IV.
Bőtüs Bravo teljes nyugalommal ült irodájában, mit sem törődve semmivel. Egészen biztosra vette, hogy minden a tervek szerint alakult. Még pár perc és ő lesz a legbefolyásosabb sün az egész világon. Minden világban. Egyik kezében mézbort tartott, a másikban pedig egy kristálygömbbe zárt emléket és hegyes rovarevő fogai kivillantak, ahogy vigyorgott.
- Mennyi egy ilyen aprócska emlékért. – mondta magának, ahogy belekortyolt italába.
Kopogás zavarta meg öröm italozását.
- Szabad! – morogta.
- U-uram... - dugta be kis gomb orrát Benedict az ajtón és idegesen megigazította nyakkendőjét.
- Á! Te vagy az! Gyere csak be Dominic, igyál egyet, ünnepelünk!
- Öm, Benedict vagyok, uram.
- Igen, persze Matthew, gyere, gyere! – intette közelebb, az ifjú sün pedig inkább nem javította ki még egyszer.
- Gyere, igyál! – töltött neki is egy pohárba és kérdezés nélkül a fiatal sün kezébe nyomta a poharat – Egy remek üzletre!
- U-uram, el kell mondanom...
- Hihetetlen a Sötét úr mit meg nem adna egy ilyen szerencsés sünnek, mint én csak azért, hogy megkapjon egy ilyen jelentéktelen emléket. – nevetett a vörös – Én leszek az alom... nem is, a világ legnagyobb süne! – nevetett részegesen.
- E-ez remekül hangzik uram, de... valamit el kell mondanom.
- Na? Nem iszod meg? Heh, akkor majd én! – kapta ki kezéből a poharat és lehúzta az egészet egy kortyban – Áh, még azok a könyvtárosok se tudtak rájönni mit terveztem hehe...
- Uram, a könyvtárosok megszöktek.
Bőtüs mosolya az arcára fagyott, ahogy tekintetét lassan az ifjú sün felé fordította.
- Hogy mi?
- M-megszöktek, én...
Egyetlen szempillantás volt csupán, Benedict tüskéi beleálltak a falba, lehetetlenné téve, hogy elmozduljon onnan, Bőtüs pedig kihúzott egyet saját, méreggel átitatott tüskéi közül és a fiatal sün nyakának szegezte azt.
- Mi az, hogy megszöktek?!
- N-nem egyszerű könyvtárosokat küldtek uram...
- Mi az, hogy nem egyszerű könyvtárosokat? Mi lett a léleknyelőkkel?
- M-meghaltak...
- Ostoba, a léleknyelőkön nem fog könyvtáros fegyver! Ne merj hazudni nekem!
- É-én nem, a-a könyvtárosok Lord Barovich é-és Kallistar, az-az...
- A két alsóföldi démon fattyú. – morogta, hátra lépve egyet – Igen, hallottam róluk, a véráruló patkányok! – harapta be alsó ajkát, ahogy gondolkozott.
- M-megölték a léleknyelőket é-és megszöktek a kútszobából.
- Hm... és a vén bolond? Ő is él?
- Nem... meghalt.
Bőtüs ismét elmosolyodott.
- Akkor mégsem olyan nagy a baj. – mondta, majd asztalához lépett és kezébe vett egy kicsi, szürke kavicsot. Megdörzsölte és beszélni kezdett neki:
- Minden sün és sünné, minden valamire való tagja a sünnemzetségnek, hatalmas tragédiát kell bejelentsünk! Remekül dolgozó, sokunk által méltán szeretett matuzsálemünket, Borjos Bak urat ma két alsóföldi véráruló brutálisan meggyilkolta! A két tettes jelenleg szökésben van! Elkapásuk mindenkinek a feladata. – kis szünetet tartott, majd hozzá tette – Élve, vagy holtan!
YOU ARE READING
Sötét Mesék Akták (I.?)
FantasyVannak, voltak és mindig is lesznek dolgok a világokban, azok minden síkján és idejében, amit az emberi elme nehezen, vagy egyáltalán nem képes megfogni. Dolgok, amik gúzsba kötik az emberi szellemet, amik a testet és a lelket egyaránt képesek megté...