0.4

123 24 0
                                    

Ayakabımı hızlıca giyip çantamın bir kolunu omzuma koydum.

“Kızım derslerini iyi dinle. Bugün öğretmenlerine konuşmaya gelicem hakkında kötü bir şey duymak istemiyorum. Aslında duyacağımı da bilip gidiyorum.” Annem yine iki ayda bir okuluma gelip öğretmenlerimle konuşurdu.

Aslında annem önceden böyle değildi toplantılarıma sadece katılırdı 12. sınıfa geçtiğimden beri annem artık her iki ayda bir gelmeye başladı. Ve her gittikten sonra bana bir sürü test kitabı alıyor ve bitirmem için süre veriyor bitiremezsem de telefonu alıyor.

Ne kadar çok o test kitaplarını çözsem bile bazen aklım almiyor ve sadece sallıyorum. Ve biliyorum en çok zararı kendime veriyorum ama yapacağım bir şey yok. Ders çalışmaktan nefret ediyorum çünkü.

“Yine derslerde uyuduğunu ya da onun yerine kitap okuduğunu dinlemeye geliyorum.” başımı öne eğip fısıldadım.

“Özür dillerim.” annem beni kendine çekip sarıldı.

“Canım kızım ben senin iyiliğin için böyle çabalıyorum. Aynı annen gibi olma diye.”

Annem babamla evlenmeden önce babası para karşılığında kendisinden yaşça büyük bir adama zorla vermişti. Babam annemi o adamdan önce istemeye gidince dedem vermemişti. Sonra tekrardan şansını denemek için bir daha istemeye gittiğinde dedem olucak o adam babamı evden kovmuş.

Ama babam hiç bir zaman annemden vazgeçmedi. Annem tam evlenicekken babam annemi düğün yerinden kaçırıp ailesiyle tanıştırdı. Babanem ve dedem o gün annemi görünce çok şaşırmışlar asla oğullarından bu hareketi beklemiyorlarmış.

Babam ilk iş resmi nikah ve dini nikah yapmış. Ardından annemi tekrardan okuluna yazdırmış ve annem babam sayesinde tekrardan tıp bölümüne dönmüş.

“Biliyorum annecim. İyi ki varsınız. Hadi ben artık gidim yoksa geç kalıcam.” Annem iki yanağımıda öpüp geri çekildi.

“Hadi iyi dersler, bir tanem.” anneme el sallayıp hemen merdivenlerden indim.  Telefonum titreyince dinlediğim şarkı yerine telefon sesi çaldı. Arayan Elif'ti.

“Efendim noldu?”

“Kanka neler olmadı ki.”

“Söylicen mi?”

“İlk olarak sakin olacağına söz verir misin?” Batu hakkındaydı ve yeni sevgili yaptığını söylicekti.

“Yeni sevgili mi yapmış?” telefonun öbür ucundan derin nefes alma sesi geldi.

“Kanka Batu okulu bırakmış.”

“Ne? Niye bırakmış haberin var mı?” Batu okula zaten gelmemeye başlamıştı o kadar şaşırmamıştım. Ama artık komple göremicektim.

“Kanka işte asıl olay burada. Eski sevgilisi için bırakmış. Ama bende orayı anlamadım ne için bırakırsın ki okulunu. Çok mu kıskanç kız okula göndermicek kadar mı?” Ne düşüneceğimi bilmiyordum zaten alışmıştım artık gelmemesine görmemeye o kadar koymazdı gitmesi.

“Eski sevgilisi Balıkesire taşınmıştı. O yüzden bırakmıştır.” Emir'in dediği aklıma gelince yüzümü buruşturdum.

Ben Batu'yu sevmemiş olabilirim. Sadece elde etme isteğim var. İçimdeki bu duyguyu bitirmem gerekiyor.

Batu devri kapanması lazımdı artık. Çünkü bu artık sevgi değildi takıntıydı. Ve ben bunu çok geç anladım.

Telefonu Elif'in yüzüne kapatıp Emir'e yazdım.

Siz: Benim aklım daha yeni yerine geldi galiba.

Siz: Ben Batu'yu galiba hiç sevmemişim sadece elde etmek istiyordum galiba.

Siz: Sevgilisi için okulunu bırakmış. Demek ki kızı çok seviyor.

Siz: Çünkü ben bunu yapmazdım. Geleceğim daha önemli ama o gelecek için hiç çalışmıyorum.

Siz: Şey bir de şimdi beni çok garip bulucaksın ilk gece yazdıklarımdan dolayı o sıra içmiştim kendimde değildim.

Siz: Ama şu an ciddi düşününce anladım her şeyi.

Siz: Ben seni çok darladım özür dilerim ya.

Emir'e yaza yaza okula gelmiştim. Sınıf kapısında içeri girip yerime oturdum. Elif bana dönüp konuşmaya başladı.

“Üzülmüyorsun dimi aşkım.”

“Hayır gereksiz bir şey.” Sınıf öğretmeni içeri girince ders başladı. Ve telefonu topladılar. O yüzden akşama kadar Emir'in cevabını göremicektim.

Okul zili çalınca telefonumu uçak modundan alıp Emir'in attığı mesajlara girdim.

Emir: Sana da günaydın :)))

SENİ HEP BEKLEDİM | TEXTİNGHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin