5

55 6 0
                                    

𝑃𝑂𝑉 𝑀𝐴𝐷𝐼𝑆𝑂𝑁:

Het is op dit moment 18.00 uur, ik zit alleen op de bank. Ik heb een half uurtje geleden sushi besteld voor ons allemaal, het kan elk moment bezorgd worden.

Vanavond spelen Feyenoord en Ajax tegen elkaar, Koen en Matthy waren vanochtend al helemaal aan het bespreken hoe Feyenoord gaat winnen vanavond. Het was echt grappig om naar te luisteren.

𝑇𝑅𝐼𝑁𝐺𝐺𝐺!!

Ik sta op van de bank en loop naar de gang. "Eten!!" Roep ik naar boven, ik hoor al deuren open gaan. Ik doe de deur open, neem de sushi aan, bedank de bezorger en loop terug naar de keuken. Ik zet de sushi neer op tafel. 

"Ik dek de tafel wel, haal jij Matt? Koen is in Rob's kamer die komen er bijna aan." Zegt Raoul. "Is goed!" Zeg ik en ik loop naar Matthy's kamer. Ik klop 1 keer aan en loop dan zachtjes naar binnen. 

"Wat is er?" Vraagt hij kijkend naar zijn scherm, hij is aan het editen. "We gaan eten." Zeg ik. "Wacht ik sluit dit even af dan kom ik." Zegt hij, hij drukt op wat knopjes op het scherm en hij staat op. "Let's go, ik heb zin in sushi." Zegt hij, lachend lopen we naar de woonkamer. De rest zit er allemaal al, we schuiven aan. 

"Ik hoorde dat je meegaat naar Creators maandag?" Vraagt Rob aan mij. "Ja klopt, hoelaat is het eigenlijk?" Vraag ik. "Wedstrijd begint om 20.00 uur, we moeten er om 18.00 uur zijn." Zegt Raoul. "We gaan wat eerder zodat we nog even gezellig kunnen doen met de anderen." Zegt Koen. "Jamie komt ook, wel pas tijdens de warming-up ongeveer." Zegt Rob. Ik tik Koen zacht aan, hij zit naast me. "Rob's vriendin." Fluistert hij. "Lieke ook." Zegt Raoul. "Roel's vriendin." Fluistert Koen lachend.


"Jaaa!!!" Zeggen Koen en Matthy en ze springen omhoog, ik schrik me helemaal dood. Ik viel al bijna in slaap net maar ik ben nu weer klaar wakker. "Maddie is dood." Zegt Rob lachend en ik draai me lachend naar hem om. "Ze kunnen ook gewoon normaal doen als er word gescoord." Zeg ik. 

"Ik lag gewoon lekker te liggen staan die 2 mongolen opeens half gillend op." Zeg ik, iedereen lacht en ik ga weer goed liggen. Ik lig in de hoek van de bank met mijn hoofd op een kussentje en een dekentje over me heen. Ik open insta en kijk wat rond.

★ 𝑃𝑂𝑉 𝑀𝐴𝑇𝑇𝐻𝑌:

"Maddie?" Vraag ik zachtjes en ik tik haar aan, ze ligt naast me. Ze reageert niet. "Maddie?" Vraag ik nog een keer en ze reageert weer niet. "Jongens Maddie is in slaap gevallen." Zeg ik. 

"Zal ik haar even in mijn bed liggen want als er nog een keer word gescoord ga ik wel weer helemaal los hoor." Zeg ik grinnikend. "Ja doe maar." Zegt Koen. 

Ik til haar op en loop naar mijn kamer, ze is best wel licht dus dat is geen probleem. Ik doe met mijn voet de deur van mijn kamer open en loop door naar mijn bed. Ik leg haar voorzichtig neer, ze heeft al een chill outfit aan dus daarmee kan ze wel slapen. Ik sla mijn deken om haar heen, leg haar telefoon op het nacht kastje naast haar neer. Ik doe de gordijnen dicht en loop mijn kamer weer uit. Ik heb de lampen uit gedaan en doe de deur zachtjes dicht.


"Ik ga slapen, tot morgen mannen!" Zegt Raoul als hij op staat. "Ik ga ook, zullen we morgen een video opnemen voor bankzitters?" Zeg ik. "Ja is goed, we bedenken morgen wel wat." Zegt Koen. "Tot morgen!" Zeg ik en ik loop de gang in, ik slaap als enige beneden vandaar dat ik de trap niet op hoef.

Ik loop zo stil mogelijk mijn kamer in, Madison slaapt gelukkig nog zie ik. Ik kleed me om, poets mijn tanden in mijn badkamer en loop weer terug naar mijn kamer. Ik sla de deken open en ga zachtjes naast Maddie in bed liggen.

Ik pak mijn bril van mijn nachtkastje, pak mijn telefoon en scroll wat op insta. 

"Matt?" Hoor ik zachtjes naast me en het deken beweegt. "Heey." Zeg ik zachtjes. Ze gaat wat rechter op zitten en kijkt om zich heen. "Je viel in slaap op de bank en mijn kamer was het meest dichtbij daarom lig je hier." Zeg ik. "Ik kan ook wel op de bank liggen, dan kan jij hier gewoon rustig alleen slapen, ik wil je niet tot last zijn." Zegt ze en ze stapt al bijna uit bed maar ik hou haar met mijn hand tegen. "Je bent me niet tot last, blijf nou maar liggen." Zeg ik met een glimlach. "Weet je het zeker?" Vraagt ze. "Natuurlijk, je mag altijd bij me in bed komen liggen als je wilt." Zeg ik, ze glimlacht en gaat weer goed liggen. Ik kijk nog wat op mijn telefoon maar ga daarna ook slapen.



Klein beetje een lang hoofdstukk <3

You and me belong togetherWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu