Runt en och en halv timme senare låg Alex och Josef kvar på soffan. "Vad är klockan?" frågar Alex och sneglar upp på Josef. "Den är fan halv sju" säger Josef och börjar resa sig upp. Alex reser sig upp ungefär lika snabbt som Josef, om inte snabbare. Hon tar tag i en filt och springer med den om sig in på toaletten. Hon hoppar direkt in i duschen medan Josef tar på sig sina kallingar. "Josef! Kan du ta fram rena underkläder till mig?" skriker Alex från duschen som redan är påsatt, "Absolut" säger Josef och börjar rota i hennes väska. Han tar också fram hårfönen och plattången som han vet att hon kommer behöva använda. Ett par minuter senare öppnas dörren till toaletten och Josef kommer in till badrummet.
Han ger Alex underkläderna, hårfönen och plattången medan han själv hoppar in i duschen. Alex tar på sig sina kläder och springer ut till väskan och hittar en tajt lång svart kjol och en vit blus som hon slänger på sig. Hon börjar fixa håret och sminket medan Josef fortfarande står i duschen. När han kommer ut vrider hon ansiktet, han står med en vit handduk runt höften och hon scannar av hela honom. Hon slickar sig lite runt munnen och det pirrar till i Josef. Han kysser henne ett par gånger innan hon fortsätter fixa sig medan han klär på sig kläderna. Tio över sju står båda klara vid dörren och är på väg mot AW:n. De hade skickat innan att de blev lite sena på grund av trafiken men det gjorde inget. Alex och Josef går hand i hand ned längs gatorna till puben.
"Glömde säga det innan, men du är jävligt snygg" säger Alex och tittar mot Josef som har ett par beiga linnebyxor och en grön linneskjorta. "Du är väldigt vacker, du också älskling" säger Josef och kysser hennes kind. Nu sa han det igen och det värmer genom hela Alex och pirret inom henne växer. När de kommer in på puben släpper de varandras händer och går istället på rad efter varandra. De hälsar på sina kollegor och sätter sig ned runt bordet. "Hade ni följe hit eller?" frågar Aida nyfiket. Lite för nyfiket om du frågar Josef, men han väljer att ignorera det. "Ja...jag tog en taxi hem till Josef" säger Alex och ler.. "Jag har beställt öl till alla, den är på ingång." säger Oskar och Alex nickar. "Så... Alex hur känns det att vara tillbaka?" frågar Jenny samtidigt som hon slänger en jordnöt i munnen. "Jo men det känns bra, lite konstigt att slängas tillbaka direkt in i jobbet efter att ha varit hemma så länge. Vill dock så fort som möjligt kunna vara med i yttre tjänst också", förklarar Alex. "Förståeligt" svarar Josef. Alex tittar på honom och deras blickar möts. Han ler försiktigt och det gör hon också, som tur är kommer deras dricka vilket bryter ögonkontakten. Det gör att kollegorna inte hinner misstänka för mycket. Alex harklar sig samtidigt som hon tar en av glasen som står på brickan. Detsamma gör resten och Jenny höjer sitt glas i luften. "För Alex Beijer, välkommen tillbaka!" säger Jenny. "Och till Josef, jag kanske inte hade suttit här om det inte var för honom" säger Alex och ler mot Josef. "Skål" säger alla samtidigt och det klingar i glasen. Alex tar en sipp och sätter tillbaka glaset på bordet. Hon tar upp sin hand och torkar de tårarna som hann rinna ned längs hennes kinder. Josef lägger en hand på hennes lår för att visa att han finns där för henne. "Du förresten Josef... du var borta ett tag" sa Oskar.
"Ja... jag hade lite problem hemma som jag var tvungen att ta tag i" säger Josef och nickar. "Med Tobban eller?" frågar Steinar. "Ja..precis han kommer snart ut. Han hade permission i februari. Ni vet då när allting hände med Vilhelm" säger Josef och Oskar nickar. Alex tar tag om Josefs hand som ligger på hennes lår. Hon vet att familjen problemen med Tobban inte fanns utan familjen, "problemet" var att de hade förlorat sitt barn. De sitter och pratar ett tag och någon timme senare kommer några av Alex kollegor från Syrien fram till henne. "Hej Alex!" säger Åsa glatt samtidigt som hon kramar om Alex. "Hej! Så ni är också här?" frågar Alex och skrattar lite. "Ja...ni då? Har ni inte jobb imorgon? frågar Harald. "Jo... men jag har varit borta ett tag så de ville fira att jag var tillbaka" säger Alex och ler. "Så detta är dina nya kollegor?" frågar Åsa. "Japp, eller de är inte så nya längre" säger Alex och flinar lite. "Vill ni sitta?" frågar Josef och de nickar. Josef hoppar lite så Åsa hamnar mellan honom och Alex. "Varför var du borta?" Johan. "Jag och Josef skulle prata med en man som var misstänkt för ett mord men också en våldtäkt. Offret var gravid." säger Alex och sväljer hårt. "Vem är Josef?" frågar Åsa. "Han som sitter bakom dig" säger Jenny och ler. "Vad hände sen?" frågar Harald. "Jo...jag och Josef bestämde att vi ska ta varsitt håll. Mannen stod på min sida, tog mig in i huset och låste dörren. Han tog upp mig på ovanvåningen. Börjar klä av mig, jag fortsätter kämpa emot, han knivhugger mig. Josef ringer på backup men han väntar inte utan springer upp och räddar mig", förklarar Alex. "Men Alex..." säger Åsa och tar tag i hennes hand. "Hur mår du nu då?" Johan . "Jo... men jag mår bra... det har tagit tid men jag börjar hitta rätt igen" förklarar Alex och de nickar."Bra Jobbat!" säger Åsa och slår till Josef på armen. "Tack" säger Josef och ler.
"Okej, men vad sägs som lite shots?" frågar Alex och alla runt bordet nickar. "Josef följer du med mig och hjälper mig bära?" frågar Alex och Josef nickar. "Absolut" säger Josef och ler. Josef och Alex går till baren och beställer in tre rundor shots till alla. "Vill du ha något annat?" frågar Alex och vänder sig mot Josef. De står nära varandra och Alex känner hur pulsen ökar. Deras blickar möts och Josef fylls med ett pirr. Josef lutar sig närmare Alex och lägger sina läppar mot Alexs öra. "Dig" viskar han flörtigt och Alex blir svag i knäna. Hon känner hur benen blir gelé Hon flinar åt Josef samtidigt som hon vänder sig om för att stötta sig på baren. De får ut shotsen och de går tillbaka till bordet. De shotar samtidigt samtidigt som de fortsätter prata om allt möjligt. Jenny beställer in ännu mer sprit och runt ett tittar Alex på klockan. Helvete, hon måste hem. Alex är ganska berusad, mycket mer berusad än Josef var. Efter shotsen hade han tagit det lite mer lugnt. "Jag tror det är dags för mig att dra" säger Alex samtidigt som hon sluddrar lite. "Ska du verkligen gå själv?" frågar Harald. "Jag följer henne" säger Josef samtidigt som han tar på sig sin linneskjorta. De säger hejdå till alla runt bordet och sedan går de mot ytterdörren. När de har kommit ut och de går på en av småvägarna tittar Alex bakåt. Hon ser ingen så hon tar tag om Josef hand och lutar huvudet på hans axel. De kommer hem till Josefs lägenhet och han låser upp dörren. Alex är lite klumpig och klampar in i lägenheten. Alex tar av sina klackar och sedan vänder hon sig mot Josef som står i köket. Hon går fram till honom och börjar kyssa hans nacke. Han lutar sig tillbaka och hon drar händerna innanför hans tröja. Hon drar ut dem och tar av hans linneskjorta. "Vem var det du ville ha innan sa du?" viskade Alex flörtigt i Josefs öra samtidigt som hon kysste honom i nacken. "Du" stönade Josef ut samtidigt som han vände sig om och kysste Alexs läppar. Han lyfte upp henne och bar henne in i sin säng. Han kastade av sig sin tröja innan han började kyssa henne igen. Han knäppte upp knapparna på hennes vita blus och drog av den. Han stoppade handen innanför Alex kjol och hon stönade till. Hon drog ned hans ansikte till henne och de kysstes. Hon började knäppa upp hans byxor och drog ned hans byxor. Josef drog ned hennes underdelar och sedan stönade båda två. Runt klockan halv tre somnade Josef och Alex i varandras armar. Båda väldigt trötta. Josef hade satt väckarklockan på åtta. De fick vara trötta imorgon, så var det bara.
—-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Förlåt för att jag varit dålig på att uppdatera tänkte jag först skriva två stycken idag men det blev en längre. Jag hoppas ni tyckte om den! Ge mig gärna tips på vad ni vill läsa!
Kramar Flisan <3
YOU ARE READING
Det kommer aldrig va över för mig
FanfictionSlutet på inferno men innan dödläge, den utspelar sig en kort stund där emellan innan den hoppar fram tills efter dödläge. Denna kommer vara fylld med den sexuella spänningen mellan Alex och Josef som är så tydlig genom alla beckfilmerna. Men där ko...