🍃
...
Esila-Helin Tanışması
"Kırmızı balık köldee
Kıvvıla kıvvıla yüzüyoo..
Balıkcı Hasan geli..."
Nefesi kesildiğinde derin bir nefes alıp cümlesini tekrar ederken bir yandan da en sevdiği peluş balığıyla oynuyordu Esila.
"Balıkçı Hasan geliyo...
Oltasını atıyoo
Kırmızı balık tinlee
Sakın yemi yeme..."
Balıkçı kötü biri ise neden yem atıyordu? Bunu daha önce de merak etmişti. Yeşil renkli balığı havada daha hızlı sallarken bakışları biraz öte de Selim ve arkadaşlarının oyununu izleyen kıza takıldı. Dün gelmişti yetimhaneye. Aslında geldiğinde tanışmak istemişti ama Selim buna gerek olmadığını yetimhane de ki herkesle arkadaş olunca başının göğe ermeyeceğini söyleyince vazgeçmişti.
Başın göğe ermesi ne demekti bilmiyordu. Selim'in de bilmediğine emindi. Ya Nazlı abladan yada müdire anneden duymuş olmalıydı.
Adı Helin'di. Herkes ona ikinci adıyla seslendiği için o ilk adını kullanmak istedi.
Yada kız ilk geldiğinde Selim'e anlatacakken, o "Helin'i gördüm."dediği için de olabilirdi.
Geldiğinden beri ağlıyordu. Ancak susturmuşlardı. Nazlı abla olsaydı ondan yardım isteyebilirdi ama iki gündür yoktu. Hasta olduğu için izin almıştı. Başka kimse olmadığı için mecbur Müdire anne Ayda başlarında durmak zorunda kalmıştı.
Görevine en uygun en layık şekilde çocukları, otlağa saçılan koyunlar gibi serbest bırakmıştı.
Zaten çocukları sevmiyordu.
Bu kadarını yaptığına şükretsinlerdi.
Ailelerinin ilgilenmediği çocuklarla o mu ilgilenecekti birde?
Bakışları Helin'in baktığı tarafa kaydığında ikizinin diğer çocuklara söver bakışlarıla baktığını görüp istemsizce kıkırdadı.
Elindeki, içi çamur oyuncak kamyonu olay mahalline taşırken kaşları çatılmıştı. Siyah saçları dağılmış beyaz teninde çamurlar zıt bir görüntü oluşturmuştu. Kamyonu ilerletip vermesi gereken arkadaşına teslim ettikten sonra o da bakışlarını Esila'ya çevirdi. Elindeki oyuncağı deli danalar gibi sallayıp şarkı söylediğini görünce de gözlerini devirme isteğine engel olamamıştı.
Şuan onunla ilgilenemezdi.
Daha önemli işleri vardı.
5 çocuk önemli bir iş için birleşmişti.
4 katlı çamurdan pasta yapmak.
Esila bakışlarını tekrar kıza çevirince onun yanına gitme isteğine hakim olamadı. Elindeki oyuncağı bırakmadan küçük adımlarla kıza yaklaştığında elinde küçük bir defter olduğunu gördü. Birşeyler çiziyor olmalıydı. Şuan gördüğü en net şey ise beyaz kağıtta ki yamuk kanatlardı. Duyduğuna göre kız ondan 1 yaş küçüktü. Ama olsundu. Esila herkesle arkadaş olabilirdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HAKİ YEŞİL
General Fiction"Beni olduğum gibi kabul eden tek yer, bana renkleri sevdiren tek yer kalbin sevgilim. Mislina... Kalbin evim."