KUMA ๑ 6

16.2K 409 5
                                    

Instagram: betllznn

KUMA

YAZAR: BETÜL

BÖLÜM: 6

Sakinleşip içeriye girince herkesin kahkahalarla güldüğünü gördüm. Annem de kaynanam olacak kadınla sohbet ediyordu. Hayır yani, teyzemin başında gelenlerde hepsinin suçu vardı. Hepsi hatalıydı. Ama bir türlü anlamıyordum nasıl olur da birden dost bellediler birbirlerini. Nasıl unuttular geçmişi.

" Kız kaldın öyle orada, geç otur bak kaynananla bir konuş. " Annemin sesiyle yüzümü ekşiterek kadına döndüm.

" Hoş geldiniz efendim. " Kafasını sallayıp elini uzattı. İçeriye girerken de aynısını deyip elini öpmüştüm. Bir tanesi yetmiyor mu? Elini öpüp yanına oturdum ve ayakta oynayan kızları seyretmeye başladım. 

" Keçamın(kızım) nasılsın? " Kaynanam olacak kadın bana sevecen bir şekilde yaklaşsa da bunun anneme iyi görünmek için olduğunu çok iyi biliyordum. 

" İyiyim Jimom(Kaynana) " Kafasını sallayıp keyifle ve sinsi bir gülüş ve keyifle arkasına yaslandı. Ya da ben öyle gördüm. Bir süre sonra elbisemi çıkartıp diğerini giydim ve bir çayhaneye gidip çay içtik.  

Bizde adet böyleydi. Annem kürt değildi  ve onların adetlerinde kınada böyleymiş. düğünde de şehir turu olurmuş. Babamdan izin aldı ve bir kafeyi kapattırıp biz girdik. Geç saatlere kadar orada oynandı ve tekrar eve dönüldü. Önceden kına gecesinde sadece genç kızlar kalırdı yatmak için. Büyükler giderdi. Ama şimdi baş köşeye oturup kurulmaları beni sinir ediyordu. Onların yanlarında başımızı eğip öyle bekliyorduk.Bir süre sonra kına yakılma ve her şey bitince yattım. Herkes çok eğlenmişti. Ben dışında...

Berzan 

" İç oğlum iç, asıl şimdi içilir " Babam sırtıma vurup sarhoş olmuş bir şekilde konuşunca onu dinlemeyip bardağı ittim. 

" Baba çok içtin. Hadi kalkalım artık. " Babam uzattığım elime vurup benim ittiğim bardağı alıp kafasına dikti. 

" Oğul bu senin kınan. Sen eğleneceksin. Koy sende iç hadi. " Babam arkaya doğru gidecekken tutup düşmemesini sağladım.

" Baba benim kına olsa kına yakılır zıngırt olurdu. Ayyaşlara dönmezdin. " Babam elini boşver gibi salladı tekrar bardağı almak için uzandı ama ondan önce davranıp bardağı alıp yandaki çöpe döktüm.

" Hadi baba kalk gidiyoruz. " İtiraz etmesine aldırmadan arabaya götürdüm ve arka koltuğa yatırdım babamı. Arabaya binip çevredeki pansiyonlardan birine sürdüm arabayı. Annem görürse kıyamet kopardı. Eve de almazdı zaten babamı bu halde. Arabadan inip adamlara işaret gösterdim. Kapıyı açıp içeri uzanınca babamın uyuduğunu gördüm. 

" Baba kalk. Götüreyim seni hadi. " Bir iki itirazdan sonra ayıldı ve tökezleyrek odaya soktum babamı. Odanın ışığını yakıp babama dolaptan gecelik çıkarttım. Onları giydirip odadan çıktım ve arabaya binip pansiyondan ayrıldım.  Aklıma gelenlerle sırıttım.

Hıyar!

Televizyon kadar kafan var ama düğmesi kadar aklın yok!

Budala!

Ve istemeye gittiğimizde ettiği  küfür. Ağzı bozuk bir kız gibi görünmüyordu aslında. Sanırım zorla evlendirildiği için böyle yapıyordu. Yada belki eğreti geline kuma geldiğini biliyordu, o yüzden böyle hırçındı. Ama içimden bir ses bunu bilseydi , kıyamet kopardı diyor. Kim bilir öğrendiğinde ne olurdu. Allah bizi bu kızın gazabından korusun.

Narin

Bir hafta... Tam bir hafta kalmıştı düğüne. Her hazırlık tamamdı. Gelinlik için çarşıya inmemiştim. Kına için gitsem de tekrar gitmek istemedim. Naze seçti gelinliğimi. Kaparık bir gelinlikti. Klasik geniş gelinliklerdendi. Bana göre çarşaf gibi bir şeydi zaten. Belki de kefen..

" Narin! " Annem bağırınca aşağıya inip anneme baktım. Ne oldu der gibi kafamı salladım.

" Koş kız damat kapıda. " Tülbentini düzeltip kıkırdadı. Berzan kapıdaydı yani. Hıyar olan. Al başında belayı şimdi. 

" Keçamın ne dedin, hiç evlenmeden damat gelinle konuşur muymuş? " Ninem gelip anneme kızarak bağırınca gülümsedim. Hadi be nine, beni anca sen kurtarırsın. 

" Yok ana, damat önemli dediydi de bende tamam dedim. Kısacık konuşurlar. Bende yanlarında dururum. Ne olacak? " Annem insanları nasıl ikna eder demiş miydim? Bir dakikada insanı ikna ederdi. Feleğini şaşırtırdı adamın.

" Ben gelirim yanlarında arkamda durur, damat ne diyecekse der. Sende geç ortalığı topla! " Ninemin çocuğu azarlar gibi annemi azarlaması çok komikti. Gülümseyip ninemin peşinden gittim. 

Ninemin bana iyi davrandığı çok söylenemezdi. Ama adetleri ve göreneklerine çok bağlı bir kadındır. Ve eminim Hıyarın yüzüne bakmamam için tam önümde duracaktı. Ki öyle de oldu. Ben arkasında o önümde duruyordu. Berzanında sadece yandan kollarını görüyordum. Hayır istemeye geldiklerinde adete uyulmamıştı. Erkeklerle konuşulur annemle bana sorulurdu. Babam anneme derdi annemde bana sorardı. Benim vereceğim cevapla hiç tanışma olmadan kına diğer gün düşün olurdu. Anca düğünde karşılaşırdı evlenenler. Ama bizde neden babam öyle yapmadı bilmiyordum. Ama görünüşe göre ninem adetleri hala yerine getirmeye falan çalışıyordu.

" Niye geldin damat? " Gülümsedim. Azarlar gibi konuşmuştu. Berzan'da hiç bana bakmaya çalışmamış, direk nineme bakıyordu.

" Düğün iki gün sonra. " Sert sesiyle konuşunca gözlerim büyüdü. Ninemin arkasından çıkıp yanına geçtim. 

" Ne dedin sen be? 1 ayı haftaya çevirdiniz şimdi de güne. Amacınız ne? Dalgamı geçtiğinizi sanıyorsunuz, sizin eşeğiniz mi var karşınızda da bize emir yağdırıyorsunuz? " Elimi kaldırıp bağıra bağıra konuşunca çardaktan ve camdan evden bazılarının bizi seyrettiğini göz ucuyla görmüştüm.

" Evet, eşeğimiz var. Ne olmuş? Ne dediysem o. İki gün sonraya tüm hazırlıklar yapılsın. " Nineme bakarak beni takmadan konuşunca ninem elini omzuma koydu ve beni bir iki adım geri çekti. 

" Damat, biz nasıl yetiştiririz her şeyi o kadar sürede. Hazırlanamaz Narin o kadar kısa sürede. " Hıyar gözlerini devirip bana baktıktan sonra nineme çekti bakışlarını.

" Hazır olduğu kadar o zaman. İki gün. " Bizim bir şey dememize izin vermeden arabaya binip gitti. İki gün dedi. Kı*ımın b*ku bize emir verdi ha? Ben ödetirdim ama. Kendini padişah sanan hıyara ders verirdim. Sanki dünya fethedilecek de acil olmamızı hazırlanmamızı söylüyordu. Beyin geri zekalısı bir de kabadayılık taslıyordu. Bizimde ödlek ödlek başımızı eğip kabul edeceğimizi sanıyordu aptal. Keşke biraz tanısaydı beni. 

Neler yapacağımı, neler çektireceğimi bir Allah birde ben biliyordum.

Arkadaşlar bölüm çok gecikti ama bir iki sorundan dolayı. Ayrıca kurs sıkıntısı da vardı. Şimdi normale dönüyorum. Yorum yapın lütfen. :) ayrıca orada kürt diye belirttim. Doğulu gibi bir şey demedim çünkü orada kürt kelimesi kendileri için kullanılıyor. Sınıf ayrımcılığı olarak yazmadım.  Böyle düşünmeyin. Rahatsız olan olursa da değiştirip düzenlerim bir şekilde sorun değil. Ama lütfen yorum yorum yorum yapın :) Görüşmek üzere.. <3

KUMAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin