SOFTCORE | hoofdstuk 14; Gedachtes, angsten & onzekerheden.

427 23 3
                                    

Met zijn vingers streelt Matthy door de bruine haren van de jongen die op zijn borst ligt te slapen. Het is nu dichtbij avond, en de jongens hebben niet vaak de kamer verlaten.

Alleen als ze naar de wc moesten of als ze wat gingen eten en drinken. De rest van de tijd werd knuffelend in het bed door gebracht.

Een random serie van Netflix staat aan op de tv waar ze eigenlijk niet naar kijken, om ze meer met elkaar bezig waren.

Meerdere kussen en liefdevolle aanrakingen werden er uitgedeeld door de twee.

Na wat er gisteren is gebeurd willen ze gewoon even wat tijd voor hun twee samen. Ze hebben hun gevoelens toe gegeven en voor het eerst gezoend. Naast dat zijn ze ook wat meer opgegaan in hun mentale gezondheid en hebben wat afspraken gemaakt.

Beide hebben het momenteel zwaar, Robbie's mislukte poging heeft Robbie en Matthy beide zwaar gevallen.

Robbie lijkt alleen maar erger in zijn gewoontes te vallen, terwijl Matthy juist weer terug valt in zijn oude gewoontes.

Eten is lastig voor beide, maar ze hebben afgesproken het samen te doen. Ze gaan alles samen doen.

Met het eten hebben ze bijvoorbeeld bedacht dat ze net wat later of eerder zouden gaan eten als de andere van het huis houden. Op die manier zitten ze niet met een hele groep aan tafel, en voelt het niet alsof ze constant aangestaard en gejudged worden. Eten is makkelijker met minder mensen om je heen.

Maar beide weten ze ook dat als ze helemaal alleen gaan eten de kans groot is dat ze niks naar binnen werken. En dus was de beste optie om alleen met zijn tweetjes te gaan eten.

Ze kwamen met het idee om het ontbijt wat kleins te nemen, dan de lunch net wat meer en het avondeten minstens een hald bord. Zo kunnen ze het opbouwen.

Dan na het eten, die tijd word doorgebracht in de woonkamer, zodat er geen kans is dat ze hun maaginhoud legen.

Niet alleen is het eten een ding, maar ook hun gedachtes, angsten en onzekerheden.

Matthy is bang dat hij een keer wakker moet worden zonder Robbie, dat hij het weer heeft gedaan, maar dan succesvol. En dan komt er de onzekerheid bij kijken dat het zijn schuld is. Dat hij niet goed genoeg zijn best heeft gedaan om Rob te helpen.

Maar naast die onzekerheid is er ook nog zijn uiterlijk wat de laatste tijd weer een grote rol speelt in zijn leven. Hij is er alles behalve tevreden over. Als hij in de spiegel kijkt ziet hij alles wat niet goed genoeg is.

En dan komt de selfharm er bij kijken. Om zijn gedachtes even te verzetten. Een ander soort pijn dan wat zijn gedachtes hem geven te voelen.

En dan heb je Robbie. Zijn angst is vooral dat hij niet genoeg is, en nooit zal zijn. Kwa persoonlijkheid en uiterlijk. Vinden de jongens hem niet irritant? Met zijn random drukte aanvallen? Met dat hij niks toevoegd aan de videos? Willen ze hem nog wel daar?

En dan heb je zijn kleine, dikke lichaam nog. Hij is niet perfect, ver van waar die moet zijn. Kijk maar naar Matthy, hij is zo mooi. Hoe die jongen onzeker kan zijn is een groot raadsel voor hem. Hij kan wel uren lang naat hem kijken.

Maar dat is dan ook een probleem, hij vergelijkt zichzelf teveel met andere. Kijkend naar wat hun wel hebben dat hij mist. En dan slaan zijn gedachtes weer op hol.

Hij moet afvallen. Slanker worden. En dus eet hij weinig, probeerd alles er uit te kotsen. Maar wat die ook doet in zijn ogen is het niet genoeg. En dan gaat hij met de pijn om in ongezonde manieren.

Alcohol drinken, te veel alcohol. Het roken en af en toe een jointje tussen door. Dat mes in zijn pols zetten.

Alles om zijn issues en imperfecties even te vergeten.

Maar ze willen de ander niet zo zien. Het doet ze pijn. En om de ander te helpen willen ze over hun eigen grenzen stappen. Eten, en het binnen houden. Hun best doen henzelf te accepteren.

Ze slapen zoizo al elke nacht samen, en hebben beloofd dat als er iets is, hun gedachtes hen teveel worden, ze neigingen hebben elkaar op te zoeken. Waar ze ook zijn, om welk tijdstip. Eentje niet thuis? Gelijk bellen. Midden in de nacht? Wakker maken.

Hopend dat dit allemaal genoeg zou zijn om ze langzamerhand beter te maken, elkaar weer gelukkig kan zien.

Dat ze van die gedachtes, angsten en onzekerheden af komen.

SOFTCORE || mabbie²✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu