8

57 5 0
                                    

𝑃𝑂𝑉 𝑀𝐴𝐷𝐼𝑆𝑂𝑁:

Ik lig op Matthy's borst, ik luister naar zijn hartslag wat me wat rustiger maakt. Ik heb mijn capuchon over mijn hoofd heen getrokken en veeg mijn tranen een beetje weg.

"Ik snap dat je ze mist Maddie, het is zeker niet niks en al helemaal niet voor jouw leeftijd. Je weet dat je altijd met ons erover kunt praten hè." Zegt Matthy en hij gaat met zijn hand door mijn haar. "Dat weet ik maar het is gewoon lastig." Zeg ik zacht. "Het komt goed, misschien geven wij niet altijd het beste advies maar het is denk ik wel fijn als je ergens je hart kan luchte, toch?" Vraagt Matthy. Ik knik. "Dankjewel Matt." Zeg ik en ik sla mijn armen om hem heen, hij knuffelt me terug en zo blijven we heel even liggen.

Eerlijk, het ligt echt zo lekker op zijn borst. Ik voel me echt fijn bij Matthy, ookal ken ik hem nog niet echt heel erg goed.


18:30 uur:

"Koen als jij deze wint gaan we maccie klappen!!!" Zegt Rob met veel energie. 

Koen speelt een potje Fall Guys en blijkbaar is het in dit huis dat als je een dub pakt, als je wint, dat we dan maccie klappen.

Iedereen staat in Koen's kamer om hem heen te dansen. Ik film het en ga helemaal stuk. Eigenlijk woon ik samen met een stelletje debielen. 

"JAAA!!!!" Roept Matthy. Koen springt uit zijn stoel en knuffelt Matthy half. De andere jongens komen er ook bij en ze belanden in een groepsknuffel, ik word opeens ook mee getrokkken. "Koen's eerste win." Zegt Rob en hij valt op de grond van het lachen. "Hou je bek!!" Zegt Koen ook lachend. "Ik dacht dat jij wel iets beter was Koentje." Zeg ik lachend. "Jij ook je mond houden kleintje." Zegt Koen waardoor ik nog harder moet lachen. 

"Maar gaan we nou maccie klappen??" Zegt Matthy uit het niks waardoor we lachen. "Ja let's gooo!" Zegt Rob en we lopen met z'n allen naar beneden. Ik doe alleen mijn schoenen aan, ik heb al een hoodie aan en we blijven toch alleen maar in de auto want we gaan door de mcdrive.

Eigenlijk heb ik helemaal geen zin in mcdonalds, in eten überhaupt. Mijn eetlust is de laatste maand volledig verdwenen. Het kleine beetje dat ik eet komt er in de avond meestal weer uit. Ik probeer het Koen niet te laten merken want hij weet wat er in het verleden is gebeurd en ik wil hem niet bezorgd maken. 

"Kom je nog Maddie?" Vraagt Koen en hij slaat een arm om mijn schouders heen, ik schrik me kapot. "Waar dacht je aan?" Vraagt hij, we lopen de deur uit. "Niks." Zeg ik zenuwachtig, ik heb niks om zenuwachtig voor te zijn maar ik wil echt niet dat hij me betrapt ofzo. "Zeker, je leek erg afgeleid. Zeggen als er iets is hè." Zegt hij. 

"Shotgun voorin!!" Zeg ik en ik verander het onderwerp, ik kan hier echt niet over praten. Ik ga snel voorin zitten in Matthy's auto. Hij heeft zijn bril op, die had hij vanochtend in bed ook op.

"Heb m'n lenzen niet in, daarom." Zegt Matthy met een glimlach, blijkbaar staarde ik naar zijn bril.


"Maddie wat wil jij?" Vraagt Matthy. Eigenlijk wil ik helemaal niks maar dan word Koen weer boos. Ik staar wat naar de borden met het menu erop, het is zo ongezond. Ik kan het mezelf echt niet vergeven als ik hier iets van eet. "Maddie nu zeggen anders kiezen wij!!" Zegt Koen en ik zie dat we al bij het bestelraam zijn aangekomen. 

"Ehm, doe maar een salade ofzo." Zeg ik twijfelend. Matthy kijkt me verbaasd aan maar draait zich dan toch weer om om de bestelling door te geven. Ik draai me ook meteen weg, maar dan naar de andere kant. Ik heb hier echt geen zin in...



Er komen leuke dingen aan!!!


You and me belong togetherWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu