2 BULAN KEMUDIAN
KRING KRINGGGGG
Aku mematikan jam alarm yang berbunyi kencang itu. Aku menyandarkan diri di kepala katil lalu mengeluh perlahan.
Dah 2 bulan aku hidup sendiri selepas aku bercerai dengan seonghwa. Sejak aku menuntut cerai dengannya, dia hanya akur sahaja.
"Aku ingat dia akan bantah dengan perceraian ni tapi kali ni dia lepaskan aku pergi." desis hatiku. Yelah lagipon dia yang nak cerai dengan aku kan pada mulanya, takkan la dia nak bantah ehh kau ni eun ae.
Semasa aku termenung jauh, tiba ii, telefon aku berdering. Ternyata itu daripada haerin.
"Hello, Eun Ae? Sorry la aku kacau kau pagi ii ni." katanya.
"Ehh aku dah lama bangun dah cuma aku rehat ii atas katil lagi ni. Kenapa kau call aku ni?" soalku.
"Saje je call kau. Aku rindu kau lah. Lepas kau keluar dari rumah hwa, kita terus tak call. Kau kalau nak cut off contact dengan abang aku, biarlah abang aku je aku tak payah..." katanya lagi. Aku hanya tertawa kecil.
"Sorry la aku busy sikit. Maklumlah aku baru start kerja kat Korean Air." kataku. Aku dah dapat kerja baru sebagai pramugari di Korean Air.
"Hmmm yelah, nanti kalau kau ada masa lapang, kita lepak ah. Aku bosan pulak duduk office ni since masalah client aku semua aku dah settlekan." kata haerin lagi. Haerin pulak dah sah menjadi doktor pakar psikologi.
Kedai bunga aku tu aku serahkan kepada jongho untuk jaga. Aku akan datang ke sana sekali sekala je.
"Okay, nanti apa ii aku datang office kau." kataku lagi.
"Yelah, kau dah nak gerak en? Hati ii lah..." katanya.
"Okay, nanti kita call balik eh? Okay bye..." kataku lalu mematikan panggilan lalu bergegas untuk mandi.
Setelah selesai, aku turun ke tingkat bawah untuk buat sarapan. Nasib baik aku ada duit tabungan yang mencukupi untuk menyewa rumah.
Aku tak nak susahkan eomma dan appa sebab aku nak berdikari sendiri. Nasib baiklah mereka faham perasaan aku.
Aku makan sarapan dan setelah selesai, aku pon pergi ke airport untuk mula bekerja. Setelah aku tiba di airport, aku pon keluar dari kereta untuk masuk ke dalam lobi.
Entah kenapa tiba ii badan aku berasa tak sedap. Aku cuba untuk ambil satu langkah kedepan, tiba ii, aku rebah dan tak sedarkan diri.
"EUN AE!!"
Aku terdengar suara seseorang tapi siapa?
Sejak aku bercerai dengan Eun Ae, hidup aku menjadi huru-hara dan kucar-kacir. Sejujurnya memang aku rindukan dia...
Aku rindukan segalanya pasal dia....
Tapi apakan daya, dia dah bencikan aku....
Tiba ii, pintu bilikku diketuk dari luar.
"Masuk..."
Ternyata itu ialah haerin.
"Oppa, boleh hae masuk?" soalnya. Aku hanya mengangguk perlahan. Dia menutup pintu dan masuk ke dalam.
"Oppa, kenapa oppa skip makan malam semalam? Hae tau oppa tak makan seharian pon semalam. Mana hae tau? Eomma bagitau..." katanya. Aku hanya mengeluh.
"I know you missed her tapi takkan la oppa nak seksa diri oppa sampai macam ni sekali?" soalnya. Aku hanya mendiamkan diri.
"Biarlah oppa macam ni. Memang patut pon oppa hukum diri oppa sendiri sebab tak hargai perempuan yang sebaik eun ae tu. Oppa selalu ambil kesempatan atas kebaikan dia. Sekarang, dia dah hilang dari hidup oppa." kataku lagi.
"Oppa, apa kata oppa pergi jumpa eun ae. I guess dia okay je kalau nak ajak jumpa even korang dua dah cerai. Cuba oppa try ambil hati dia balik." katanya lagi.
"Macam mana?" soalku.
"Oppa tau kan yang eun ae sekarang kerja kat korean air as pramugari? Cuba la approach dia and pujuk dia slow ii. Kalau ada masa lapang, ajak dia lunch ke." kata haerin lagi. Aku hanya mengangguk.
"Oppa try nanti. Thanks tau dik sebab selalu support oppa." kataku.
"Yelah, ite nak gak tengok oppa bahagia. Asyik monyok je lepas cerai." katanya lagi. Aku hanya tersenyum lalu bersiap selepas haerin keluar dari bilik.
Setelah selesai bersiap dan sarapan, aku terus pergi ke airport untuk berjumpa dengan eun ae. Setelah tiba di sana, aku parking keretaku di basement.
Aku baru keluar dari kereta dan ternampak eun ae sedang berjalan ingin masuk ke dalam lobi. Aku hanya tersenyum melihatnya.
"Eun Ae, it's been 2 months since we separated, you're still beautiful. Walaupon kita dah tak ada apa ii hubungan, I will still love you..." desis hatiku sambil memerhati ke arahnya.
Tiba ii, aku ternampak eun ae rebah di atas lantai. Aku cepat ii berlari ke arahnya.
"EUN AE!!!"
Aku cuba untuk mengejutkannya tetapi tiada apa ii yang berlaku. Aku terus mengendongnya masuk ke dalam kereta untuk menghantarnya ke hospital berdekatan.
Kalau nak pergi ke hospital milik keluarga yeosang, memang tak sempat la ceritanya.
"Eun Ae, please bertahan dulu. Jangan tinggalkan saya..." ucapku lalu memandu laju ke hospital. Aku cuma berharap yang aku ada masa untuk membetulkan keadaan.
YOU ARE READING
『 C 』 PSH FF ; ❛❛Fall For Mr Bully❜❜
Fanfic"Even you hate me, you're still in my heart" START: 6/4/2024 END: 21/4/2024