Aku berjalan masuk ke dalam kelas lalu mencampakkan beg aku di atas meja dan duduk di atas kerusi.
"Ehhh kau dah kenapa ni? Takkan kau tak puas lagi buli si budak eun ae tu?" soal hongjoong.
"Ihh sibuk je mamat tu. Lembik pastu ada hati nak lawan aku? Ceh..." kataku lagi.
"Alaaa kau ni tu pon nak terasa. Tapi tulah aku tak pernah pulak nampak dia." kata hongjoong lagi.
"Budak baru la kot. Sedap betul wooyoung tendang dia tadi sampai aku ii sekali ikut tendang dia." kata yunho pulak.
"Tulah terima la padahnya kau melawan park seonghwa kan?" soal mingi pulak. Aku hanya menyilangkan tanganku sambil menunggu pensyarah aku masuk.
Tak lama kemudian, sir lee minho masuk ke dalam kelas untuk mulakan pelajaran pada hari ni. Aku macam biasalah amik tak tau je.
Semua assignment aku, aku suruh si budak tu buatkan. Aku tersenyum sinis. Choi Eun Ae, senang aku nak buli kau ni. Kau tak melawan.
"That's all for today's class. Make sure siapkan assignment saya ya? Saya nak minggu depan." kata sir han jisung.
Setelah pensyarah aku keluar dari kelas, aku terus mengemas beg aku dan mengeluh perlahan.
"Nak kena siapkan tugasan sir han pastu dengan seonghwa punya assignment lagi. Haih penatlah!" gumam aku sendirian.
Tiba ii, younghoon menepuk bahuku.
"Ehh eun ae, jomlah keluar?" soalnya. Aku hanya tersenyum perlahan.
"Awak pergilah dulu sebab awak nak jumpa dengan kawan awak kan? Saya nak tunggu haerin." kataku. Dia hanya akur lalu keluar dari kelas.
Aku mengemas barang ii aku lalu memandang ke arah assignment seonghwa. Aku hanya mengeluh lalu membuka laptopku untuk menyiapkan assignment dia.
Kalau aku tak buat, tak pasal ii aku kena buli lagi teruk.
Sedang aku membuat assignment, tiba ii aku dengan haerin memanggil namaku.
"Eun Ae..."
Aku menoleh ke arahnya.
"Ehhh hae, sampai pon kau." kataku. Dia masuk ke dalam kelas lalu duduk di sebelahku.
"Ehh kau buat apa ni? Tak nak lunch ke?" soalnya. Aku hanya mengeluh perlahan.
"Aku tengah siapkan assignment abang kau ni la. Pagi tadi dia bagi kat aku." kataku. Haerin membulatkan mata.
"Hah? Seriouslah? Aduh aku dah banyak kali dah cakap dengan dia suh buat sendiri. Dah berbuih dah mulut aku cakap tapi still tak nak dengar kata. Dia fikir elok ke buli orang sampai macam tu sekali?" soal haerin, marah.
"Hae, takyah la marah dia lebih ii. Tadi pon younghoon tu terkena gak dengan diorang sebab backup aku." kataku. Haerin hanya menggelengkan kepala.
"Aku tak tau la nak cakap. Eun Ae, aku nak minta maaf dengan kau bagi pihak abang aku tu." katanya. Aku hanya menggeleng.
"Takpe, bukan salah kau pon and aku dah lali dah dengan perangai dia." kataku lagi.
"Ehhh dahlah jom kita lunch. Kau mesti lapar. Kalau pasal assignment abang aku tu, kau ignore je. Tau la aku nak buat apa." katanya lagi.
"Tak boleh ignore, nanti aku yang kena tempiasnya." kataku. Aku betul ii takut kalau seonghwa berani buli aku yang lagi extreme.
"Dahlah. Aku dah lapar ni. Jomlah... kalau kau tak nak ignore, kau boleh buat nanti." katanya lagi. Aku hanya akur lalu keluar dari kelas dan menuju ke cafe bersama dengan haerin.
Setelah tiba di cafe, aku dengan haerin duduk di sudut cafe.
"Kau nak order apa? Aku nak scan qr ni." kata haerin.
"Hmm aku nak bibimbap je la. Air bagi ice lemon tea." kataku lagi. Haerin pon menekan order dan kami menunggu makanan kami untuk tiba.
"Apa yang abang aku buat lagi kat kau hari ni?" soalnya.
"Hmm tak banyak pon cuma dia bagi aku buat assignment dia je la. Tapi tadi younghoon la yang kena belasah teruk dengan member ii dia." kataku. Haerin hanya mengeluh.
"Alaaa member dia pon 2x5 sama je perangai. Maklumlah jumpa time sekolah kan." katanya lagi. Aku hanya mengerutkan dahi.
"Ehhh bukan ke boyfriend kau member dia gak?" soalku.
"Haah tapi kau tak perasan ke yang san tak buli kau sangat? Sebab aku dah bagi warning kat dia. Kalau dia berani sentuh kawan aku, memang aku mintak break terus dengan dia tanpa segan silu." kata haerin lagi.
Aku hanya tersenyum tipis. Kalau ikutkan betul jugak tapi dia takde la nak tolong aku tadi. Takut kalau seonghwa tu pulaukan dia ke apa en.
Sedang kami menjamu selera, aku ternampak seonghwa berjalan dengan seorang perempuan untuk masuk ke dalam cafe ni.
Aku cepat ii tutup mukaku untuk tak kelihatan dia.
"Wehh pahal dengan kau ni?" soal haerin.
"Ishh tu abang kau baru masuk sini." kataku. Haerin menoleh ke arah pintu masuk.
"Ohh lah takyah takut. Aku ada kot so biarlah abang aku tu dating kat sini. Lagipon tempat duduk kita ni terpencil so tak nampak dia." kata haerin lagi.
Aku memerhati ke arahnya lalu mengetap bibir.
"Tu girlfriend dia ke weh?" soalku.
"Haah nama dia aisha. Aku tak berapa kenan sangat dengan minah tu sebab dia gedik sangat and pick me girl, kau tau kan? Aku tak faham dengan taste abang aku tu. Dengan perempuan gedik pon dia berselera." katanya lagi.
Aku hanya terdiam lagi lalu memerhatikan ke arah mereka berdua. Aku harap dia tak perasan la aku kat sini dengan adik dia.
YOU ARE READING
『 C 』 PSH FF ; ❛❛Fall For Mr Bully❜❜
Fanfiction"Even you hate me, you're still in my heart" START: 6/4/2024 END: 21/4/2024