الفصل الثالث

125 9 0
                                    

الفصول اتلخبطت فمعلش رتبوها أنتوا لإن لو أنا رتبتها الرواية هتتمسح
*******
الفصل ده اهداء مني ليكوا وعندي رجاء لو سمحتوا ادعوا لكل الطلاب بالنجاح والتوفيق وخصوصا طلاب الثانوية وشكراً

قراءة ممتعة ♥️♥️

قبل القراءة صلوا علي خير خلق الله ♥️♥️♥️🍂

__________________________________

مرت عشر سنوات من أعمار أبطالنا تغيرت حياتهم تماماً مروان لم يعد كما كان صار شابا طائشا فاسدا عابث وحور ارتدت الحجاب التزمت دينها وابتعدت عن مروان نهائياً منذ ذلك اليوم المشؤوم زياد ذهب لمدرسة داخلية منذ ان كان بالتاسعة أما الكبار فانتقلوا للإسكندرية ليجلسوا بها وتركوا المنزل بقيادة مروان أما حبيبة الملايين وعشق السنين الأخت جنة صارت مغناطيس مصائب أينما تذهب تأتي إليها المصائب من كل اتجاه.

******************

وقفت أمام المرأة وهي تعدل من هيئة حجابها لتدخل عليها شقيقتها

جنة:"حور ممكن كلمة".

حور بحنان:"تعالي ياحبيبتي في إيه".

جنة بإحراج:"بصي أنا الصراحة يعني كانت بطني بتوجعني ويعني لما دخلت الحمام امممم".

حور ببسمة:"متقلقيش ياجنونة دي حاجة طبيعية بتيجي للبنت في سن معين وده بيبقي سن البلوغ يعني إنتي كده ياستي بقيتي آنسة رسمي".

جنة بدموع:"بس أنا بطني وجسمي بيوجعوني أوي وأنا مش عارفه استحمل الوجع" .

حور:"بصي متروحيش المدرسة النهاردة وأنا هجيبلك تاكلي والبسي هدوم تقيلة عشان شكلك سقعانة وهجيبلك مسكن يلا تعالي كمان إما أجيبلك حاجة كده".

*********************

استيقظ مروان من نومه لينظر للساعة ليهمس لنفسه

مروان:"هي جنة ماتت ولا ايه مجتش تصحيني يعني إما أروح أشوفها".

°°°°~°°°°~°°°°~°°°°~°°°°~

في غرفة جنة

جنة ببكاء:"حور أنا مش عارفه أعمل حاجة جسمي بيوجعني أوي وكمان انا بعيط وعاوزة أضحك ".

حور بضحكة صغيرة:"متخافيش ياحبيبتي انا كنت أنيل منك متقلقيش هو الوجع هيروح لو انتظمتي في التعليمات أما موضوع الهرمونات ده ففي أي وقت بصي هجيبلك شوكولاتة صغيرة عشان هي اللي بتظبط الحاجات دي ".

جنة:"ماشي.....حور ".

حور:"نعم ياحبيبتي".

جنة:"أنا مأخدتش الحقنة ".

حور:"تاني ياجنة يابنتي إنتي كده هتتعبي وهتدخلي في غيبوبة تاني الحقن فين ".

جنة؛"انا مبحبهاش ووو".

حبيبتي العنيدة (🌸الصغيره المجنونة🌸) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن