Výhrůžka

28 2 0
                                    

Ozvalo se zaťukaní na dveře. ,,Dále," Odpověděla jsem. ,,Vy se balíte?" Zeptal se překvapeně Harry, který právě vešel do učebny kouzelných tvorů. ,,Ano, příští rok bude kouzelné tvory zase učit  Hagrid." Odpověděla jsem. ,,To je škoda, byla jste dobrá učitelka. Nemluvě o tom, že bez vás bych Voldemorta nikdy neporazil." Tvářil se sklesle. ,,Děkuji ti za pochvalu Harry, ale já nikam daleko nedocházím. Po prázdninách tady budu učit obranu proti černé magii." Odpověděla jsem s úsměvem. ,,Takže vy odsud neodchazíte?" Tvářil se nadšeně. ,,Ne," odpověděla jsem mu a usmála se na něj. ,,Hned po prázdninách se zase uvidíme." Slíbila jsem mu ale Harryho tvář o trochu sklesla. ,,Jo, po prázdninách," Řekl jako by ho čekala smrt. ,,Copak? Netěšíš se, až budeš mít pokoj od všech učitelů?" Zeptala sem se s úsměvem. ,,Ani ne, já prázdniny trávím u strýčka a tety a ti mě nemají moc v lásce. Musím jim tam uklízet, vařit, starat se o zahradu. Nejsou to prázdniny které bych si přál." Odpověděl sklesle. ,,A kde že bydlí tvoje teta a strýc?" ,,V Kvikalkově v Zobí ulici 4. Proč?" ,,Ale jen tak. A neboj, věřím, že tyto prázdniny budou lepší."

---

Zazvonila jsem na zvonek a čekala. Po chvíli se dveře otevřeli a stála v nich hubená a vysoká žena. ,,Dobrý den, mohu vám nějak pomoci?" Zeptala se a zvědavě si mě prohlížela. Pro tuto návštěvu jsem zvolila obyčejné mudlovske oblečení, které jsem si koupila v krámku nedaleko. ,,Ano, nejste náhodou teta Harryho Pottra?" Usmála jsem se na ní. ,,Ano to jsem. Pročpak tu jste?" Z jejího dřivě vřeleho úsměvu se během chvíle stal škleb. ,,Potřebovala bych s vámi mluvit. Myslíte, že by jste mě pustila dovnitř?" Nechtělo se jí ale pustila mě. Zavedla mě do obývacího pokoje, kde v křesle seděl tlustý a malý muž. ,,Vernone, tato žena by s námi chtěla mluvit o Harrym." Oznámila mu a muž se na mě zašlebyl. Harry tady rozhodně nebyl oblíbený.

,,Dobry den jmenuji se Aiša Gauntová a jsem Harryho učitelka. Nicmeně doslechl jsem se, že se k němu necháváte tak, já si zaslouží. A tak bych vás ráda něco naučila." Posadila jsem se do křesla a Harryho teta se posadila k Harryho strýci. ,,V kouzelnickém světě existují tři taková kouzla. Dovolte abych vám je předvedla." Z tažky jsem vytáhla brouka. ,,První je impertio. Jak si můžete všimnout brouk dělá vše co si přeju. Nemůže mě neposlechnout. Kdybych mu řekla, skoč z mostu, udělá to." Brouk lezl přesně tam kam jsem chtěla. ,,Druhá taková kledba je crucio." Brouk se hned začal svíjet v bolestech. Harryho teta ještě o kousek zbledla. ,,A ta poslední je avada kedavra." A Brouk okamžitě zemřel. Ležel mi mrtvý na ruce a nehybal se.

,,A proč že vám to ukazuji? Jestli že se dozvím, že jste se k Harrymu nechovali slušně, věřte, že jedu z těchto kledeb na vás vyzkouším." Vyhrožovala jsem jim s naprostým hlidem v tváři, což je znervozňovalo ještě víc. Nevěděli jak na to reagovat. První se vzpamatovala Harryho teta. ,,O těch kouzlech mi moje sestra vyprávěla. Jsou zakázané, ty nemůžete dělat." Protestovala. ,,Ano, zakázaná jsou, ale nikdo příliš nekontroluje, zda je někdo použil či ne. Nemluvě o tom, že zabít někoho se dá i jinak. Znám kouzlo které vám zlomí vaz, nebo takové, díky kterému se utopíte aniž by jste byli ve vodě. Takže jestli vás to uklidní, nemusím použít tyto tři zakázaná kouzla, ale věřte, že ty co jsem vám ukázala, jsou laskavé proti těm, co znám a neukázala jsem vám je." Ani jeden z nich se netvařil nadšeně. ,,Takže když jsme si teď všechno tak krásně vyříkaly, je na čase jít. Přeji vám krásný zbytek dne." Zvedal jsem se z křesla a odešla.

---

,,Harry, než odjedeš, chtěla jsem tě poprosit, aby kdyby se k tobě teta a strýc chovaly špatně, aby jsi mi napsal. Ano?" Harry jen kývl a usmál se na mě. ,,Bude se mi po vás stýskat." ,,Mě po tobě taky, ale neboj, uvidíme se po prázdninách v Bradavicích."

Láska, spravedlnost a smrtKde žijí příběhy. Začni objevovat