BAB 13

7 2 5
                                    

SEPATUTNYA hari ini aku ada kelas memandu dengan Izzul Haq. Tapi oleh sebab kelas Dr. Hasyim tadi lama habis, jadi aku terpaksa batalkan kelas memandu percumanya.

Dan cuba teka apa dia cakap? Dia cakap yang aku sengaja nak mengelak dari memandu pula. Dia cakap aku takut nak mengatasi trauma aku. Memang ciskek betullah mamat tu! Dia tak tau apa-apa pasal aku, sekarang dia sembang macam dia sudah lama kenal aku pula.

“Aya, kau buat apa lepasni?” soal Khayra pada aku yang sedang mengemas barang aku di atas meja kuliah.

Aku memandang satu per satu wajah kawan-kawan aku tu. Ni kalau dah berkumpul ramai-ramai depan aku, memang confirm nak lepaklah ni.

“Tak nak!” jawab aku sebelum mereka berkata apa-apa kepada aku.

“Alooooooo…,” keluh mereka hampir serentak.

“Malas la. Aku nak balik terus, nak rehat…,”

“Kau cakap bodyguard kau tu tak dapat nak ambil kau sebab ada hal. Aku boleh je hantar kau balik. Tapi kau kena ikut kitorang lepak,” kata Adara.

Aku menjulingkan mata ke atas. Kalau nak naik Grab pula banyak kena guna duit lagi. Sebab Grab sekarang boleh tahan mahal juga. Nak dekat RM50 lebih juga nak balik rumah. Lagi-lagi, dari UM ke Petaling Jaya memang confirmlah jammed. Lagi-lagi yang nak masuk Kota Damansara.

Memang tak adalah pemandu Grab yang sudi nak ambil aku! Naik pengangkutan awam macam LRT, Monorel pula satu hal lagi. Leceh betul hidup!

Kan senang kalau aku duduk asrama saja. Tak payah nak ulang-alik bagai.

“Mana?” soal aku.

Adara sudah senyum kemenangan apabila aku bertanya soalan begitu. Tau sangat dorang yang aku akan setuju. Dorang sangat bertuah sebab aku bukan tinggal asrama UM. Kalau tak, memang tidaklah aku nak ikut lepak. Bagus aku balik bilik, sambung tidur!

“Tak jauh, wey! Dekat je dari UM. Jalan kaki je kita dah sampai…,” kali ini Adwa pula bersuara.

“Iya la. Dekat atau jauh aku tak kesah sebab aku tau Dara juga yang akan drive. Persoalan aku sekarang, kat mana kafe tu? Kita pernah ke sana ke?”

Adwa sudah tersengih bak kerang busuk.

My Artisan Kitchen Cafe. Khyara teringin sangat nak try makan kat sana. Sekali-sekala la cuba…,” jawab Adara.

“Aku pula? Korang yang ajak…,” muncung terus Khayra.

Aku, Adara dan Adwa ketawa melihat telatah Khayra. Ikut sajalah. Sekali-sekala saja pun. Bukan selalu aku lepak dengan dorang. Sebab kami akan sibuk menghadap test tak lama lagi.

Orang cakap, once in a while kita releases tension. Hehe!

“TEST next week korang dah study ke belum?” soal Khayra setelah kami membuat pesanan makanan dan minuman.

Test yang mana satu? Kita ada banyak test tau next week,” jawab Adara mengeluh.

Mana taknya mengeluh? Seorang pensyarah nak buat test, pensyarah yang satu ni pun nak juga buat test. Macam tak boleh buat lain kali. Memanglah bukan hari yang sama, tapi consistentla sikit, kan? Huhu~

“Haah, kan? Ada test lain rupanya. Semua test la. Korang dah study ke belum?” soal Khayra lagi.

“Sebab tu la aku ajak lepak kat sini. Sambil lepak, sambil tu la kita study group,” jawab Adara lagi.

Bodyguard Atau Cinta Hati?Where stories live. Discover now