Aku membuka mataku perlahan. Apa yang aku nampak ialah siling putih dan ahli keluarga aku dan kawan ii aku sedang berada di sisi aku.
"Urghhhh eomma..."
Eomma memandang ke arahku dan tersenyum.
"Omo Eun Ae, kamu dah sedar? Syukurlah..." kata eomma lalu memelukku erat. Kelihatan ada tuan dan puan park jugak di sini.
""Eun Ae, kamu tak pape? Haerin call eomma tadi bagitau pasal kamu." kata puan park. Aku hanya terdiam dan memandang ke arah haerin.
Dia memandang ke arah lain lalu mengelap air matanya. Tapi, ada sesuatu yang aneh di sini.
"Eomma, kenapa eun ae tak dapat rasa baby bump? Anak eun ae macam mana?" soalku sambil memandang ke arah anggota keluarga aku.
Appa hanya mendiamkan diri bersama dengan tuan park. Puan Park mula mengalirkan air matanya. Aku perasan yang riak wajah haerin dan ahli ateez yang lain mula berubah.
"Eomma?"
Aku memandang ke arah eomma yang memandang ke arahku sambil air matanya mengalir.
"Eomma, kenapa eomma nangis ni? Eun ae tanya anak eun ae baik ii je kan? Dia ada kan dalam rahim eun ae?" soalku lagi.
Eomma menarik nafas yang dalam lalu mengusap kedua pipiku.
"Eun ae sayang, eomma harap kamu bersabar... tuhan sayangkan cucu eomma..." katanya. Aku menatap ke dalam mata eomma aku sedalamnya.
"M-maksud eomma?" soalku. Eomma hanya tersedu selepas dia mengucapkan kata ii itu. Puan park duduk di sisiku.
"Eun ae, masa kamu accident tadi, perut kamu terhempap di atas bonet kereta dan hentakan tu sangat kuat dan kamu keguguran... yeosang baru sahaja sahkan tadi." kata puan park. Air mataku mula mengalir deras.
"Eomma, baru je haritu yeosang bagitau eun ae yang anak eun ae berehat di dalam rahim eun ae selama 4 bulan... eomma, eomma tipu kan?! Eomma!!!" aku menangis semahunya.
Aku bukan je hilang seonghwa, aku hilang anak dia sekali...
"Eun ae, bertenang..." kata puan park lalu memelukku erat. Aku menangis di dalam pelukkan mak mertua aku.
"Eomma, eun ae nak anak eun ae balik. Biarlah eun ae je yang pergi bukan anak eun ae..." kataku sambil teresak.
"Eun ae, jangan la kamu cakap macam tu. Ini semua takdir tuhan. Kamu kena banyak bersabar..." kata eomma. Aku hanya teresak di atas katil sambil dipeluk oleh kedua eomma aku.
Aku tak tau macam mana aku nak teruskan hidup selepas ini.
CHOI SAN P.O.V
Selepas eun ae bertenang, keluarganya pulang ke rumah masing ii termasuk kawan ii aku. Hari ni aku dan haerin yang akan menjaganya.
Aku menenangkan haerin yang dari tadi menangis.
"Sayang, sudahlah. Dari tadi you menangis macam ni." kataku. Haerin hanya tersedu.
"San, I kesian tengok eun ae, dia hilang suami dia, dia hilang anak dia. Oh my god, I can feel what she feels.
"Shuhhh... sokay, jom kita keluar dulu. Bagi eun ae berehat. Dia baru lepas nangis tu." kataku. Haerin hanya mengangguk lalu keluar dari wad eun ae.
Baru sahaja kami membuka pintu wad, aku ternampak seonghwa sedang duduk di atas bangku luar wad eun ae sambil menunduk.
"Sayang, masuk dalam. I nak cakap something dengan abang you." kataku. Haerin hanya akur lalu masuk ke dalam wad eun ae semula.
Aku berjalan ke arahnya dan duduk di sebelahnya.
"Kenapa hyung ada kat sini? Puas ke lepas apa yang jadi dekan eun ae?" soalku. Dia hanya terdiam di situ.
"Hyung tau tak? Eun ae ialah seorang perempuan yang sangat baik hati and tabah. Kalau aku jadi dia pon, aku dah lama dah cerai dengan kau. Tapi sebab dia sayangkan hyung lah, dia sanggup setia dengan hyung. Tapi apa yang hyung buat? Hyung seksa dia, buli dia seolah hyung ni benci sangat dengan eun ae tu. Dia tak salah apa ii kot. Hari ni dia dah hilang anak dia which is anak hyung jugak and lepas ni dia akan hilang hyung gak sebab hyung nak ceraikan dia kan?"
Aku menarik nafas sedalamnya.
"San harap hyung tak terlambat untuk reconsider pasal cerai tu. And also, kalau dah cerai semoga hyung bahagia la dengan perempuan sundal tu." kata aku lagi. Dah lama dah aku nak panggil aisha tu perempuan sundal biar panas sikit telinga seonghwa ni.
"Kenapa kau panggil dia macam tu?" soal seonghwa yang dari tadi hanya diam je. Aku hanya menepuk bahunya lalu mengeluarkan sesuatu dari dalam poket seluarku.
"pendrive ni ada bukti yang kukuh. Aku dengan wooyoung rakam semua benda. Jadi, lepas hyung tengok isi dalam pendrive tu, faham ii la eh what should you do next?" soalku lalu masuk ke dalam wad eun ae.
Aku hanya menarik nafas perlahan.
"Hyung, san harap hyung sedar apa yang hyung dah buat selama ni and minta maaf pada eun ae. She sacrificed a lot for you." desis hatiku.
YOU ARE READING
『 C 』 PSH FF ; ❛❛Fall For Mr Bully❜❜
Fanfic"Even you hate me, you're still in my heart" START: 6/4/2024 END: 21/4/2024