Ik krijg ondertussen een berichtje dat Scott na de training met Vince op zijn dakterras gaat chillen en dat ze pizza's bestellen. Ik ben zo blij dat Scott ook nog gewoon met vrienden gaat chillen en niet alleen maar thuis is. Want trust me, daar word niemand blij van hahaha. Daarom vinden we het belangrijk dat we ook gewoon dingen alleen of met onze vrienden doen.
Samen kijken Caro en ik de film af om vervolgens gelijk daar achteraan ook nog 'Harry Potter and the Oder of the Phoenix' te kijken. Het is een super gezellige avond.
Pov Emma:
Ik ben inmiddels 30 weken zwanger,
7 maand dus. We gaan ons nu echt focussen op dat mijn kamer helemaal klaar is voor als de baby komt. In de woonkamer staat er al een box, die is gevuld met een zacht kleed, een mobiel en een paar knuffeltjes voor de sier. Op mijn kamer hebben we nu alle meubels en een groot deel van de kleertjes en andere benodigdheden. Alleen moet alles nog goed op zijn plek. Schoonmaken, opruimen en inrichten dus.We starten met alles gewoon goed schoonmaken. Stofzuigen, dweilen, ramen zemen en afstoffen. Aangezien ik niet te veel zwaar werk mag doen start Scott met alle meubels naar een kant van de kamer te schuiven. Als dat gedaan is haal ik alle zooi van de vloer.
"Jeetje wat een afval Emma, en al dat stof!" "I know, maar goed dat we alles eerst goed schoonmaken!" Ik zet mijn playlist met vrolijke muziek aan en samen zingen we vol mee met alle zomerhits terwijl we aan het schoonmaken zijn.
Als dit allemaal klaar is schuift Scott alle meubels naar de schone kant van de kamer zodat we dan die helft kunnen doen.
Na twee uur van afstoffen, stofzuigen, ramenlappen en dweilen is mijn kamer en alle meubels die er in staan weer helemaal schoon en fris. Nu moet alles nog op het goede plek komen.
We kiezen ervoor om helemaal links mijn bed, bureau en kast te doen. Aan de rechter kant komt dan meer de spullen van de baby. Het ledikantje, de commode en het kledingkastje.
Naast mijn bed zet ik wel een co-sleeper omdat dat mij prettig en handig lijkt.
Nu alle meubels op zijn plek staan is het tijd voor de inrichting. Ik start met mijn kledingkast uitzoeken. Ik kom een heleboel oude kleren tegen die ik nooit meer ga passen of echt niet meer mooi zijn. Die kunnen dus sowieso weg. Daarna komen de super korte topjes en broekjes. Ook die ga ik waarschijnlijk toch niet meer dragen dus kunnen ook weg. Na een half uur is mijn hoeveelheid kleding heel wat uitgedund en staan er al twee vuilniszakken vol kleren op de gang die ik naar de kledingbank ga brengen.
Scott is trouwens ondertussen naar Vince gegaan. Dit doe ik toch liever in mijn eentje. Ik zoek mijn rommelkast helemaal uit en ben er achter gekomen dat bijna alles weg kan. Het overige verdeel ik tussen de laatjes in mijn bureau en een bak onderin mijn kledingkast. Want dan komen we bij de volgende uitdaging. Mijn bureau. Eerst gooi ik al het afval, volle schriften, etensresten en lege pennen en potloden weg. Dat maakt al heel wat ruimte. Vervolgens houd ik alleen het hoognodige of nieuwe spul en de rest breng ik wel naar de ringloop of ik gooi het weg als het al gebruikt is, zoals schriften.
Nu komen we aan bij het leukere gedeelte. De baby spulletjes. Ik zoek alle kleertjes uit en hang ze in een duidelijke volgorde in de kast, de rest vouw ik netjes op en leg ik in de laatjes. Daarna vul ik de commode met luiers, hydrofiele doeken, rompertjes en sokjes en onderin nieuwe hoeslakens voor het omkleedkussen en schoon beddengoed.
Op de commode zelf leg ik het omkleedkussen en zet ik wat andere verzorgingsproducten in bakjes neer. Nu enkel nog het bedje en alles is klaar. Alles is klaar om ons kleintje te ontvangen.
Ik maak het bedje mooi op en zet de schattigste knuffeltjes aan het voeteneinde. Boven de wieg hang ik een hemeltje en dan is alles klaar.
Al bedenk ik me wel dat ik evengoed nu alvast de vluchttas kan klaarmaken. Ookal heb ik dat waarschijnlijk nog lang niet nodig. Ik stop er een paar setjes kleren in voor mij en voor de baby. Verder gewoon een toilettas en andere dingen waarvan ze zeggen dat je het nodig hebt.
JE LEEST
Wij kunnen dit
Fiksi PenggemarZie hier een scemma verhaal! Van de zelfde schrijver als "Is dit echte liefde? 2 K gelezen! #1 in scemma! 8/6/2024 #1 in likemeketnet 6/7/2024