بزرگترین کارآگاه دنیا به یک صفحه خالی خیره شده بود. اتاق سیاه و سفیدی که او در آن بود با نور آبی صفحه به آرامی روشن می شد. او باید روی پرونده کیرا کار می کرد اما چیزی در او تغییر کرده بود.
لایت در حال حاضر به ظن کیرا بودن بازداشت شده بود. علیرغم اینکه L کسی بود که او را در آنجا قرار داد، او هرگز انتظار نداشت که این احساسات جدید به دلیل غیبت لایت ایجاد شود. او در حالت عادی خود روی صندلی نشست و به همه چیز دسترسی داشت.
این یک احساس جدید برای او کاملاً بود. خیلی کم بود که L تا به حال یک دوست داشته باشد، اما این هنوز متفاوت بود. تصمیم گرفته شد که او لایت را از دست داده و فعلاً به هیچ چیز دیگری فکر نخواهد کرد.
با کلیک بر روی چند دکمه در رایانه او به سرعت یک W روی صفحه ظاهر شد و L با واتاری صحبت کرد.
واتاری به شما نیاز دارم که مرا به منطقه ای که میسا و لایت را بازداشت کردبم منتقل کنید.
"میتونم بپرسم چرا؟"
"واتاری اکنون زمانش نیست."
"بله حتما."
L از اتاقش بیرون رفت و برای ملاقات با واتاری به طبقه بالا رفت و آماده اسکورت بود.
واتاری او را به ساختمان بزرگی برد که مظنون اصلی خود را در آنجا بازداشت می کردند. او مدام به L نگاه می کرد. او نگران او بود زیرا هرگز ندیده بود که او چنین رفتار کند. L بی تمرکز، در لبه بود و به نظر می رسید که بدون فکر عمل می کند. پیرمرد نگران او بود اما به او اجازه داد تا کار خودش را انجام دهد. واتاری روی پشت بام ساختمان فرود آمد و نگاه کرد که L به داخل رفت. خیلی نگران بود.
L درب طبقه ای را که سلول لایت روی آن قرار داشت باز کرد. وقتی به دوستش نزدیک می شد، با حالتی عصبی راه می رفت و در را باز می کرد و دوباره قفل می کرد. احساس خندهداری در شکمش وجود داشت که فقط میتوانست آن را بهعنوان یک احساس تلنگر توصیف کند. در آخرین در ایستاد و به دستگیره خیره شد. نفس عمیقی کشید و دسته را چرخاند. وقتی وارد شد و لایت را دید که روی زمین دراز کشیده و دستانش را پشت سرش بسته است، احساس پشیمانی و اندوه کرد.
لایت سرش را برگرداند و به سرعت بلند شد وقتی دید L بیرون میله های سلولش ایستاده است.
"ریوزاکی؟ چرا اینجا هستید؟ در تحقیقات چه اتفاقی افتاده است که به این معنی است که باید پیش من بیایید؟"
هر دلیلی را فراموش کردم که چرا او واقعاً آمده است.
"هیچ اتفاقی نیفتاده لایت. فقط اومدم ببینمت."
او دوباره به زمین سخت سرد برگشت. "چرا این کار را می کنی؟" ال در سلول راه افتاد و کنار لایت نشست.
"نمیدونم. فکر کنم به حضورت عادت کردم و... دلم برات تنگ شده بود."
لایت اخم کرد. سکوت حاکم شد و L احساس عصبی کرد اما او نمی دانست چرا.
او با کنجکاوی و کمی غمگین لایت را تماشا کرد. با وجود اینکه با لایت بود، هنوز نمی توانست این احساسات را توضیح دهد. او فقط می دانست که ربطی به لایت دارد، زیرا او مدام به آن فکر می کرد.
ال آرزو داشت می توانست لایت را شادتر کند، زیرا به نظرش این ناراحت کننده بود که اینقدر افسرده بود. با این حال، زمانی که در بازداشت به سر می برید، قابل انتظار است.
"ریوزاکی، من می دانم که شما احتمالاً نمی توانید با من صحبت کنید زیرا من مظنون اصلی هستم. با این حال هنوز دوست دارم فکر کنم که بخشی از تیم تحقیق هستم. آیا اتفاق مهمی در تحقیقات رخ داده است؟" لایت مطمئن بود که ال چیزی به او نمی گوید.
"حق با شماست، احتمالاً نباید چیزی به شما بگویم. اما به هر حال خواهم کرد. کیرا دوباره شروع به کشتن مردم کرده است." لایت بسیار کنجکاو بود که چرا L اطلاعات را با او به اشتراک می گذارد، به خصوص که او به طور خاص گفت که نباید این کار را انجام دهد. لایت سعی کرد بنشیند اما دستبندها کار را سخت کردند. L به سمت لایت پرید و دستبند او را باز کرد. ، سپس به عقب برگشت.
لایت نسبت به این رفتار جدید کارآگاه بسیار گیج شده بود.
"ریوزاکی، آیا شما حال خوبی دارید؟ این رفتار شما بسیار عجیب است."
"من واقعا نمیدانم لایت. فقط فکر میکردم که تو دردناک و ناراحت به نظر میرسی." لایت می دانست که چیزی اشتباه است. لایت دیگر انکار نمی کرد که علیرغم عادات عجیبش، دوستی قوی با کارآگاه داشت. لایت بلند شد و روی تخت نشست و حالا دستانش موقتاً آزاد بودند. ال خمیده روی زمین ماند. L همچنین می دانست که مشکلی وجود دارد که لایت به نقطه ای پشت سر او حرکت می کند، ضربان قلب او به سرعت افزایش می یابد و به دلایلی اگر لایت به او نگاه می کند سرگردان بود. سعی کرد این افکار را از خود دور کند اما نمی توانست.
لایت نسبتاً متعجبانه به مرد موی کلاغی خیره شده بود. همه اینها فوق العاده عجیب بود و برای سلامتی او نگران بود.
"لایت من می خواهم چیزی از شما بپرسم."
"باشه."
"ممکن است من؟"
"آره." برگشت و کنار لایت نشست.
می ترسم خیلی خوب نباشم. احساسات جدیدی وجود دارد که قبلاً در طول زندگی ام تجربه نکرده ام. این احساسات استنباط و قضاوت من را گمراه می کند و من بسیار گیج هستم.»
لایت با دقت گوش داد و سعی کرد فکر کند که آیا چیزی وجود دارد که بتواند آن را به آن ربط دهد.
"خب، من فقط می توانم فکر کنم که شما به کسی علاقه دارید." لایت با L مانند یک دوست قدیمی رفتار کرد.
قلب L ایستاد. چیزی که لایت گفته بود برای L کاملاً منطقی به نظر می رسید. گویی این دقیقاً همه را توصیف می کند. پوزخند چراغ ها در سکوت طولانی محو شد.
"ریوزاکی؟"
"اوه ام، بله لایت؟"
"کسی را دوست داری؟"
"بله، من معتقدم که در حال حاضر بهترین توضیح است."
"میسا؟"
"من دقیقا نمی دانم."
این یک دروغ بود و لایت آن را می دانست. اما او میتوانست بگوید که این به این معنی است که L نمیخواهد در مورد آن صحبت کند، بنابراین او آن را کنار گذاشت.
هنگامی که L بالاخره قصد ترک را داشت، لایت را که فوراً به رفتار افسرده قبلی خود برگشت، چون نمیخواست تنها باشد و مخصوصاً نمیخواست L برود را ترک کرد. ناامیدی او در صورتش نمایان شد و بدون فکر ال به آرامی صورتش را نوازش کرد و یک تار موی سرگردان را که نسبتاً بلند شده بود به عقب هل داد. او تقریباً 2 هفته و نیم اینجا بود به این معنی که موهایش چروکیده و بیش از حد رشد کرده بود.
"نگران نباش لایت، من برمی گردم تا با تو همراهی کنم. و وقتی نباشم، آن طرف دوربین خواهم بود." او به سمت بالا به دوربین اشاره کرد و لایت این را آرامش بخش یافت. وقتی ال جایش را به یاد آورد، سریع دستش را عقب کشید و با عجله بیرون رفت. وقتی دو در اول قفل شده بود نفسش را بیرون داد و روی زمین افتاد. آیا او واقعاً به لایت علاقه داشت؟
آیا او می تواند؟ بهترین کارآگاه جهان، می خواست با مظنون شماره یک بدترین جنایتکار جهان در ارتباط باشد. آیا این می تواند واقعی باشد؟
لایت روی تختش دراز کشیده بود و تلاش می کرد تا اقدامات غیرعادی کارآگاهان را کنار هم بگذارد. به نظر میرسید که ل هیچوقت دلخوری یا تمایلی به بودن با کسی را تجربه نکرده بود، اما چرا او نمیگفت چه کسی را دوست دارد. همچنین چرا زمانی که او مظنون اصلی است، اطلاعاتی را در مورد پرونده کیرا به اشتراک گذاشت. او همچنین دستبندهای او را باز کرد و آمدن او به ملاقات او چیز بزرگی است. آیا همه این چیزها به هم مرتبط بودند؟ اما چیزی که لایت عجیبترین چیز را میدید، این بود که هر شب که در اینجا بود، به قضیه کیرا فکر میکرد. امشب او نتوانست از فکر کردن به L.
L هم روی تختش دراز کشید. به طور معمول بسیار نادر بود که او بخوابد، اما او نمی توانست روی کار خود تمرکز کند، بنابراین در عوض او فقط دراز کشید. او سعی می کرد بفهمد چرا لایت را دوست دارد. او نتوانست چیزی را بفهمد و به زودی به خواب عمیقی فرو رفت که در آن لایت تمام رویاها را اشغال می کرد. وقتی L از خواب بیدار شد، از اینکه رویاهایش چه چیزی را شامل می شود، شوکه شد.
شکی وجود نداشت که او می خواست با لایت به همان اندازه که رویای بوسیدن لایت را در سر می پروراند، رابطه داشته باشد. او به سمت پایین رفت و به بقیه تیم تحقیق پیوست. او برنامه ای داشت که سعی کند او را مشغول کند. اگر این چیزی است که او میخواهد، پس سعی میکند لایت را دنبال کند.