"Bye ayah" anakku keluar dari kereta menuju ke sekolahnya. Aku masukkan gear kereta ke 'D' dan menekan pedal minyak. Semasa itulah aku perasan, terdapat sehelai kain beropol-ropol berwarna merah yang terperosok di konsol tengah kereta. Dahiku berkerut berfikir, kain apa pulak ni?
Aku berhentikan kereta di ruang tepi jalan. Jariku menyentuh kain tersebut, licin teksturnya. Satin. Kain tersebut tersorok antara kunci pejabat dan kunci rumahku. Aku tarik keluar dan kain tersebut terhurai.
Hatiku berdebar. Kain satin berwarna merah, beropol dan transparent. Aku kenal kain ni. Ini panties isteriku. Kenapa ada dalam kereta ini pulak. Aku juga terbau sesuatu. Aku dekatkan kain tersebut dan terbau sesuatu yang aku kenal sangat, hanyir! Ini bau air mani! Air mani lelaki!
Aku belek-belek panties isteriku, dan terdapat kesan air mani kering di kain tersebut, lebih tepat lagi, dibahagian bontotnya. Hatiku berdebar kencang. Air mani siapa ni? Adakah isteriku main dengan lelaki lain? Aku teringat semula apa yang terjadi malam tadi.
Flashback malam tadi -
Aku sedang menonton TV dengan anakku apabila terdengar pintu rumah dibuka. "Yeayy ibu dah balik!" anakku berlari memeluk isteriku yang baru masuk rumah. "Hi sayang, ok ke jumpa kawan-kawan awak?" tanyaku pada isteriku. Muka isteriku kelihatan merah, macam baru balik gym, kepenatan. "Haaa ok je sayang. Mama nak mandi jap ok. Hei gi tido, esokkan nak sekolah" sempat isteriku menyuruh anakku masuk tido. Isteriku kelihatan serba tak kena, mukanya macam takut-takut. Tapi aku tak ambil pusing, dan sambung tonton TV.
Patutlah isteriku lain macam malam tadi. Aku letak semula panties isteriku. Hatiku masih lagi berdebar. Apa yang isteriku buat malam tadi? Betul ke dia berjumpa dengan kawan-kawan perempuan dia? Atau adakah dia telah menyahut cabaran aku, untuk memulakan skandalnya dengan teman pejabatnya, Rafi? Hatiku berdebar kencang. Aku hidupkan kamera dalam kereta dan connectkan dengan handphoneku. Aku browse dan buka rakaman malam tadi.
-----------------------
YOU ARE READING
Skandal Isteriku
RomanceAku selalu terbayang isteriku bermain dengan lelaki lain, lalu aku beri keizinan untuk isteriku skandal dengan lelaki lain.