Mijn gezicht trekt wit weg zat Raoul daar nou al de hele tijd. "Hoeveel van dat heb je gezien?" Ik zie dat Matt rood wordt en hem schamend aan kijkt. "Te veel....ik moest de groetjes van Lieke doen trouwens." Hij kriebelt zenuwachtig in zijn haar. "Dankjewel groetjes terug." Zeg ik ongemakkelijk. "Dan ga ik maar." Zo snel mogelijk sprint Raoul de trap op en is hij uit het zicht verdwenen.
"Dat was echt het ongemakkelijkste ooit." En ik hou schamend mijn handen voor mijn ogen. "Ja maar ik heb geen spijt van dat het gebeurt is." Hij geeft me een knipoog. Ik gooi plagend een kussen tegen zijn hoofd. "Oh gaan we nu ineens zo doen?" Hij pakt ook een kussen en gooit die tegen me aan. "Auw jij gooit veel te hard." Ik kijk hem nep boos aan. "Jij begon." Hij grijns naar me.
"Kom dan gaan we naar boven het is al laat." Ik trek hem aan zijn arm mee naar boven. Ik zie onder onze deur door dat het al donker is in de kamer. "Slapen ze al?" Ik kijk Matt vragend aan. "Ik denk van wel ze waren natuurlijk ook helemaal bezopen." Hij schud even zijn hoofd terwijl hij dat zegt. "We doen wel heel zachtjes." Ik doe langzaam de deurklink naar beneden en samen lopen we naar de badkamer. "Was Koen nou aan het snurken?" Ik kijk Matthy lachend aan terwijl ik mijn tandenborstel pak. "Dat doet hij wel vaker ja." Ook hij pakt lachend zijn tandenborstel en gaat achter me staan. "Wil je vanavond bij mij in bed slapen." Matt legt zijn handen op mijn heupen en knuffelt me."Ja hoor ,heb nu toch niet zo veel zin om bij Sofie in bed te liggen." Ik leg mijn tandenborstel weg en pak een watje om mijn make up eraf te halen. "Mooi zo." Hij geeft me een kusje op mijn voorhoofd terwijl hij terug loopt naar de kamer.
Als ik klaar ben loop ik ook terug naar de kamer. Ik pak zachtjes mijn pyjama uit de kast en loop naar Matt zijn bed toe. Hij zit al op bed met zijn rug tegen de leuning. Ik probeer mijn jurk uit te doen maar de rits zit erg strak aan de achterkant waardoor ik hem niet open krijg. "Matt zou je even willen helpen ik krijg mijn jurk niet uit." Ik zie hem zijn telefoon weg leggen en mijn kant op komen. "Tuurlijk wil ik dat." Hoor ik hem zachtjes in mijn oor fluisteren. Ik voel zijn warmen handen op mijn rug en krijg er kippenvel van. Voorzichtig doet hij de rits naar beneden. Ik pak de bovenkant vast zodat hij niet gelijk uitvalt. "Dankjewel." Fluister ik terwijl hij weer op het bed gaat zitten en zijn telefoon erbij pakt. Langzaam trek ik de jurk naar beneden en pak mijn pyjama shirt. Ik kijk even naar Matt en zie dat hij snel zijn blik van me afwend. "Betrapt." En ik wijs lachend naar hem. "Wat moet ik dan als je je voor me aan het omkleden bent." Hij kijkt me onschuldig aan. "Gewoon niet kijken." Ik steek mijn tong uit en draai me weer om. "Alsof dat zo makkelijk is." Hoor ik hem nog mompelen. Ik trek mijn bh uit en doe het shirt over mijn hoofd. Als laatst trek ik nog mijn korte pyjama broek aan en draai ik me weer om.
Ik spring bij Matt in bed en hij legt zijn telefoon weg. "Ik vond het echt leuk vandaag." Ik kijk hem glimlachend aan. "Ik ook maar ook wel een beetje chaotisch gelukkig was de date wel echt gezellig." Hij pakt me voorzichtig vast en ik legt mijn hoofd op zijn schouder. "Dat moeten we vaker doen." "Op date gaan?" "Samen zijn." Zeg ik.
Ik hoor zijn hart harder kloppen terwijl ik mijn hoofd op zijn borst leg. Ik ben echt blij dat ik jou heb ontmoet."Hij geeft me een kusje op mijn lippen. "Ik ben ook blij dat ik jou heb ontmoet."
"Slaaplekker." "Slaaplekker."Volgende ochtend:
Vandaag is het de vierde dag dat we hier zijn. Matt en ik zijn uit onze kamer gesloten omdat Milo,Koen en Sofie aan het praten zijn. We zitten gespannen op de bank te wachten samen met Raoul en Robbie. "Ik hoop dat ze het uitpraten." Zucht ik terwijl ik mijn hoofd op Matthys schouder leg. "Dat hoop ik ook want dan kunnen we nog iets leuks doen met z'n alle vandaag." Rob kijkt chagrijnig van zijn telefoon af. "Ik wil nog wel eens graag die Eiffeltoren van dichtbij zien." Hoor ik Matthy naast me zeggen. "Dan doen we dat vandaag toch?" Raoul kijkt de groep rond. "Maar dan moeten ze het wel eerst uitpraten." Rob maakt rare bewegingen met zijn handen terwijl hij dat zegt. "Rob vind het stiekem gewoon vervelend dat er ruzie is in de groep hij kan daar niet zo goed tegen." Fluistert Matthy in mijn oor. Ik knik even lachend zodat hij ziet dat ik het gehoord heb.
Na een tijdje gewacht te hebben zien we ze de trap af komen. Afwachtend kijken we ze aan. Milo ploft naast Matt op de bank neer. Zijn neus ziet er al stukken beter uit veel minder dik zover je kan zien met dat verband erop. "Dus...wat gaan we doen vandaag?" Hij gaat onderuitgezakt zitten. "Dus het is oké?" Rob kijkt hem raar aan. "Soort van ik heb wat tijd nodig maar we hebben gewoon afgesproken deze vakantie leuk door te gaan." Hij kijkt even naar Koen terwijl hij dat zegt. "Mooizo, we dachten vandaag naar de Eiffeltoren te gaan wat vinden jullie daarvan?" Zegt Raoul. "Goed idee!" Koen kijkt enthousiast de groep rond. De andere stemmen ook in en al snel staan we buiten.
POV MATTHY:
We zijn onderweg naar de Eiffeltoren het leek me namelijk wel echt iets wat je moet doen als je in Parijs bent. Op de heen weg loop ik naast Emma ik kan mijn ogen maar niet van haar afhouden. Ze ziet er echt prachtig uit met haar glanzende blonde haar. Vandaag heeft ze een leuk wit rokje aan met een zwart topje wat haar erg mooi staat. "Wat is er?" Ze kijkt me vragend aan vast omdat ik de hele tijd naar haar aan het staren was. "Je ziet er gewoon zo mooi uit." Ik kijk haar grijnzend aan. Ik zie haar nog net even blozen voordat ze haar zonnebril weer op zet. Ik weet echt niet wat deze meid met me doet ik ken haar nog maar 4 dagen en ik krijg het nu al warm als ik aan haar denk.
"Wat een saai tyfus ding?" Koen kijkt met een raar gezicht naar de Eiffeltoren voor ons. "Ik had er ook wel wat meer van verwacht eigenlijk." Zeg ik. "Wat nu? Ik ga echt niet de hele tijd hier blijven het is tering druk hier." Koen gebaart met zijn handen naar de mensen om ons heen. "We kunnen zo uit eten gaan in een restaurant hier vlakbij?" Raoul kijkt iedereen vragend aan.
"Goed idee hoor Raoul maar nu we hier toch zijn kunnen we beter even wat foto's nemen toch?" Hoor ik Emma zeggen. "Jaa voor insta." Sofie pakt haar telefoon erbij en drukt hem in mijn handen. "Hier maak er een van mij en Emma." Ze poseren beide voor de Eiffeltoren. "Nu jullie samen." Sofie pakt de telefoon en duwt mij in Emma's richting. "Kom even leuk lachen." Zegt Emma. Ik leg mijn hand om haar middel en poseer voor de foto. "Awh heel schattig." Sofie laat de foto aan mij zien het is inderdaad echt een leuke foto geworden. "Eigenlijk moeten we er ook een met z'n alle maken." Zegt Sofie terwijl ze om zich heen kijkt. "Moet dan?" Zucht Rob. "Ja Rob dat is leuk." Zegt Emma. "Kom we vragen het aan die mensen." Sofie wijst naar een groepje en ze maken een foto van ons. Emma hangt over de telefoon heen om er naar te kijken. "Oehh die is leuk die ga ik plaatsen." Zegt ze lachend.
Er komt een groepje jongeren naar ons toe lopen. Eerst lijkt het alsof ze langs ons lopen maar al snel zie ik dat ze toch echt onze kant op komen. Ze fluisteren wat naar elkaar en beginnen daarna met schreeuwen. "Hey jullie zijn toch de bankzitters!!"
Bedankt voor het lezen van hoofdstuk 17 alweer ik hoop dat jullie het nogsteeds een beetje leuk vinden. Dit weekend waarschijnlijk wel een nieuw deel. Vergeet geen ster achter te laten dat zou ik erg leuk vinden!!!
Groetjesss Lola
JE LEEST
De stad van de liefde ( bankzitters)
RomanceJij gaat met je beste vriendin Sofie op vakantie naar de stad van de liefde: Parijs. Jullie komen daar een groep knappe jongens tegen waar jullie bevriend mee raken. Jij hebt al snel je oog op een van de jongens zal hij dat ook voor jou hebben? Of...