Bir hafta sonra 6.35
Mustafa ile birlikte karakola gelmiştik. Mustafa yol boyunca bana mesafeli davranıp konuşmamıştı, nedenini de sormamıştım. Karakola girip baş komiserin odasına geçip oturduk. Baş komiser söze girdi,
"Gençler, öncelikle hoş geldiniz." bana baktı "Nehir başından geçenleri anlatır mısın?"
"Şey." hafifçe öksürdüm, "Ya bilmiyorum işte buradan çıkarken bir anda bir şey oldu ve kaçırıldığımı fark ettim. İki adam beni kaçırdı ve seri katili aramamamı söylediler. Neden diye sordum, biz katilin yakın arkadaşlarıyız ve başına bir şey gelmesini istemiyoruz dediler sonra kavga ettik ondan sonrasını hatırlamıyorum. Bir de şey var, rüyamda ki bir kız seri katili aramaya devam edersen hayatın kötü değişecek dedi, o adamlarda bunu söylediler ve dün bizim apartmanın orada işlenen cinayetteki katilde kurbana, hayatın değişecek demiş."
Mustafa yüzündeki ciddi ifadeyi bozmayarak alayla, "Demek ki hayatın değişecekmiş" dedi. Baş komiser hafifçe gülümsedi, sonra tekrardan ciddiyetle bize baktı;
"Dün sizin apartmanın orada gerçekleşen cinayeti iyice araştırdık ve katilin, sizin aradığınız seri katil olmadığını anladık. Hatta onu yakaladık, seri katilin cinayetine tanık olan herkes katilin uzun bolu olduğunu söylüyorlar ancak dünkü cinayette ki katilin boyu kısa ve zaten kurbanda da katilin sembolü yok."
"Tamam da o neden hayatın değişecek demiş o zaman?" diye sordum sorumda gayet ciddiydim, Mustafa'nın cevabına kadar.
"E bu cümle herkesin söyleyebileceği bir şey bak bende derim, hayatın değişecek Nehir." sinirle baktım.
"Ya sana ne oluyor ya sabahtan beri bir gıcıksın."
"Artık böyle Nehircim." dedi tersleyerek. Umursamadım ve baş komisere döndüm,
"Ya, katili aramaya başladığımdan beridir hayatımda çok saçma şeyler oluyor, bayıltıldım, kaçırıldım, tehdit edildim yani olmuyor işte çok zor."
Komiser ciddiyetle bakıyordu,
"Nasıl yani? Bırakıyor musun?"
"Hayır ama kötü şeylerde yaşamak istemiyorum. Buna da bir çare bulsak."
Mustafa yine tüm soğukluğu ile söze girdi,
"Olmaz tatlım, bir şey başarmak istiyorsan acı çekeceksin. Kimse senin korkaklığın ile uğraşamaz."
"Sen bir kes." Baş komiser bakışları ile susmamız gerektiği söyledi ve konuşmaya başladı;
"Size bazı haberlerim var, geçen siz hastaneye gittiğinizde orada bir cinayet gerçekleşmiş, Mustafa anlatmıştı, o cinayette en ince ayrıntısına kadar incelendi ve o katilin aradığınız seri katil olduğu ortaya çıktı. Yine maskeliymiş ancak cebinden bir mektup düşürmüş." Çekmeceden mektubu çıkardı ve bana uzattı. "Kızım sen aç ve bize oku. Mektubu aldım ve açıp okumaya başladım.
--Bugün 10 Mart 2021, ve ben bir cinayet işledim. Para kazanmak için yaptım bunu. Ailemi geçindirmem lazımdı ve bunun için bir cinayet işledim. Ben çok kötü biriyim, katilim. Bu mektubu yıllar sonra birileri bulursa bilsin ki benim suçum yok. Sadece ailem için, onların mutlu olması gerekiyordu. Ben çok kötü biriyim. Eğer ki beni bulursanız hapse atmayın tamam mı? Atacaksınız, biliyorum. Daha önce çok gördüm suçlu insanların indirimle ceza almadığını. Ama bana neden indirim yapsınlar ki, ben kimim? Babama yapmışlardı. Babam da katildi ama o serbest bırakıldı. Ama bana yapmazlar o indirimi çünkü ben çok kötü biriyim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gizli İzler
Action18 yaşına yeni girmiş olan Nehir Aydın artık hayallerini gerçekleştirecek ve babasının ölümünü araştıracaktır. Babası kendisi on beş yaşındayken bilinmeyen bir şekilde öldürülmüştür. Araştırmaya başladığı sırada ülkedeki cinayet vakaları yük...