"Nine!" Dedi Altay elinde ki kumları temizlemeye çalışırken. Aralıkta olsalar bile hava güneşliydi bugün ve bütün aile bahçeye çıkmışlardı "Nine! Elim kirlendi!" Diye bağırdı nenesi ses verene kadar. "Uşağum sen kot kafali misin?" Dedi Fadik nine elinde ki güğüm ile bahçeye çıkarken. "Hem pislikten nefret edeysun hem de pislikle oynaysun." Diyerek dizlerini tuta tuta yavaşça yaklaştı Altay'a doğru.
"Nine ya anlamıyorum bir şey senden, kot kafali ne demek?" Fadik nine yandan yandan baktı Altay'ın kumral güneşten parlayan saçlarına, kızarmış yanaklarına ve elinin kenarına değmiş olan çamur sanki bütün kolunu kaplamış gibi davranan Altay ile "Kot kafali ne demek açıklayamam ama tam olarak sen olaysun." Karadeniz ağzından anlamayan Altay için dikkat eden ninesi tekrar konuştuğunda Altay güldü. "İyi bir şey o zaman." Onu geçiştirdi Fadik nine ve bahçe de duran plastik sandalyelerden birine oturdu.
"Getur bakim şu eluni." Yanına ilerledi Altay pislenmiş ellerini havaya kaldırarak. Pislenmişte değildi ama o aşırı rahatsız oluyordu şuan. "Anana çektun sen o da temizluk manyaği." Güldü Altay yine. Söylenmelerine gülen Altay ile Ninesi yamuk dişlerine baktı ve "Sıpa." Diyip ellerinde ki çamuru iyice temizledi bezle. "Oldi mi?" Kafasını salladı "Oldi." Güldü ninesi.
"Anam nerede?" Dedi Altay etrafın sessizliğini şimdi fark etmişti. Oyuncaklarıyla o kadar vakit geçirmişti ki kalabalık olan bahçenin boşaldığını ve annesinin ortadan kaybolduğunu anlayamamıştı. "Mahi erken doğum yapmış ebe'yi alıp gittiler Mahilere." Altay ilk ne demek istediğini anlamadı ama Mahi, bebek ve doğum yan yana gelince gözleri açıldı. "Bebek geliyor mu?" Başını salladı ninesi gülerek. "Geliyor ya geliyor dayanamamış içeride hemen gelesi tutmiş." Altay yerinden fırladı ve koşarak karşı binaya doğru ilerledi. "Ula kot kafali! Koşma düşeceksun. Kürşat! Hiç dinlemiyor bile."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DÜĞÜM GÜNÜ
Чиклит♤Çocukluk aşkı Yaşanmışlıklar zihin denen parçada bir film şeridi gibi geçer derler, benim şeridim de ise hep o vardı. Gözleri, sözleri, gülüşleri, sesi... sayacağım bir sürü şey daha. Hayatıma nasıl bu kadar işleyebilirdi? Dediler ki 'Sizi kimse a...