Bab 33

714 29 4
                                    

           





   
                              ADRIEN MIKHAEL berjalan beriringin dengan isterinya ke bawah.Senyumannya tak lekang dari bibir.

"Ha turun pun,umi ada hadiah nak bagi korang ni" tegur Puan Atikah sebaik saja melihat kelibat anak menantunya.

"Hadiah apa pulak umi ni" sahut Adrien sambil menarikkan kerusi untuk duduk.

"Alah kau ni pon,umi nak bagi hadiah pon tolak" sampuk Luqman.

"Diamlah kau ni" Adrien menjulingkan mata keatas.

"Umi dah beli tiket honeymoon korang" kata Puan Atikah.

"Hah!?" tersembur nasi goreng dari mulut Ariena dan Adrien.Mana tak nya,tiba-tiba aje suruh pergi honeymoon.

"Takpayah nak terkejut sangat lah der.Orang kawin pergi honeymoon kan?" kata Luqman.

"Umi tak bagitahu kitorang dulu pon" kata Adrien.

"Kalau bagitahu dulu,sampai bila-bila lah korang tak pergi jawabnya.Umi dah bincang dengan mak abah Ifa.Umi beli tiket ke Paris" kata Puan Atikah selamba.

"Paris?Jauh tu umi" Adrien cuba menolak cadangan uminya.

"Betul tu umi.Kalu umi nok suruh gi sangat dalam negara kite doh lah" sokong Ariena.

"Eh korang macam-macam hal betul.Umi kan dah beli tiket tu" celah Luqman.

"Betul!Kalau taknak,bagi Iz jela beli" sampuk Ayden pula.

"Okay macam ni umi.Memandangkan umi dah beli tiket tu,korang berdua jelah ambik.Nanti kitorang decide sendiri nak pergi mana ya" kata Adrien.Ariena hanya angguk.

"Okeylah kalau dah Ien cakap macam tu" Puan Atikah mengiyakan saja.

"Habistu kitorang boleh pergi Paris lah ni umi?" tanya Luqman teruja.

"Korang pergi jelah Paris tu,aku taknak pergi jauh-jauh ni.Kan love?" kata Adrien.Ariena hanya angguk.

"Cun der.Thanks dho Ien" ucap Luqman.





















                              ARIENA HAIFA dari tadi menenung suaminya yang dari tadi mengucau kopi.

"Doh awok ni dari tadi duk kuca kopi or,bile nok abih" tegur Ariena.

"Yang,saya tengah confuse ni tau kita nak pergi mana" jawab Adrien.

"Kalu payoh ngat gi je ganu.Jimat pitih.Duduk umoh aboh patu gi ar round-round dinung" Ariena angkat kening.

"Ya Allah sayang.Kita nak pergi honeymoon tau.Mestila nak duduk berdua-duaan" jawab Adrien.

"Dua duaang?Dokleh,kekgi ade orang ketiga" kata Ariena pula.

"Siapa?" soal Adrien.

"Syaitonirrojim" jawab Ariena.

"Ya Allah yang.Kita ,kita ni.Kita dua ni dah kahwin.Kalau nak berdua-duaan.Mandi sama-sama.Tidur sama-sama.Mende-mende tu semua kan halal yang" kedua pipi Ariena dipegang.

"Gurau sikit je pung.Siyes sangak" kata Ariena dengan muka selamba.

"Masalahnya gurauan sayang tu buat orang geram.Tau tak!" kata Adrien.

"Nasib oyak,tidok dok tahu" jawab Ariena.

"Apa-apa jelah sayang" Adrien senyum nampak gigi dan angguk.

"Adrien!" tegur satu suara.

"Oh you pun ada sekali" Zafirah tunjuk ke arah Ariena.

Adrien pandang kearah Zafirah Dan menjeling.

"Memang lah.Kat mana ada suami dia,mestilah ada isteri dia" jawab Adrien sambil senyum.

"Ergh,what ever.Now,can I join you guys?" tanya Zafirah selamba.

"Tak nampak ke kitorang duduk meja mana?Oh lupa,mata kabur.Kitorang sekarang tengah duduk meja dua seat.Kalau nak join jugak,duduk bawah meja" jawab Adrien lagi.

"Ish you ni kan.Dari dulu layan I macam ni.Cubalah layan elok sikit " kata Zafirah.

"Nak layan elok macam mana lagi?Elok dah kan tu.Takdelah pulak I tengking-tengking you kat sini" Adrien buat muka serious.

"Ish,dengan perempuan ni elok pulak " kata Zafirah lagi.

"Eh come on la.She's my wife kot" kata Adrien.

"Habistu?Boleh je you layan I elok sikit " kata Zafirah lagi.

"Dahla sayang,jom la kita pergi dari sini.Kat sini tak best,ade penyondol" kata Adrien selamba lalu menghulurkan tangan kepada isterinya.

"Kurang ajar!" kata Zafirah sebaik saja  Adrien dan Ariena beredar dari situ.














































                                    DAUN pintu dibuka.Suka betul dapat luangkan masa dengan isterinya harini.

"Amboi,dah nak maghrib baru nak balik" tegur Ayden.

"Eh,orang happy ni kot" jawab Adrien.Ayden hanya menjeling.

"Ha,dah pilih ke nak pergi mana?" sampuk satu suara dari arah dapur.

"Eh umi,mestilah tahu dah" jawab Adrien.

"Ha,nak pergi mana?" tanya Puan Atikah.

"Nak pergi Sabah" Adrien sengih.

"Aih,sabah tu tak jauh ke" kata Luqman sambil menuruni tangga.

"Eh-eh kau ni.Suka hati lah.Yang kau ni,tak reti nak balik ke?" Adrien jeling.

"Eh kau,tak baik buli anak yatim" kata Luqman dengan nada sedih.

"Ah kau,buat-buat sedih pulak" kata Adrien.

"Dah-dah la tu.Takyah gadoh.Luqman pon anak umi jugak" kata Puan Atikah.

"Haaaaa kan " Luqman menjeling semula.

Puan Atikah hanya menggeleng kepala melihat gelagat anak-anaknya itu.

"Yang ni pon.Dah kawin macam belum kawin" selamba Puan Atikah meramas rambut Adrien.

"Umiiiii, rambut Ienn" Adrien merungut.

"Eee bapak manja siot" Luqman menganjing.

"Diamlah!" Adrien menjeling.





















































TBC.
honeymoon letsgoo

Pemilik Hati KaptenWhere stories live. Discover now