♡⠀_ .· ꒰ NINETEEN

43 1 11
                                    

Setelah keluar dari hospital, aku berpantang di rumah keluargaku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Setelah keluar dari hospital, aku berpantang di rumah keluargaku. Kelihatan eomma dan appa sedang bermain dengan cucu mereka.

"Awww comel la cucu haraboji ni." kata appa lalu mengucup pipi gebu yoonhwa. Aku hanya tersenyum melihat mereka bertiga. 

"Eun Ae, eomma nak cakap dengan kamu boleh?" soal eomma. Aku hanya mengangguk dan dia duduk di sebelahku. 

"Eun Ae, kamu dah buat keputusan masak ii ke pasal younghoon?" soal eomma. Aku hanya mengetap bibir lalu mengangguk.

"Eun Ae dah buat keputusan yang eun ae akan kahwin dengan younghoon. He really cares about me dari dulu lagi eomma. So, eun ae nak balas segala budi baik dia." kataku lagi. 

Eomma hanya mengeluh.

"Habis tu, seonghwa? Kamu nak tinggalkan dia macam tu? Kamu nak pisahkan anak dia dengan papa kandung dia?" soal eomma. Aku hanya menunduk. 

"Eun ae terpaksa eomma. Eun Ae takut yang kehidupan eun ae akan jadi macam dulu lagi. I know he changed but hati ni masih ragu untuk terima dia balik." kata aku lagi. 

"Eomma faham perasaan kamu tapi kenapa kamu langsung tak nak bagi seonghwa peluang untuk dia luahkan segalanya?" soal eomma lagi. Aku hanya mendiamkan diri. 

"I know anak eomma ni masih ada hati dan perasaan dengan bekas suami kamu tu. Eomma sendiri nampak perubahan dia. He loves you a lot, eunae." kata eomma. 

"Fikir ii kan la." kata eomma lalu bangun dan pergi dari sini. Aku hanya mengeluh perlahan. Tiba ii, telefonku berdering.

"Hello?" soalku.

"Hello, eunae. Aku ada benda nak bagitau kau. Kau free tak?" soal haerin. Aku hanya mengangguk.

"Ya, aku free. Datanglah rumah family aku." kataku lagi. 

"Okay, lagi 15 minit sampai." kata haerin lalu mematikan panggilan. Aku memandang ke arah yoonhwa yang sedang bermain dengan atok dengan neneknya.

"Kenapa aku masih keliru ni?" desis hatiku. Setelah 15 minit berlalu, haerin tiba di kediaman keluargaku.

"Eh haerin, mari ii masuk." pelawa eomma. Haerin masuk ke dalam dan memelukku erat.

"Eun Ae, lama aku tak jumpa kau." katanya. Aku hanya tersenyum.

"Samalah. Sorry la aku busy berpantang." kataku lagi. 

"Takpe aku faham. Eun Ae, hmm boleh tak kita bercakap sekejap." kata haerin. Aku hanya mengangguk.

"Jom, kau boleh bangun kan? Aku nak cakap dengan kau private ni kat taman rumah kau ni." katanya. Aku mengangguk dan berjalan keluar bersama dengan haerin. 

Kami berdua duduk di bangku rumahku.

"Hae, kenapa? Ada apa masalah ke?" soalku. 

"Eun Ae, aku nak kau jujur dengan perasaan kau sendiri, boleh?" soalnya. Aku hanya terkebil disitu lalu mengangguk.

"Okay, aku cuba. Kenapa? Kau cerita kat aku..." kata aku.

"Apa perasaan kau terhadap abang aku? Jujur je la dengan aku. Kalau kau tak berani luahkan perasaan kau kat dia, kau boleh bagitau aku." kata haerin lagi. Aku terkejut dengan persoalan yang keluar dari mulut haerin.

"Eun Ae, aku bukanlah nak paksa kau untuk luahkan perasaan kau. Kalau kau decide untuk tak nak bagitau, takpe." kata haerin lagi. 

"Aku... aku tak tau, haerin. Aku tak tau dengan perasaan aku sendiri." kataku lagi. 

"Aku terima younghoon sebab dia baik untuk aku. Aku dah boleh nampak sejak kita kuliah dulu. Dia banyak tolong aku jadinya aku yakin yang aku pilih lelaki yang tepat." kata aku lagi.

"Kau yakin ke, eun ae yang kau akan bahagia dengan dia? Aku cuma harap kau fikir dulu masak ii sebelum kau buat keputusan untuk kahwin dengan younghoon. Kalau younghoon tau yang kau kahwin dengan dia bukan dasar cinta, dia akan kecewa." kata haerin.

"Kejap ii kenapa kau tiba ii cakap macam ni? Kau nak jumpa aku sebab kau nak suruh aku fikir balik ke? Hae, aku dah tetapkan keputusan aku." kata aku lagi.

"Eun Ae, aku cakap macam ni sebab aku sayangkan kau. Aku tau perasaan kau yang sebenarnya. Kau bukannya cintakan younghoon kan? You love my brother, isn't it? Eun Ae, jujur je dengan aku. Kau tak payah nak tipu aku dah." katanya. 

"YES PARK HAERIN! AKU CINTAKAN ABANG KAU! PUAS?!" 

Haerin terkejut dengan pernyataan aku. Air mata aku mengalir deras lalu cepat ii aku mengelapnya.

"Betul aku sayangkan dia tapi aku takut nak terima dia balik..." kata aku lagi. Haerin hanya mengeluh perlahan lalu mengusap tubuh belakangku.

"Eun Ae, kau patut buka hati kau untuk dia. Sebelum buat keputusan, aku nak kau tau perasaan dia." katanya lagi. 

"Aku datang ke sini bukan untuk gaduh dengan kau tapi aku nak bagi kau ni." katanya lalu memeberikan aku satu diary.

"Hmm apa ni?" soalku. 

"Ini diary oppa. Segala isi hati dia, dia tulis dalam ni. Dia harap satu hari nanti kau akan tau yang dia sayangkan kau sangat ii, eun ae." kata haerin. 

Aku menerimanya dengan hati yang berbelah bagi. 

Setelah kami selesai berborak, haerin pulang ke rumahnya. Aku naik ke bilik dan kelihatan yoonhwa dah terlena di atas katilku. 

Aku mengambil selimut bayi lalu menutupi tubuhnya supaya tak sejuk. Aku mengambil diary seonghwa lalu membukanya perlahan.

Dear my lovely wife, choi eun ae.

Adakah saya ni tak layak untuk mendampingimu dengan anak kita? Sebelum saya lanjut dengan luahanku, saya nak minta maaf atas apa yang berlaku pada kita berdua. Saya tau hatimu dah tertutup untukku dan awak terima lelaki yang menurutmu dia akan jaga awak dengan anak kita dengan baik. 

Sayang, saya minta maaf kalau cinta saya ni tak sempurna untuk awak. But trust me, only you in my heart. Tak ada yang lain. 

Saya tau saya terlambat untuk luahkan perasaan saya. Saya cuma nak awak tau yang saya selalu akan ada di sisi awak even awak bukan lagi jadi milik saya. I love you so much, Choi Eun Ae. I love you and our child. I hope you can find happiness. Saya redha dengan takdir tuhan asalkan awak bahagia. Kalau awak bahagia, saya pon sama.

From: seonghwa (200424)

Aku menitiskan air mataku lalu memejamkan mata. Oh tuhan, adakah hambamu ini kejam? Seonghwa, saya minta maaf sebab dah lukakan hati awak...

『 C 』 PSH FF ; ❛❛Fall For Mr Bully❜❜Where stories live. Discover now