Trust issues

400 10 2
                                    

POV Emma:

"Het huis van je vader is zo prachtig!" zeg ik tegen Sofie terwijl we samen het huis binnen lopen. Overal hangen schilderijen aan de muur en er staat een grote licht rode bank in de woonkamer wat past bij de stoelen aan de eettafel. De kasten en eettafel hebben een mooie donkere hout kleur wat de ruimte een warm en gezellig gevoel geeft. "Ja maar echt het overtreft nog bijna ons huisje." zegt ze lachend. "Madame hier is le koffer."zegt Nicolas terwijl hij mij en Sofie onze koffers geeft. "Dank u wel." "Loop mee ik laat kamers zien." zegt hij en hij loopt de deur uit terwijl hij ons wenkt om mee te lopen. We volgen hem en komen uit in een grote kamer met een tweepersoonsbed. De kamer is verlicht door het zonlicht wat uit het gigantische raam schijnt. Uit het raam zie ik dat er een balkon bij zit. Ook staat er in de kamer een groot bureau en twee nachtkastjes. "Papa dit is zo mooi bedankt!"roept Sofie en ze rent naar haar vader toe om hem een knuffel te geven. "Non problème." antwoord hij terwijl hij de knuffel beantwoord. "Ik ga kopen eten." zegt Nicolas en hij loopt de kamer uit.

"Dit is echt geweldig. Dit kan niets anders worden dan de beste vakantie ooit!" zeg ik terwijl ik me achterover laat vallen op het bed. "Zeker weten we gaan zoveel leuke dingen doen dat we helemaal moe thuis komen." zegt Sofie lachend terwijl ze zich naast me op het bed laat vallen.

"Wat zit er eigenlijk achter die deur." zeg ik wijzend naar de deur naast het bureau. "Ik heb geen idee. Nu ben ik benieuwd."ze staat op en loopt er naar toe. "Zal ik hem open maken?" "Ja doe alsjeblieft." Langzaam trekt ze de deurklink naar beneden. Ik kan niet zijn wat er in zit maar aan haar gezicht te zien is het iets leuks. "Omg"roept ze. "Wat, wat is het."zeg ik terwijl ik opsta en naar haar toe loop. "Het is een inloopkast." zegt Sofie met haar mond open.

Sofie wou sinds ze jong was al een inloopkast het is echt voor haar een soort van kinderdroom. "Zo, ik denk dat je vader even wou goed maken dat hij er bijna de helft van je jeugd niet was." zeg ik kijkend naar de inloopkast hij is inderdaad wel erg mooi. "Jezus Emma, ik vind het hartstikke lief."zegt ze terwijl ze op het bed gaat zitten. "Wat zullen we vanavond eigenlijk gaan doen." vraag ik na een korte stilte.

"Zijn er leuke clubs hier in Parijs?" vraag ik. "Ik heb geen idee ,maar het is nog vroeg dus we kunnen zo wel even rondkijken." "In zo'n grote stad als dit zal het vast wel goed komen!" zeg ik. Het is wel echt een goed idee om de vakantie te starten door gezellig samen uit gaan." zegt Sofie lachend.

We liggen even samen op bed tiktoks te kijken in stilte. Dat vind ik nou zo fijn aan samen zijn met Sofie soms is het stil en dat is oké. Meestal voel ik de drang om iets te zeggen als er een stilte is maar bij haar voelt het goed en heb ik dat niet.
"Em zou ik je iets kunnen vragen?" zegt Sofie als ze opkijkt van haar telefoon en mij aankijkt. "Tuurlijk wat is er?" zeg ik terwijl ik mijn telefoon weg leg. "Ik weet dat dit een beetje random is maar ik zat er vanmiddag op het vliegveld aan te denken. Hoe kan het eigenlijk dat het al zolang uit is met Nick en je in die tijd niet eens met 1 jongen gepraat hebt?" Het was even stil. "Ik bedoel dit echt niet boos of aanvallend ik was gewoon benieuwd maar als je het niet wilt antwoorden is het ook oké." zegt Sofie terwijl ze een hand op mijn schouder legt. "Nee het is oké hoor dat je het vraagt alleen weet ik niet zo goed of ik daar een antwoord op heb. Ik denk dat het meer was dat ik het vertrouwen in jongens kwijt ben geraakt doordat wat hij me aan heeft gedaan."
"Dat snap ik hellemaal , vooral na wat er gebeurt is maar Em het is al zolang geleden. Deze vakantie is echt je kans om weer met jongens te praten want je ziet hen daarna toch niet meer dus er zit niets aan vast alleen een beetje fun." zegt ze met een dikke knipoog.

"Ik weet het niet ,ik ben toch altijd nog bang dat ze iemand anders leuker vinden dan mij en me dan laten vallen." "Dat begrijp ik maar niet alle jongen zijn slecht en het hoeft niet gelijk een relatie te zijn het kan ook gewoon een vakantieliefde zijn." "Je hebt gelijk ik zal er overnadenken misschien ontmoet ik inderdaad een leuke jongen hier." zeg ik lachend. "Als je dat nieuwe jurkje vanavond aandoet moet ik de jongens nog van je af duwen dus maakt je maar geen zorgen , keus genoeg." Ik kijk haar lachend aan maar weet niet of ik het echt geloof.

"Kom laten we ons omkleden om buiten even rond te lopen." zegt Sofie terwijl ze opstaat en naar haar koffer loopt. "Goed idee want het is zo warm hier." en ook ik loop naar mijn koffer toe. "Wat ga jij aandoen?" vraagt Sofie me terwijl ze al haar kleding uit haar kast gegooid heeft. "Ik zat de denken aan dit witte rokje met dit blauwe backlestopje." zeg ik terwijl ik de twee kledingstukken omhoog hou zodat ze het kan zien. "Oeh heel leuk ik heb echt geen idee." Ik kijk even met Sofie mee en al snel hebben we samen een outfit voor haar gekozen. We hebben gekozen voor een grijs korte broekje met een witte body. Beide nemen we ook nog een tasje mee en een zonnebril en zijn we klaar om te gaan.

We lopen de trap af en zien Nicolas in de keuken staan. Hij is aan het koken en het ruikt erg lekker. "Bonjour papa is het goed als wij even een rondje lopen door de stad?" "Qui als jullie voor 7 uur terug zijn is oké." "Doen we, tot zo!" "Au revoir."

POV MATTHY:
Nadat we met z'n alle gezwommen hebben in het zwembad zijn we naar binnen gegaan en hebben ons omgekleed omdat onze kleren nogal nat waren. Het huis vanbinnen is erg mooi en heeft een moderne stijl. Ik deel samen met Koen een kamer, Milo met Raoul en Rob. In onze kamer staat nog een leeg bed. "Ik ben zo blij dat we samen op de kamer zitten." zegt Koen terwijl hij begint met zijn koffer uitpakken en spullen in de kast leggen. "Ik ook beter dan bij de stinkende Raoul." "Ja tering ouwe. Ik snap nogsteeds niet dat die gast een vriendin heeft." zegt Koen lachend. Ik lach terug terwijl ook ik mijn koffer begin uit te pakken. Beide hebben we een apart tweepersoonsbed en een grote kast. Aan de muur hangen mooie schilderijen en een gigantisch raam verlicht de kamer.

Ik hoor voetstappen dichterbij komen en de deur van onze kamer zwaait open. "Hey gasten Rob en ik vroegen ons net af wat we vanavond zullen doen?" zegt hij terwijl ons aankijkt. "Maakt mij niet uit we kunnen sowieso eerst uit eten gaan." zeg ik. "En daarna gaan we zeker weten uit." zegt Koen. "Ik heb daar dus echt geen zin in." zeg ik terwijl ik me achterover op mijn bed laat vallen. "Dat is jammer voor jou gast want wij allemaal wel dus dat is 4 tegen 1." zegt Milo lachend. "En Matt denk aan de weddenschap. Als je een chick wil krijgen moet je wel mee uit gaan." zegt Koen terwijl hij me aankijkt. "Oké goed ik ga wel mee." zeg ik nogsteeds liggend op mijn bed.

"Dat wordt lekker zuipen." roept Rob terwijl hij de kamer in rent en op mijn bed springt.
"Ja en eigenlijk moeten we dan ook een vip tafel nemen om de vakantie te vieren natuurlijk." zegt Milo er achter aan met een grijns op zijn gezicht. "Ik trakteer wel jongens." zegt Koen terwijl hij bij mij en Rob op het bed ploft. "Koen strooit weer met zijn poen hoor." zegt Milo lachend.

"Zullen we eerst nog even hier chillen voordat we naar de stad gaan om te gaan eten." vraagt Rob.
"Goed idee , ik moet toch nog even mijn tas uitpakken." zegt Milo terwijl hij uit onze kamer loopt. "Ik ook , tot zo jongens." zegt Rob en hij loopt achter Milo aan. Maar dan stopt hij met lopen "Doen we straks een pilsje samen in de tuin." vraagt hij. "Die Brabander kan ook aan niets anders denken dan pils." lacht Koen. "Dat is goed hoor Rob ik ben daar xwel aan toe." zeg ik. Rob knikt en loopt naar zijn kamer. Samen lachen Koen en ik nog even om elkaar en lopen we de tuin in. Daar gaan we met de mannen zitten genietend van een pilsje en het heerlijke weer. Het beseft me echt even hoe blij ik eigenlijk ben om hier te zijn met mijn vrienden.

Bedankt voor het lezen!! Waarschijnlijk zal er even geen hoofdstuk geplaatst worden vanwege mijn toetsweek maar ik zal proberen toch nog wat te schrijven. Groetjesss Lola :)))

De stad van de liefde ( bankzitters) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu