1 ay sonra..Önlerindeki şu bir ay Gonca ve Alaeddin için göz açıp kapayana dêk hızlı geçmişti. Evliliklerinin baharındaydılar daha...
Ne onları soran ne de sorgulayan vardı. Bir süre kendi hallerine bırakmışlardı çiftleri. Her şeyde beraber hareket eder olmuş, kenetlenmişlerdi birbirlerine iyice.
Yeri geldiğinde inatlaşıp atışmayıda es geçmiyordı tabi.Arada birlikte kılıç talimi yapıyor, okçulukta kimin en mahir olduğunu kanıtlamak için yarışlar ediyor hatta avlanmaya dahi birlikte çıkıyorlardı.
Yine bir gün avlakta bulmuşlardı kendilerini, inatlaşmışlardı kimin daha büyük av getireceğine. Lakin gün batımına doğru ellerinde gelen avlara bakılınca Alaaeddinin getirdiği av daha büyük gelende soluğu Kalede almışlardı.
Gonca kaleye varana kadar Alaeddinin böbürlenmelerine ses etmemiş, odalarına girende yorgunlukla atmıştı kendini yatağa.
Alaeddin hâla kendi bildiğini okuyor, uğraşıp duruyordu hatunuyla.
" En mahir avcı kimmiş gördün he Goncam" dedi bilmişçe.
Gonca yastığa gömdüğü başını çevirip kısılmış sesiyle " Gördüm" dedi isteksizce.
" Kabul edersin, Öyle mi?"
" Ederim.." deyip tekrar başını yastığa koydu Gonca. Konuşmaya dahi mecali yoktu..
Lakin Alaeddin hayret etti aldığı cevapla, beklemezdi... Hatta inatlaşacağına dahi emindi Goncasıyla.
Yatağa, yanı başına geçti oturdu. Goncanın hali hayra alamet değildi, avlaktada sesi soluğu çıkmazdı zaten.
Sorduğunda eyiyim deyip geçiştirmişti lakin elini alnına götürende anladı ne denli kötü olduğunu. Pişmanlık içinde Goncanın sönmüş gözlerine baktı." Goncam.. sen yanarsın"
" Hıh?
" Hani eyiydin, ne deyü demedin bana? Başka birşeyin var mı diyesin, Goncam.."
Karnını tuttu acıyla Gonca. Alaeddin anlamaya çalıştı ilk önce. Elini götürdü karnına.
" Ağrır mı?"
" Yanar Alaeddin.. Sanki karnımda ataş varmış gibi yanar.."
" Gülüm, ben seni eyi edecem.. Çıkartasın şu üstünü daha fazla ateşlenmeden, ben sana hazır ettiğim şifalardan getirecem."
.
İçeri girdiğinde Goncasını yüzüne kadar çektiği örtünün içinde iki büklüm kıvrılmış yattığını görünce yavaşça kaldırdı üzerinden örtüyü.
Beyaz incecik geceliğiyle tir tir titreyen hatununu öylece görünce yüreği cız etti.Yanına oturdu, kolunu başının altına alarak doğrulttu Goncayı. Getirdiği şifayı içirdi yavaş yavaş. Goncanın buruşmuş yüzünü görende tebessüm oluştu yüzünde, başını tekrar yastığa koydu.
Gonca hızla önündeki örtüye uzandı, girdi içine titreyerek. Alnından öptü narince Goncanın. Yaptığı şifa ona eyi gelecekti inşaallah deyip tekrar öptü yanağından.
" Hayırlı geceler Hatunum.."
.
.Sabah olanda erkenden gözlerini açmıştı Gonca. Ağzına gelen acı tatla midesini tuttu, çok şükür düne göre daha iyiydi ama. Yatakta yavaşça doğruldu. Doğrulmasına ama üstündeki geceliğin değiştiğini fark edende Aleaddine döndü. Hâla uyuyordu yanı başında. Masadaki suyla dolu kâsede gözünden kaçmamıştı Goncanın. Geceyi hayal meyal hatırlasa da Aleddinin başından ayrılmadığından emindi.