Di pejabat, aku tidak dapat fokus pada kerja. Fikiranku masih teringat rakaman video isteriku. Macam mana aku nak teruskan rancangan ini? Kenapa isteriku tidak berterus terang malam tadi? Mungkin dia tak bersedia? Aku membuat keputusan untuk play along. Aku akan buat tidak tahu, dan aku nak tengok apa yang isteriku akan buat seterusnya.
Aku kembali ke kereta dan connectkan kamera dengan handphoneku. Aku copy video tersebut, dan membiarkan video itu di dalam kamera. Seluar dalam isteriku juga aku letak elok-elok dalam console kereta, di sebalik kunci rumah. Sama keadaannya pagi tadi. Aku masuk semula ke pejabat dan copy video tadi ke komputer pejabat. Kemudian, aku delete video itu dari handphoneku, sebab kadang-kadang isteriku selalu cek handphoneku.
Tepat jam 4.30 pm, aku bergerak balik ke rumah. Hatiku berdebar, tidak sabar untuk berjumpa isteriku. Selalunya Sha akan sampai rumah lebih awal daripadaku. Pejabatnya dekat dengan rumah dan dia selalu naik Grab sahaja. "Assalamualaikum" aku beri salam dan kedengeran isteriku menyahut salamku. Anakku menyalam tanganku sebelum masuk semula ke biliknya.
Aku pergi ke dapur dan melihat isteriku sedang membasuh pinggan. Dia hanya memakai baju labuh takat lutut berwarna putih. Garisan pantiesnya jelas kelihatan di sebalik bontot montoknya. Bontot yang dinodai oleh Faris malam tadi. Batangku serta merta keras.
Isteriku berpaling melihatku dan senyum. Aku peluk isteriku dari belakang dan mencium bibirnya. "Eh, kenapa keras pulak ni. Baru balik terus keras?" tanya isteriku. "Dah tu, tengok sayang pakai seksi macam ni, geram pulak." kataku sambil menekan konekku ke celah bontot isteriku, sambil meramas payudaranya. "Eihh saayangg, jangan laa..Nanti Amir keluar nanti kang.." kata isteriku sambil menolakku. Amir adalah anakku. "Pergi la mandi dulu ok" sambung isteriku.
Aku mengalah. Aku pun menuju ke tangga untuk naik tingkat atas, sebelum aku terdengar pintu rumah dibuka. Aku turun semula dan hendap daripada tingkap. Aku lihat isteriku kelam kabut membuka kamera kereta dan kemudian melihat handphonennya. Aku juga nampak dia mengambil sesuatu daripada console kereta. Kelihatan mukanya kelegaan. Beberapa minit kemudian, isteriku bergegas masuk semula kedalam rumah. Aku cepat-cepat naik ke atas.
Selesai membuat kerja rumah anakku masuk ke biliknya untuk tidur. aku keluar kejap hisap vape. Isteriku sedang melipat baju sambil menontot TV. Aku buka pintu kereta, dan periksa kamera. Rakaman video malam tadi telah di delete. Manakala panties merah pula tiada di situ. Aku tersenyum lebar. Sangkaanku tepat, nampaknya isteriku masih nak berahsia denganku.
Dalam bilik tidur, atas katil.
"Baby dah tidur?" tanyaku.Aku berpusing lalu memeluk isteriku yang sedang bermain handphone. Isteriku sedang melayan instagramnya. "Mmm beluumm. Sayang tak tido lagi ke?" tanya isteriku pula. "Takleh tiduur..."kataku sambil meramas bontot isteriku dari luar baju kelawarnya. Aku letakkan batangku di celah bontot isteriku. Ahhh nyamaann.
"Eyhh sayang ni kenapa ni...dulu bila baby mintak asik penaat je..now ni asik kerass je" kata isteriku. Tanganku meramas lembut tetek isteriku. "Takde apa pun, saja nak peluk-peluk je." kataku. Kami senyap kejap, manakala isteriku terus bermain handphonenya. Aku sambung, "Baby.. apa cerita Faris..takkan takde apa-apa kot? Ada jadi apa-apa tak?" tanyaku sambil memilin puting tetek isteriku. Sambil itu aku mengucup belakang leher isteriku.
Sha meletakkan handphonya di atas katil. "Uhhmm" kedengaran nafasnya kuat mendesah.
---------------------------------
YOU ARE READING
Skandal Isteriku
RomanceAku selalu terbayang isteriku bermain dengan lelaki lain, lalu aku beri keizinan untuk isteriku skandal dengan lelaki lain.