13 - SAKIT

44 3 3
                                    

This will be a long long long chapter. In this chapter will bring us to the main reason why tungmeow forget or maybe we can say try to forget firfir. Read slowly. OK😌 excuse for my broken english and typo.🥲

🧡 🧡 🧡

17 October 2021
Edinburgh, Scotland

Barangan dapur yang baru sahaja Khaotung beli dia letakkan di atas kabinet dapur, Hari ini dia ambil cuti kerana ada hal yang tidak dapat dielakkan dan usai dengan hal tersebut, dia singgah ke supermarket untuk membeli barangan dapur yang sudah habis.

Dia melirik sekilas ke arah jam yang berada di dinding, 3.45pm dan dia masih belum makan lagi, dia tidak sempat untuk singgah mana-mana restoran hanya untuk makan tengah hari. Urusannya yang memakan masa hampir 4 jam lamanya, membuatkan pemuda yang sedang mengejar gelaran doktor pakar tersebut langsung tidak ingat untuk mengisi perutnya yang memang kosong sejak pagi.

Sedang leka menyimpan bahan-bahan dapur yang baru dibeli, telefon bimbit yang tidak jauh darinya berbunyi, nama Frank tertera sebagai pemanggil, senyuman tipis terukir di wajahnya.

"Hello." Khaotung menekan loudspeaker lalu telefon bimbitnya diletak kembali diatas kaunter dan dia kembali menyambung kerjanya yang tadi tergendala kerana mahu mengangkat panggilan dari Frank.

"Phi, how are you?" Khaotung terkekeh kecil mendengar pertanyaan tersebut. Gaya si pemuda Thanatsaran tersebut, seperti sudah lama tidak berbual dengannya sedangkan mereka baru sahaja berbual dua hari lepas.

"Better than yesterday. Frank, kau dekat mana? Bisinglah." Khaotung mengerut kening, apabila mendengar keriuhan di seberang sana.

Frank tergelak perlahan. "Cafe, hang out after facing a long day. How was your day, phi?"

Khaotung yang tengah mengasingkan bahan yang akan dia masak berhenti seketika, kedua tangannya memegang erat pinggiran kitchen island tersebut, matanya menerawang sehinggalah terhenti ke sebuah envelope putih yang berada tidak jauh darinya.

"Good. Phi cuti hari ni, I have something to do. How about you?" Frank diseberang sana angguk kepala. Matanya memandang kearah pentas yang sedang menampilkan live band. "Everything good if that what you want heard from me." Lalu Frank terkekeh kecil. "What do you expect from me, phi? I'm now on my last stage of being a doctor."

Khaotung terkekeh kecil. "I know, I have also been in your shoes. It's hard but I know you can go through it without any problems and get the title of doctor in your name, soon."

Frank tersenyum lembut, hatinya rasa tenang dan ringan. "Thank you phi, being my support system. You are always here even not in physical. God aku betul betul rindukan phi. Kau tak nak balik ke sini?"

Lagi-lagi mata Khaotung memandang kearah envelope putih tersebut. "Soon or sooner. Kau lepak dengan siapa?" Khaotung cuba untuk menukar topik. "I just send a photo to you." Khaotung meraih telefon bimbitnya lalu pesanan daripada Frank dibuka, gambar yang dihantar dipandang lama.

" Khaotung meraih telefon bimbitnya lalu pesanan daripada Frank dibuka, gambar yang dihantar dipandang lama

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.
PULSE OF LIFE || FIRSTKHAO ✔️Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang