♡⠀_ .· ꒰ FOURTEEN

43 2 20
                                    

KRING KRING

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

KRING KRING

Aku mematikan jam yang berbunyi lantang itu dan menyandarkan diri di kepala katil. Aku menoleh ke sebelahku dan Aisha tak ada di sampingku.

Aku hanya mengeluh perlahan.

"Mana pulak perginya dia?" desis hatiku. Btw, pendrive yang san bagi pada aku tu aku belum tengok lagi isi dalamnya.

Kelihatan Aisha baru keluar dari bilik air dengan memakai bathrobe.

"Morning darling..." sapanya manja. Aku hanya tersenyum.

"Morning, sayang.." kataku. Dia mengucup bibirku lalu mengeluarkan pakaiannya.

"Sayang, sayang nak pergi mana ii ke hari ni?" soalku. Dia hanya mengangguk.

"Haah hari ni I ada training kat gym. Maybe I balik lambat sikit tau sebab nak workout lama sikit pastu I nak jumpa dengan kawan I." katanya. Aku hanya mengetap bibir.

Sejak kebelakangan ni, aisha sering ke gym untuk workout. Bukan sehari dua tapi hari ii kot.

"Hmmm sayang, boleh tak hari ni you takyah pergi workout? I miss our time together." kataku. Dia hanya tersenyum.

"Darling, I kena pergi sebab I dah buat appointment dengan trainer hari ni. Lain kali la kita spend time together okay?" pujuknya. Aku hanya akur sahaja.

Setelah dia selesai bersiap, dia dah bersedia untuk keluar dari rumah.

"Okay darling, I pergi dulu. Byebye..." katanya lalu keluar dari rumah, tinggalkan aku sorang ii kat sini.

Aku hanya mengeluh lalu mengambil tualaku dan mandi. Setelah selesai mandi, aku pon memakai pakaian yang sesuai untuk hari ni.

Aku pon turun ke bawah untuk masak sarapan untuk aku makan. Sedang aku menikmati sarapan, tiba ii telefonku berdering.

Ternyata daripada Hongjoong.

"Hello? Kenapa kau call aku pagi ii ni?" soalku.

"Ehh hwa, kau kat mana? Rumah aisha ke?" soalnya.

"Yelah, rumah siapa lagi." kataku lagi, acuh tak acuh. Aku terdengar keluhan yang keluar dari mulutnya.

"Bila kau nak keluar daripada rumah tu? San tak bagi apa ii kat kau ke?" soalnya lagi.

"Dia bagi aku pendrive tapi aku tak tengok lagi. Nanti ii la aku tengok." kata aku lagi.

"Ehhh kau ni kenapa degil sangat eh? Kau pertahankan la pompuan tu. Aku nak kau tengok isi dalam pendrive tu sekarang! Tak kira, aku nak kau tengok hari ni jugak!" tegas hongjoong. Aku hanya mendengus kasar.

"Yelah aku tengok la nanti. Aku tengah makan ni." kataku. Setelah selesai, aku mematikan panggilan dan sambung makan.

"Kenapa semua orang suruh aku tengok isi dalam pendrive tu? Penting sangat ke?" desis hatiku. Setelah aku selesai mencuci pinggan, aku terus naik ke bilik untuk melihat isi dalam pendrive itu.

『 C 』 PSH FF ; ❛❛Fall For Mr Bully❜❜Where stories live. Discover now