♡⠀_ .· ꒰ ELEVEN

28 2 15
                                    

Aku baru sahaja bersiap untuk check up kandungan aku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku baru sahaja bersiap untuk check up kandungan aku. Hari ni aku akan pergi bersama dengan younghoon sebab haerin nak dating dengan boyfriend kesayangan dia.

Tiba ii, loceng rumahku berbunyi. Aku membuka pintu lalu ternampak younghoon berdiri di hadapanku.

 Aku membuka pintu lalu ternampak younghoon berdiri di hadapanku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Awak dah ready?" soalnya. Aku hanya mengangguk dan menutup pintu.

"Jom. Awak dah buat appointment kat hospital mana?" soalnya.

"Dekat hospital milik keluarga yeosang. Saya dah inform dia dah hari ni." kataku. Dia hanya mengangguk dan memandu ke kang medical centre.

Setelah kami tiba di kang medical centre, younghoon memarking keretanya di basement. Kami berdua naik ke ground floor untuk pendaftaran.

"Hello, saya ada buat appointment dengan dr kang yeosang." kataku. Jururawat yang menjaga kaunter pendaftaran itu melihat namaku di sistem.

"Ohh puan choi eun ae kan? Bilik dr kang dekat bilik no 7. Puan boleh terus ke sana dan saya dah inform dr dah." kata jururawat itu.

"Baik, terima kasih." kataku dan pergi ke bilik no 7. Aku mengetuk pintu biliknya dan aku mendengar suaranya untuk aku masuk.

"Masuk."

Aku pon masuk ke dalam biliknya bersama dengan younghoon.

"Yeosang..." sapaku.

"Eun ae, sila baring dekat katil tu. Kita akan buat ujian ultrasound." katanya. Aku hanya mengangguk lalu baring di atas katil manakala younghoon hanya duduk di atas kerusi berhadapan dengan meja yeosang.

Dia scanning area perut dan rahimku. Aku melihat skrin di mesin ultrasound itu.

"Eun Ae, usia kandungan awak dah mencecah 4 bulan. Bayi dalam kandungan awak dah jadi embrio. Jadi setelah 6 bulan ke atas, awak dah boleh nampak jenis kelamin anak awak." katanya lagi.

Aku hanya tersenyum perlahan.

"Jadi, saya nasihatkan awak jaga kandungan awak baik ii sebab kandungan awak masih kecil. Nanti saya akan bagi awak sikit ubat, okay? Makan pon kena makan makanan yang berkhasiat." kata yeosang.

Aku hanya mengangguk.

"Baiklah. Thanks, yeosang." kataku.

Setelah selesai, aku pon keluar untuk mengambil ubat.

"Eun ae, lepas ni awak nak balik ke?" soal younghoon. Aku mengangguk.

"Haah, saya nak rehat je kat rumah." kataku. Dia hanya mengangguk.

"Nak saya temankan awak ke?" soalnya. Aku hanya akur sahaja.

"Ikut awak la, haerin pon rasanya takkan datang rumah saya kot hari ni." kataku lagi. Dia hanya mengangguk dan kami berdua pulang ke rumahku.

PARK HAERIN P

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

PARK HAERIN P.O.V

Aku baru sahaja selesai berdating dengan san. Aku dapat mesej daripada eun ae pasal kandungannya.

"Sayang, ada berita pasal eun ae ke?" soal san. Aku hanya mengangguk.

"Kandungan dia usia 4 bulan and sekarang dia on the way balik dengan hoon." kataku. Dia hanya mengangguk.

"At least okay la ada orang jaga. Sayang, I rasa la nak pergi rumah aisha la." kata san. Aku mengerutkan dahi.

"Kenapa? You nak jumpa dengan oppa ke?" soalku. Dia mengangguk.

"Yelah, I tak boleh la tengok eun ae tu sorang ii. She needs her husband lagi ii time dia pregnant ni." kata san. Aku hanya mengeluh.

"Apa plan you sekarang?" soalku.

"I tengah mesej dengan hyung yang kita nak jumpa dia kat rumah aisha." katanya lagi. Aku membulatkan mata.

"Ehhh nak kena pergi rumah dia ke? I tak nak la hadap pompuan tu." kataku lagi.

"Kata hyung, aisha keluar so dia tinggal sorang ii kat rumah tu. Jomlah sayang, we need to bring him back to eun ae. Even dia tak suka sekalipon, kita kena paksa." katanya. Aku hanya akur dan kami berdua pergi ke rumah aisha.

Setelah tiba, san menekan loceng pintu rumahnya. Tak lama kemudian, seonghwa membuka pintu.

"Hae, san. Masuklah." katanya. Kami berdua pon masuk ke dalam rumah itu. Aku macam biasalah mendiamkan diri. Aku malas nak bersuara.

"San, ada apa kau nak jumpa aku ni?" soalnya.

"Hyung, please la balik ke rumah. You know, eun ae needs you." kata san.

"Hah? Dia perlukan aku? Tapi aku tak perlukan dia pon." katanya. Aku mengetap bibir. Kalau boleh nak je aku ganyang oppa aku ni.

"Hyung, lepas apa yang hyung buat kat eun ae, hyung nak lepaskan tanggungjawab hyung ke?" kata san lagi.

"Lepas tanggungjawab? Eh san, aku tak tau apa yang kau merepek sekarang. Lagipon, aku in process nak cerai dengan dia." katanya lagi. Aku membulatkan mata.

"Oppa nak ceraikan eun ae?" soalku.

"Yes, aku dah tekad yang aku nak ceraikan dia. Kenapa? Salah ke?" soal seonghwa.

"Hyung! She's pregnant! Dia mengandungkan anak hyung and hyung nak lepaskan macam tu je?" soal san.

Tiba ii, seonghwa melepaskan tertawa yang sangat kuat dan sinis.

"Ehhh serious ke dia mengandungkan anak aku? Jangan ii dia mengandungkan anak orang lain. Dia bukannya boleh percaya pon. Entah ii dia meniduri kawan dia tu. Dia kan pelacur..." kata seonghwa.

Aku dah mula naik berang dengan pernyataan dia. Baru aku ingin bersuara tiba ii, san menumbuk di wajah seonghwa.

"Apa kau cakap? Kau panggil dia pelacur? Ehh kau sedar diri sikit eh kau tu yang rogol dia pastu kau panggil dia pelacur? Manusia jenis apa kau ni hah?!" marah san. Hilang ayat ii 'hyung' dia tu.

Aku cuba untuk menenangkan san.

"Sayang, dah la. Dia ni memang takkan sedar diri sampai bila ii. Oppa, nanti kau jangan nak menyesal bila eun ae tak nak terima kau langsung lepas ni. Jom san, kita balik." kata aku lalu menarik tangan san keluar dari rumah aisha.

"Kalau aku biarkan, keadaan jadi makin parah."

『 C 』 PSH FF ; ❛❛Fall For Mr Bully❜❜Where stories live. Discover now