1 drankje

393 9 6
                                    


Ik en Sofie waren onderweg naar de kroeg die we vanmiddag hadden gezien. Toen was er natuurlijk niemand maar dat zal nu vast anders zijn. We lopen over de straten s'avonds is het bijna net zo druk als overdag op de weg. Er rijden veel auto's en er lopen mensen rond. Het is nu ongeveer 23:00 en in zo'n stad als dit is het nooit rustig.

"Kijk daar is het al." zegt Sofie terwijl ze wijst naar de gezellige kroeg die we vanmiddag hadden gezien. Door de ramen zijn er verschillende gekleurde lichten te zien. Er zijn al veel mensen want zelfs buiten staat een korte rij om naar binnen te gaan. We gaan achter alle mensen in de rij staan. "Zo het is druk zeg." zeg ik terwijl ik door het grote raam van de kroeg kijk. "Ja hè maar deze kroeg is ook veel groter dan die in Utrecht." zegt Sofie boven de harde muziek uit die door de muren van de kroeg heen komt. Ik knik geen zin om nu al mijn stem kwijt te raken terwijl we nog niet eens binnen zijn.

We staan nu eerste in de rij en we mogen bijna naar binnen. Er staat een man bij de deur hij vraagt om onze legitimatie en dan mogen we naar binnen. De warme lucht en drank geur komt me gelijk tegemoet terwijl we binnen lopen. Overal dansen mensen op de muziek. "Zullen we eerst een drankje halen en dan dansen?" zegt Sofie in mijn oor zodat ik het nog een beetje kan horen. "Goed idee." zeg ik.

Samen lopen we naar de grote bar aan de zijkant van de kroeg. "Zo die man achter de bar is niet verkeerd." zeg Sofie in mijn oor. Ik kijk even op naar de man met bruine haren en een klein baardje. "Hij is niet echt mijn type." zeg ik terug. "Ja maar wel de mijne." zegt Sofie met een grijns op haar gezicht terwijl ze haar jurkje een beetje naar beneden trekt zodat haar borsten beter te zien zijn. Ik lach en wenk de man achter de bar voor onze bestelling. We bestellen beide een mixje en ik loop weer terug naar de dansvloer.

Ik kijk om me heen waar is Sofie nou? Ik schud mijn hoofd ze staat vast nog te flirten met de barman. Ik probeer weer terug naar de bar te lopen maar het is zo druk dat ik niet door de mensen massa heen kom. Nu sta ik hier alleen op de dansvloer wat moet ik nou?

Ik sta daar even totdat ik weer probeer naar de bar te lopen. Totdat ik tegen iets hards aan loop. Ik kijk omhoog en staar in twee mooie blauwe ogen. Zijn ogen worden groter. "Jij bent het meisje van het vliegveld." zegt hij. "Huh wie ben jij? vraag ik. "Ik ben Milo de beste vriend van Matthy de jongen waar je zo mee aan het flirten was." zegt hij lachend. Ik knik niet wetend wat ik moet zeggen. "Wat doe je hier zo alleen?" vraagt Milo. "Ik ben hier met mijn beste vriendin maar ze is aan het flirten met een of andere jongen en heeft me alleen gelaten." zeg ik terwijl ik naar beneden kijk. "Wat gemeen. Wacht kom." zegt hij en hij pakt mijn arm beet en sleurt me door de menigte. Hij stopt met lopen als we bij een groepje jongens zijn. Ik zie de rood harige jongen en de kleinere jongen. Ook zie ik een man met bruin haar en een baardje. En dan zie ik hem ,Matthy. Zijn heldere blauwe ogen bekijken me van top tot teen.

Ik behou het oogcontact en glimlach naar hem. "Kijk is wie ik hier heb gevonden." zegt Milo terwijl hij me dichter naar de groep toe trekt en me dan loslaat. Ik zie Milo en de roodharige jongen raar naar elkaar grijnzen ik heb echt geen idee wat hier gebeurt. "Emma?" vraagt Matthy hij lijkt verbaast om me hier te zien. "Ja Matthy was het toch? vraag ik zodat ik niet te obsessed over kom. Wat ik weet honderd procent zeker wie deze jongen is omdat hij al de hele dag in mijn hoofd zit maar dat zeg ik natuurlijk niet. "Wat doe jij hier in Parijs?" vraagt hij verbaast. "Ik ben hier met een vriendin op vakantie om haar vader te bezoeken." zeg ik terwijl ik hem nogsteeds aan kijk. "Echt toevallig , ik had natuurlijk op het vliegveld helemaal niet gevraagd waar je heen ging. Wij zijn hier ook op vakantie." zegt hij terwijl hij met zijn handen naar de jongen wijst die om het heen staan. "Dit zijn trouwens Koen, Rob en Raoul. En Milo maar dat wist je al." En hij sloeg hem hard op zijn arm waarna Milo een gil liet.

Ik moet lachen. "Heb je anders zin om te dansen?" vraag ik aan Matthy. Ik schrok even toen ik het vroeg normaal ben ik echt niet zo spontaan dat is echt de alcohol die ik net naar binnen heb gewerkt. "Vraag je dat aan mij? Tuurlijk wil ik met je dansen." zegt Milo lachend en hij doet een rare dansmove. Matthy duwt Milo aan de kant en loopt naar me toe. "Tuurlijk." zegt hij met een lieve glimlach. Hij wilt net samen met me weglopen als Koen iets in zijn oor fluistert waarna Matthy zijn ogen rolt. Ik kon helaas niet horen wat ze zeiden.

Ik voelde Matthy's waren handen in de mijne en hij neemt me mee naar de dansvloer. 

POV MATTHY:
Eindelijk zijn we binnen in de kroeg. We moesten echt een lange tijd wachten voordat we naar binnen konden want het was echt niet normaal druk. "Kom we halen gelijk een drankje." zegt Raoul en we volgen hem naar de bar. Achter de bar staat een man met bruine haren en een baardje. Aan de bar staat een meisje ze ziet er ongeveer uit alsof ze 25 is. Ze heeft bruine haren en bruine ogen , ze komt me bekend voor maar weet niet meer van wat. De man achter de bar zit te flirten met het meisje waardoor we onze bestelling niet kunnen afnemen. "Hey gast zouden we nog kunnen bestellen?" vraagt Koen op een licht geïrriteerde toon. "Ja sorry waarmee kan ik jullie helpen." Koen bestelt voor ons allemaal een drankje en we lopen naar de dansvloer. Waar het zo druk is dat je je er echt door heen moet duwen om erdoor te kunnen.

We staan in en hoekje van de kroeg als ik merk dat Milo er niet is. "Waar is Milo?" vraagt ik aan Rob die naast me staat. "Hij heeft vast weer een of andere chick op de bek genomen. Je weet hoe het gaat als we met hem uitgaan." zegt hij lachend. Milo, ik en Koen zijn degene die single zijn uit de vriendengroep. Milo is degene die erg houd van het singelleven. Ik zelf heb liever een relatie.

Ik klets even met Rob en dan zie ik Milo aan komen. En ja hoor hij heeft een meisje mee het zal toch weer niet. "Kijk eens wie ik hier heb gevonden." zegt hij lachend terwijl hij een knipoog naar me geeft. Ik schrik nu ik zie dat het Emma is het meisje van het vliegveld. Dan had ik haar toch gezien in het vliegtuig. Ze ziet er erg mooi uit. Ze heeft een mooi blauw jurkje aan wat haar echt prachtig staat. Ik bekijk haar van top tot teen totdat ik haar zie glimlachen en ik lach terug. Ik zie Milo en Koen naast me grijzen ik weet precies wat er aan de hand is en ik ben er wel klaar mee eigenlijk. "Emma?" zeg ik vragend om het niet te erg te laten merken dat ik haar naam nog goed onthouden heb. "Ja Matthy was het toch?" zegt ze met haar mooie stem. Ik kan op dit moment echt mijn ogen niet meer van haar afhouden ze ziet er zo leuk uit. "Wat doe jij hier in Parijs? vraag ik om de stilte te verbreken. "Ik ben hier met een vriendin op vakantie om haar vader te bezoeken." zegt ze terwijl ze lief naar me lacht. Ik vertel haar dat we hier ook op vakantie zijn en ik stel de jongens voor omdat ze hier een beetje raar in stilte omheen staan. Soms hoor ik ze zachtjes in mijn oor lachen.

Ik geef Rob een por in zijn zij zodat hij ophoud met lachen. "Heb je anders zin om te dansen." vraagt Emma. Ik duw Milo aan de kant en wil net met haar meelopen om haar even voor mezelf te hebben totdat Koen iets in mijn oor fluistert. "Weddenschap hè Matt." fluistert hij. Ik rol mijn ogen hopend dat Emma het niet gehoord heeft.

Daar staan we dan samen op de dansvloer. "Je ziet er echt mooi uit." zeg ik tegen haar terwijl ik haar nog eens goed bekijk. "Dankjewel." zegt ze blozend. "Hoelang blijven jij en je vriendin hier? vraag ik aan haar terwijl ik mijn hand op haar heup leg. Ze verstijfd even maar ontspant zich al snel en legt hij armen om mijn nek. "1 weekje hoelang blijven jullie?" "Ook 1 weekje." zeg ik terwijl ik mijn adem inhoudt onze gezichten zijn nog maar een paar centimeter van elkaar verwijderd. "Dan moeten we zeker een keer afspreken." zegt ze met een grijns. "Oeh vraag je me op date." zeg ik lachend. "Als jij dat wil?" zegt ze plagend. Ze komt steeds dichterbij en ik merk dat ze me wilt zoenen. Ik wil haar ook best zoenen maar ze is erg bezopen. Onze gezichten zijn nu zo dichtbij dat ik haar adem op mijn lippen voel.

Dan haalt ze ineens haar armen van me af en zie ik dat haar benen inzakken. Snel grijp ik haar heupen vast zodat ze niet omvalt. "Mijn ijzerpillen." Komt nog net uit haar mond en ze stort neer in mijn armen.

Cliffhanger...
Bedankt voor het lezen! Hopelijk vonden jullie het leuk.
Tot het volgende hoofdstuk! 🫶🏻🫶🏻

De stad van de liefde ( bankzitters) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu