20: Willen jullie het geslacht nu al weten?

68 2 6
                                    

"Jullie gaan goede ouders worden. Trek je niks aan van die anderen uit de klas en op onze hulp kan je altijd rekenen."

"Merci"

Emma pakte de test en de laatste echo foto's. "Ik kan niet wachten om deze mini in mijn armen te hebben."

"Dat snap ik."

Pov Scott:

Vandaag is Emma 16 weken zwanger! We hebben vandaag weeral een echo waarin we het geslacht te weten komen. We hebben ervoor gekozen om het geslacht in een enveloppe mee te nemen en die vervolgens aan het strand met zonsondergang open te maken.

De volgende dag zullen we tijdens een feestje het geslacht aan vrienden en familie bekend maken.

Emma ligt te slapen. Zachtjes druk ik kusjes op haar gezicht, maar zonder succes. Ze blijft diep in slaap. Langzaam zakken mijn kusjes af naar haar nek en vervolgens haar buik, die alweer was gegroeid.

"Hhmm Scott, ik wil blijven slapen, laat me." "Je zult toch uit bed moeten liefje."

Ze knikt en zet haar rechter. Ineens kijkt ze verbaast op en legt ze haar hand op haar buik.

"Cava Emma?" Vraag ik bezorgd.
"Jaja, ik voelde het kindje bewegen haha." Zegt ze met een glimlach.

Ik leg mijn hand op haar buik maar ik voel niks.

Emma ging haar omkleden. Ze kiest een rekbare zwarte flaird broek en een grote blouse.

Vervolgens doet ze een knotje in haar haren.

"Je ziet er prachtig uit schatje."
"Dankje" Lacht ze terwijl ze me een kus geeft.

We lopen naar beneden en nemen snel wat ontbijt.

"Vandaag weten we naast het geslacht ook de uitgerekende datum!"

"Ja, ik ben echt benieuwd haha."

"Weetje wat ook leuk zou zijn? Als we een setje jongenskleding en een setje meisjes kleding uitzoeken. Vervolgens geven we Caro en Vince de setjes kleren en de enveloppe met het geslacht en dan laten we hun het goede setje kleren in een tasje doen. Die maken we dan samen open aan het strand."

"Ja, dat is echt een top plan!"

Emma appt Caro en die wil wel helpen.

"Zullen we dan na de echo naar de winkel?"

"Dat is prima hoor."

We vertrekken naar de gynecaeloog en Emma zit wat op pinterest te scrollen. Sinds we weten dat we een kindje krijgen is haar volledige for you page gericht op baby's en zwangere vrouwen. En die van mij ook trouwens haha.

Na even rijden zijn we alweer aangekomen bij de praktijk. We zijn allenbij inmiddels al niet meer zenuwachtig. Nu eerder nieuwschierig.

Na kort in de wachtkamer te hebben gezeten worden we weer een kamertje ingeroepen door Roos. We hebben een kort gesprek over hoe de afgelopen 2 weken zijn verlopen en dan gaat Roos de echo maken.

Emma gaat op de tafel liggen en doet haar blouse omhoog. Je kan al echt zien dat ze zwanger is! De gel word op haar buik gesmeerd en Roos zet het apparaatje tegen haar buik.

"Jullie kindje groeit goed! Het is nu zo'n 11 cm groot en 100 gram. De grootte van een avocado ongeveer." We knikken geïnteresseerd terwijl ik naar het kindje op het scherm kijk. Je ziet steeds duidelijker dat het echt een baby'tje is! We zien de handjes en voetjes en het is druk in beweging.

"Je hebt precies een druktemaker in je buik Emma! De baby doet het goed. Je bent uitgerekend op 25 september. Al kan dat altijd eerder of later worden. Maar 2% van de baby's word op de uitgerekende datum geboren. Willen jullie het geslacht al weten?"

Wij kunnen ditWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu