik heb eigenlijk al iets gepland voor vanmiddag." Zei Michael en hij krabde aan de achterkant van z'n hoofd.

"Oh, ja, is goed. Dan zie ik je vanavond." Zei Luke met een smile, maar vanbinnen voelde hij zich zwaar kut.

Wat voor plannen? Eerst zette hij alles opzij om bij Luke te zijn. Maar nu? Nu werd hij gewoon gedumpt voor iets, of iemand, anders.

~

"Hey Cal!" Zei Michael toen hij het café in kwam lopen waar ze samen hadden afgesproken.

"Mike!" Riep Calum zodra hij Michael zag lopen.

Hij stond op en ze gaven elkaar een knuffel.

"Long time no see ya." Zei Calum met een smile.

"Ja klopt." Zei Michael en hij ging tegenover Calum aan de tafel zitten.

Calum was Michael's ex (HAHAHA IK WOU NET BIJNA 'EGGS' SCHRIJVEN IN PLAATS VAN EX IK GA STUK) Ze hadden wat in hun derde jaar, maar ze zaten allebei op andere scholen dus besloten ze, na een relatie van anderhalf jaar, om gewoon vrienden te blijven.

"Dus, hoe gaat het met je?" Vroeg Calum toen ze hun drinken hadden besteld.

"Eigenlijk wel goed. Ik moet vanavond op iemands huis gaan 'passen'. Het is zo'n groot huis het is echt gaaf." Zei Michael.

"Gaaf, tot wanneer?" Vroeg Calum.

"De hele meivakantie. Misschien kan je wel een keer langskomen!" Riep Michael.

"Ja! Ik moet wel even kijken wanneer want ik ga ook een week weg en zo." Antwoordde Calum.

Ze gingen verder met hun gesprek en merkten het niet toen er een nieuwe klant binnen kwam lopen.

Luke had besloten om even wat koffie te gaan drinken tussen het pakken door. Hij deed de deur open en keek op van z'n telefoon. Hij liep naar de kassa toe en zei z'n bestelling.

Hij keek even rond en zag dat het niet heel druk was. Een paar oude mensen aan één tafel, een jongen en meisje rond Michael's leeftijd en twee jongens.

Een van de jongens zat met z'n rug naar hem toe en zwart haar, de andere jongen kon hij z'n gezicht wel van zien. Hij had bruin haar met een soort blonde lok. Ze hadden het vast heel leuk samen, dacht Luke.

Toen hij z'n bestelling had gekregen ging hij aan een tafeltje zitten aan de andere kant van het café. Hij bleef maar naar de rug van die jongen met zwart haar kijken. Hij durfde te zweren dat hij hem ergens van kende.

Hij was zich erg aan 't focussen op hun gesprek en kon eruit maken dat de jongen met het bruine haar 'Calum' heette.

Toen de twee jongens op stonden en op het punt stonden om weg te gaan, gaven ze elkaar nog een knuffel en Calum gaf de zwart harige jongen nog een kus op z'n wang. Aw, dacht Luke.

Toen de jongens richting de deur liepen en Luke eindelijk de gezichten kon zien, liet hij de lepel vallen waar hij de hele tijd mee aan 't spelen was.

"Fuck." Zei hij, en hij dook zo snel als hij kon onder de tafel om z'n lepel te pakken.

De zwart harige jongen was Michael.

Toen Luke weer rechtop ging zitten, stootte hij z'n hoofd hard tegen de onderkant van de tafel aan.

"Wow, gaat het?" Hoorde hij iemand zeggen.

Hij herkende de stem van het gesprek dat 'ie had afgeluisterd en wist dat het Calum was.

"Uh, ja, alles gaat goed." Zei Luke snel en hij voelde een hand op z'n schouder.

Shit shit shit, was het enigste wat er door Lukes hoofd heen ging. Wat als Micheal hem zag?

Hij ging weer rechtop zitten en keek Calum aan terwijl hij z'n best deed om z'n gezicht te verbergen voor Michael die nog bij de deur staat.

"Alles gaat goed hoor, ga maar weer naar je vriend toe." Zei 'ie snel.

Calum liep weer naar Michael toe. Ze liepen samen naar buiten toe. Michael was te diep in gedachten om naar Calum te luisteren.

"Hé luister je wel?" Vroeg Calum.

Michael schrok wakker.

"Uh nee, sorry. Ik dacht even ergens aan." Zei hij.

"Waar aan?"

"Die gast die z'n hoofd stootte in 't café leek heel erg op m'n wiskunde leraar. Ten minste z'n stem en z'n haar. Ik heb z'n gezicht niet echt kunnen zien want die verborg 'ie leek 't wel." Zei Michael en hij keek naar de grond.

Het was Luke vast niet. Waarom zou hij naar zo'n stom café gaan als deze. Het mocht dan wel Michaels favoriete zijn, maar eigenlijk was er niet veel aan. Maar Michael wist niet, dat het ook Luke's favoriete café was.

Dat was het eerste café waar hij iets ging drinken toen hij hier voor het eerst kwam wonen, een paar jaar geleden. Nu gaat hij er bijna elke dag wel wat drinken.

Luke liep het café uit en zag Calum en Michael verderop nog staan. Ze gaven elkaar nog een knuffel en een kus op de wang, en liepen toen allebei een andere kant op.

Luke zuchtte en hij had opeens helemaal geen zin meer in de koffie die hij nog vast had. Z'n maag zat in de knoop.

Michael had Luke gewoon laten zitten voor een andere gast.

---------------
MICHAEL WAT BEN JE TOCH WEER EEN ASSHOLE

Maar hij is ook wel slim want hij houdt z'n opties open aangezien Luke ook wel een asshole is.

Och nee hoe gaat het nou als michael gaat oppassen in 't huis????2?2?2?2?2?2?2?2??2 i guess we will never know !!

Nee grapje jullie weten het in t volgende hoofdstuk ofcourse.

Ik update dit boek opeens heel veel want ik heb echt weer zin gekregen in dit boek yay for me

Okee ik hoop dat jullie het een leuk hoofdstuk vonden :)

Xoxo Noa.

A Certain Romance || mukeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu