♡⠀_ .· ꒰ TWENTY

54 1 16
                                    

Hari ini merupakan hari perkahwinan aku dengan younghoon

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hari ini merupakan hari perkahwinan aku dengan younghoon. Aku duduk sendirian di dalam bilik pengantin sambil termenung. 

Sedang aku termenung, tiba ii aku mendengar tangisan yoonhwa di luar bilik pengantin.

"Eun Ae, tolong aku... yoonhwa tiba ii nangis ni." kata haerin sambil mendukung yoonhwa yang sedang menangis itu. 

"Omo aku rasa dia haus tu. Bagi dia kat aku, nak nyusu dia ni." kataku. Haerin memberikan yoonhwa kepadaku. 

Aku cuba untuk menyusunya tapi yoonhwa tetap menangis kuat. 

"Yoonhwa, kenapa ni sayang? Susu pon tak nak minum ni." kataku sambil memujuknya. Aku sedang khusyuk memujuk anakku tanpa sedar ada seseorang masuk ke dalam bilik ini.

"Bagi yoonhwa kat saya." katanya. 

Aku menoleh dan membulatkan mata.

Aku menoleh dan membulatkan mata

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku hanya termangu disitu. Aku cuba untuk mengawal air mataku daripada mengalir.

Seonghwa mengambil yoonhwa daripadaku dan menenangkannya.

"Anak papa ni kenapa nangis? Rindu papa ke?" bisiknya lalu mencium pipi gebu yoonhwa. Kelihatan yoonhwa terus senyap di pangkuannya. 

Aku tersenyum perlahan ke arahnya lalu mengusap pipi yoonhwa. Rupanya dia rindukan papanya.

"Selesaikan urusan awak..." kata seonghwa. Aku memandang ke arahnya dan dia hanya mengangguk.

"Pergilah. Majlis awak pon dah nak start dah." katanya lagi lalu membawa yoonhwa keluar dari bilik pengantin. 

Air mataku mula mengalir perlahan. Dadaku tersekat untuk seketika. Haerin cuba untuk menenangkanku. 

"Eun Ae, jom. Kenapa nangis ni? Makeup kau luntur nanti." kata haerin lalu mengelap air mataku dengan tisu. 

Kelihatan appa juga sudah masuk ke dalam bilik pengantin. 

"Eun Ae, dah ready?" soal appa. Aku hanya mengangguk perlahan lalu merangkul lengan appa. Aku dibawa keluar ke dewan utama. 

Semasa berjalan menuju ke aisle, jantungku berdegup kencang. Aku cuba mengusap dadaku yang dari tadi sakit.

Aku menghentikan langkahku untuk ke hadapan. Appa memandang ke arahku. 

"Eun Ae, kenapa ni?" soal appa. Aku memandang ke arah appa sambil air mataku mengalir deras. 

"Appa, Eun Ae... eun ae tak nak kahwin, appa." kataku. Kata ii ku membuat tetamu di dalam dewan terkejut besar. Ada di antaranya berbisik antara satu sama lain.

Aku perasan yang air muka younghoon berubah di situ. Aku memandang ke arahnya lalu tersenyum tipis.

"Younghoon, saya betul ii minta maaf. Saya tak boleh nak teruskan majlis ni." kataku kepadanya. Younghoon tersenyum perlahan lalu datang ke arahku. 

"Saya faham perasaan awak, eun ae. Your heart is belong to him. Kenapa awak terima saya pada mulanya? Kan awak boleh reject je saya dulu." kata younghoon. 

"Saya ingat saya boleh lupakan dia tapi makin saya jauh dengan dia makin hidup saya kosong and betul cakap kawan ii saya. Yoonhwa needs her father." kataku lagi. Younghoon hanya tersenyum. 

"Pergilah kat dia. Dia ada kat luar tu. Saya ajak dia masuk tapi dia tak nak sebab dia tak boleh tengok orang yang dia sayang jadi milik orang lain." kata younghoon. Aku tersenyum lalu memeluk younghoon.

"Thanks, hoon. I'm so sorry..." kataku lagi. Younghoon hanya mengusap tubuh belakangku. 

"Sokay, eun ae. Pergilah..." kata younghoon. Aku terus berlari keluar dari dewan. Kelihatan seonghwa sedang menjaga yoonhwa di taman depan dewan. 

"Seonghwa..." 

Dia menoleh ke arahku sambil tersenyum. Aku boleh agak dia baru lepas nangis. 

"Yoonhwa, say congrats kat mama. Lepas ni, papa tak boleh nak jaga mama dengan yoonhwa lagi." kata seonghwa kepada yoonhwa yang masih terjaga itu. 

Air mataku mengalir selepas aku mendengar kata ii nya. 

"Kenapa? Kenapa awak buat saya macam ni?" soalku. Dia memandang ke arah lain. 

"Apa? Apa yang saya dah buat?" soalnya kembali. 

"Kenapa awak tak jadikan saya insan yang istimewa di hati awak? Kenapa awak seksa perasaan saya sampai macam ni sekali? Mana janji awak pada saya sebelum ni?" soalku sambil menangis. 

Seonghwa hanya terdiam di situ.

"Kenapa awak tak pertahankan cinta kita and kenapa awak tak halang saya tadi?" soalku lagi. 

"Saya... saya redha dengan takdir saya. Sebab tulah saya tak halang awak tadi. Saya nak awak bahagia dengan orang yang lebih berhak." kata seonghwa lagi. 

Air mataku tak berhenti mengalir dan meraup wajahku.

"Jujur saya bagitau awak. Saya tak boleh nak teruskan hidup saya kalau bukan dengan awak." kataku lagi. Seonghwa hanya terdiam di sana. 

Tiba ii, younghoon datang ke arah kami.

"Seonghwa, eun ae untuk kau. Bukan untuk aku. Aku minta maaf sebab tanpa sedar aku dah rosakkan hubungan korang berdua." kata younghoon. 

Aku berjalan mendekatinya.

"Yoonhwa, mari kat mama." kataku lalu ingin mendukungnya. Seonghwa kembali menitiskan air matanya. 

"Seonghwa..." aku cuba memanggil namanya tapi dia tak ingin memandang ke arahku. Aku meraih dagunya. 

"Oppa..." aku memanggil nama panggilan yang aku ingin sebutkan di depannya. Dia memandang ke arahku.

"Please, jadikan saya suri hati awak. Saya nak awak panggil saya dengan panggilan yang awak selalu panggil saya tu. I love you so much." ucapku sambil menangis. Dia menyeka air mataku. 

"Mama, jangan nangis nanti yoonhwa pon nangis sekali. Macam mana saya nak pujuk dua ii bidadari saya ni." katanya sambil tertawa kecil. 

Aku terus tertawa sambil mengelap air mataku dan mengendong yoonhwa.

"Yoonhwa, i love you too sayang." kataku lalu mencium pipi gebunya. Tertawa kecil yoonhwa melihatku. 

Seonghwa memelukku lalu mengusap pipi anaknya itu. 

"So, takkan la nak batalkan majlis ni? Penat tau appa dengan eomma bayar sewa dewan ni." kata appa, memecahkan suasana. 

"Takpe, appa kita teruskan je majlis ni. Saya nak kahwin dengan eun ae." kata seonghwa lagi. 

"Mestilah takkan la nak tergantung macam ni." kata appa. Aku hanya tersenyum kecil lalu meneruskan majlis ini tapi tukar pengantin lelaki la.

Sejak haritu, aku telah sah menjadi isteri kepada seonghwa buat kali kedua. Aku berjanji yang aku akan selalu setia dengannya. 

『 C 』 PSH FF ; ❛❛Fall For Mr Bully❜❜Where stories live. Discover now