ARIENA HAIFA membuat kerja seperti biasa.Alahan pun dah mengurang,jadi boleh lah dia masuk kerja.Kalau ikutkan hati Adrien,memang dia tak boleh bekerja dah.Katanya suruh Ariena berehar aje dirumah.Padahal perut pon belum membesar.Puas Ariena memujuk untuk dia bekerja.Nasiblah dapat belas ehsan.Kalau tidak,memang dia dah terperap je dirumah.
Dah seminggu dia tidak bekerja,banyak juga kerja yang perlu diselesaikan.Takkan nak mengharap orang lain pulak nak buat kerja dia.
"Ha macam mana Ariena.Banyak ke kerja tu?" sergah kak Aida.
"Eh akak!Rindu pulok.Lama ork saya dok masuk keje" balas Ariena.
"Hm,lama lah jugak.Ramai yang dah rindukan ni"
"Ramai ngat ke orang rindu ke saya tu?" soal Ariena bersahaja.
"Eh ramai.Ni pulak Zafirah tiba-tiba je cari Ariena" beritahu kak Aida.
"Hah? Sungguh ke dok au ye cari saya" macam pelik semacam aje Zafirah cari dia.Bukan ke dialah musuh ketat Zafirah?
"Entahlah,akak pun pelik dia tiba-tiba cari Ariena.Ingatkan dia main -main waktu tu " terang kak Aida.
"Dia sajelah tu.Dia bukang nya wehi ke saya pong" kata Ariena selamba.Memang betul pun.Zafirah mana pernah sukakan dia.Entah-entah dia cari sebab nak timbulkan masalah je.
"Takpelah,abaikan jelah pasal dia.Akak sambung kerja dulu eh"pinta kak Aida.Ariena hanya mengganguk.
HOT LATTE diminum.Air kegemaran Adrien.Tak latte, chocolate.Dua tu jelah yang selalu diminum.
"Kau rasa kan Ien,apakah jodoh aku tengah buat sekarang " Luqman berbicara.Adrien hanya menjeling,macam takde soalan lain nak cakap.
"Kau tanya aku buat apa.Macamlah aku tahu" jawab Adrien.Malas nak layan kawan dia yang sorang ni.
"Kau kan.Aku perasan sejak-sejak kahwin dan bakal menjadi bapa ni.Dah kurang layan aku sekarang kan?" omel Luqman.
"Ha habistu.Aku nak kena layan kau pulak ke? Memang taklah.Mestilah aku layan isteri aku" Adrien angkat kening.
"Ha yelah-yelah.Kau pun satu.Taknak carikan aku isteri.Kalau kau betul-betul kawan yang baik mesti kau carikan sebab taknak tengok aku single" rungut Luqman.Tak habis-habis nak salahkan orang lain.
"Malas aku nak carikan untuk kau lah apelah.Kau tu dahla cerewet tahap gaban.Kang aku bagi tak semena-mena je" balas Luqman.Dia tu taste kemain tinggi ada hati nak suruh orang carikan.
"Yeke aku cerewet?"Luqman menyoal kembali.
"Kadang kan Luq,aku letih tau dapat kawan macam kau ni.Haraplah anak aku tak ikut perangai kau nanti " kata Adrien.Kalaulah anak dia nanti ikut perangai Luqman,jenuh dibuatnya!.
"Alah,kalau ikut perangai aku pun apa salahnya?Okay apa" Luqman tayang muka berlagak.
"Okay apanya! Perangai macam apa kata okay konon" Adrien membantah.
"Oh sekarang ni kau nak kata perangai aku tak okay lah ni?"
"Memang pon" jawab Adrien selamba.Saja bagi api membara.
"Kurang asam!Aku bagitahu umi.Siao kau!" ugut Luqman.
"Tengok?Sikit-sikit nak mengadu.Dasar anak manja!"kata Adrien sengaja.
"What ever!Yes,memang aku manja.So what?" Luqman taknak kalah.Apalah salahnya kalau manja?Bukan masalah besar pun.
"Ikut suka hati kaulah Luq!" Adrien akur.Kalau tidak,sampai esok pon belum tentu habis.
"So how today?It's everything fine?" soal Adrien.
"Okay je.Takdok masaloh pun" jawab Ariena.
"El bukan apa,El risau kalau-kalau terjadi apa dekat love.Lagipun sekarang love bukannya kena jaga diri sendiri je.Tu,kene jaga yang tu juga" Adrien menghalakan jari telunjuk ke arah perut Ariena.
"Holah,lening risa ke dalang ni je"rajuk Ariena.
"Aik,tadi tu kita risau pasal dia" Adrien kerutkan dahi.
"Tipu!" Ariena peluk tubuh Dan buat muka merajuk.
"Alolololo merajuk dah dia.Ni baru merajuk belum sepenuhnya cinta kan El.Apatah lagi dah penuh.Ke memang dah penuh?" soal Adrien tiba-tiba.
"Mana ada!" Ariena menjeling.Saja la tu buat orang tersengih sorang-sorang.Ish!
"Eleh!Malu la tu.Baru cuti sikit" hidung isterinya dicuit.Suka betul dia mencuit hidung isterinya yang mancung ni.Comel!.
"Mana ada saya malu.Awok tu tuduh!" terus Ariena bangun dari duduk Dan pergi ke bilik air.
Adrien mengukir senyuman.Comel betul gelagat isteri dia ni!Geram!.
TBC.
YOU ARE READING
Pemilik Hati Kapten
RomansaAdrien Mikhael × Ariena Haifa Adrien Mikhael atau lebih dikenali sebangai Kapten Adrien Mikhael.Dia ni kelakar orangnya.Tak pernah bercinta,tapi uminya sebok mintak menantu.Tunggu punya tunggu sampai ke sudah.Jadi,uminya buat keputusan sendiri. Tapi...