"Wat willen we eten?" Vraagt Koen, terwijl hij met een kladblok en pen aan tafel zit. Er staan al meerdere dingen op zijn lijstje.
"Ga jij koken dan?" Matthy komt naast hem zitten en kijkt hem verontwaardigd aan.
"Nee, maar ik ga even naar de supermarkt. M'n vriendin vroeg of ik maandverband, chocola en wat andere shit voor d'r wilde halen. Dus dacht dan neem ik ook gelijk avondeten mee."
"Andere shit? Connies? Vieze, geilende gluiperd." Matt geeft hem een tik. Ik grinnik en rol mijn ogen, waarna ik me in het gesprek wil mengen, maar doordat de deurbel gaat, gaat dat niet.
"Ik ga wel." Zeg ik. Ik sta op en loop naar de voordeur, waarna ik die open. "Hey Miel." Hij glimlacht naar mij, iets wat ik maar al te graag weerspiegel.
"Hey losertje." Zijn hand gaat door mijn haar. Sinds hij heeft gewonnen met darten vindt hij het erg leuk om mij losertje te noemen, iets wat ik niet begrijp, maar ook niet heel erg vind. "Roel had 't over een broodje kroket met voetbal, dus ik heb mezelf even uitgenodigd." Terwijl hij dit zegt, stapt hij naar binnen. Zijn jas hangt hij aan de kapstok, waarna we samen naar binnen lopen.
"Zal ook weer niet. Vetnek hoort vreten, vetnek nodigt zichzelf uit." Met mijn hand ga ik door mijn hand, hopende dat het wat meer terug in het originele model gaat. "Met je dikke, dikke tieten." Milo lacht, iets wat mij meer laat voelen dan ik wil."Milo, maat! Eet je mee?" Koen kijkt op van zijn kladblok en kijkt Milo aan.
"Alleen als er ook een pilsje bij wordt gedronken."
"Dat kan geregeld worden natuurlijk." Koen schrijft nog wat op, waarna hij opstaat. "Nou dan zal ik wel even snel naar de supermarkt."
"Heb je je mondkap?" Vraagt Raoul vanaf de bank. Koen zucht, rolt zijn ogen en pakt zijn mondkapje van de tafel.
"Ja." Vervolgens pakt hij zijn autosleutels, portemonnee en telefoon.
"Heb je alles?" Nogmaals een vraag van Roel. Koen draait zich naar hem om en loopt op hem af.
"Geen zorgen, papa. Ik heb alles." Zegt hij, waarna hij een kus op zijn wang geeft. "Nou, tot straks hè, pap? Hou van je en ja, ik rijd voorzichtig." Koen imiteert een gesprek dat hij gister aan de telefoon met zijn echte vader had, waar iedereen bij was en waar we vervolgens een beetje om hebben gelachen, omdat Koens vader net als Raoul een overbezorgd type is soms.
"Gadverdamme, dat was echt nat." Roel veegt de kus van zijn wang.
"Net als je ma d'r kut als ze me ziet." En met dat draait Koen zich om en loopt 'ie weg. Die opmerking laat ons allemaal lachen, allemaal behalve Roel. Hij rolt zijn ogen en legt zijn focus weer op zijn telefoon.
"Ik ga wel mee." Grinnik ik, waarna ik ook opsta en achter hem aan loop.Eenmaal in Koens auto, zucht ik zacht uit. Elke keer als ik Milo zie, doen mijn gevoelens raar. Eigenlijk wil ik hem ontwijken en zo min mogelijk zien, daarom ga ik nu ook met Koen mee. "Moeten we veel?" Vraag ik, terwijl Koen de tuin uit rijdt en richting de supermarkt rijdt.
"Mwah, niet echt. Kroketten, bolletjes, krat bier, maandverband, chocola, cranberry sap en een aantal blikjes Redbull." Koen zit lichtelijk onderuit gezakt op zijn stoel, een hand op het stuur, de ander op het randje voor het raampje, waarmee hij zijn hoofd ondersteunt. Zijn blik is op de weg gevestigd. Zelfs Koen laat mij momenteel kriebels voelen door niks te doen. Mijn gevoelens zijn overal en dat alles door twijfels over tot wie ik me aangetrokken voel. Ik weet dat ik Koen niet aantrekkelijk vind op die manier. Een dunne, schansneuzerige, ginger jongen is niet echt mijn type. Blond, dat is mijn type. Blond, niet te mager, grappig. Dat zijn mijn enige 'vereisten.' Zo waren mijn exen ook en ik vind oprecht dat er niks mooier is dan dat.
"Ah, oké."Nadat we de boodschappen hebben gehaald en terug zijn gegaan naar huis, heeft Raoul de airfryer aan geslingerd voor de kroketten, heeft Koen het bier koud gezet en de andere spullen opgeruimd, ook iets wat voor het eerst gebeurt trouwens. Hij wilt graag een goeie indruk geven aan zijn vriendin morgenavond, ondanks dat ze hier al vaker is geweest. Ergens vind ik dat best wel schattig, een echte gentleman, maar wel alleen voor haar. De rest mag wat hem part allemaal doodvallen.
"Het begint zo!" Roept Milo vanuit de woonkamer. Aangezien ik niet veel te doen heb, besluit ik maar vast vijf flesjes bier te pakken en te openen. Dit zijn overigens niet de flesjes die we net hebben gehaald, deze hadden we nog en stonden gelukkig koud. Warm of lauw bier is niet te zuipen. Ik open de flesjes en neem ze mee naar de woonkamer, waarna ik plaatsneem op de bank naast Milo.
Niet veel later komen Koen en Raoul ook bij ons zitten. Raoul heeft de broodjes uitgedeeld en de wedstrijd kan elk moment beginnen.
Met een broodje kroket in mijn hand en een koud biertje op tafel, zitten we met z'n vijven een voetbalwedstrijd te kijken. Erg boeiend is het niet, SC Heerenveen tegen FC Utrecht, maar toch zijn mijn ogen er op vast gelijmd. "Tering, wat een lijf." Mompel ik, terwijl Syb zijn shirt kort omhoog trekt om het zweet uit zijn gezicht te vegen. Zijn buikspieren zijn daardoor goed zichtbaar, fuck, wat aantrekkelijk.
"Vuile nicht, tuurlijk vind jij dat weer aantrekkelijk." Koen lacht naar me en geeft me grappend een duw. Hij maakt een grapje, maar hij weet niet dat het echt waar is. Ik lach mee, ondanks dat het niet echt is.
"Nee, ik ben gewoon jaloers dat hij zo'n goed lijf heeft. Zou ik ook wel willen." Nadat ik dit zeg, neem ik een hap van mijn broodje kroket.
"Als je dat lijf wil, moet je misschien niet meer van die broodjes eten, speknek." Milo geeft me een zachte klap op mijn achterhoofd. Gelijk draai ik mijn gezicht naar hem toe.
"Moet jij zeggen, bolle." Ik geef hem een duw terug, waardoor hij tegen Matt aan botst. Matthy is hier duidelijk niet van gediend en geeft Milo weer een beuk, waardoor hij weer tegen mij aan knalt. Ik lach en besluit er niet verder op in te gaan.De wedstrijd zelf was niet erg boeiend, maar de spelers zeer zeker wel. Sommigen waren echt bizar aantrekkelijk en ik kon mijn ogen dan ook zeker niet van ze af houden. Ik was de enige die nog een beetje geïnteresseerd was, de anderen zijn een voor een af gedruppeld ergens anders heen.
Iedereen behalve Milo.
De wedstrijd is afgelopen, Heerenveen heeft gewonnen met 2-1. "Blijf je hier slapen?" Vraag ik, terwijl ik me naar Milo draai. Hij laat zijn blik op zijn horloge vallen, 22:45.
"Als jullie ruimte hebben, sla ik dat niet af." Even denk ik na; het luchtbed dat we voor Milo hadden aangeschaft is laatst lek gegaan, dus die hebben we niet meer. Dus dan hebben we de mogelijkheid dat hij bij mij in bed slaapt of op de bank. De bank wil ik hem eigenlijk niet aan doen, aangezien Milo echt veel te groot is daarvoor. Dus dan moet hij bij mij in bed, maar dat idee maakt me nerveus. Toch besluit ik dat aan de kant te zetten, ik kan hem moeilijk op de grond laten slapen namelijk.
"Je kan bij mij in bed, meer ruimte hebben we niet echt." Zeg ik, terwijl ik opsta en de lege flesjes van tafel oppak. "Tja, bij Matt zou eventueel kunnen, maar denk niet dat hij daar op zit te wachten. Koen slaapt volgens mij al, omdat hij morgenvroeg weggaat om zijn vriendin op te halen. En Roel is waarschijnlijk aan het mediteren of zoiets, dus die wil ik niet storen. Dus je zit aan mij vast, Miel." De flesjes breng ik naar de keuken, waar ik ze in een leeg krat laat zakken. Vervolgens draai ik me om en loop ik terug naar de woonkamer.
"Shit man, zit ik vast aan een losertje... Kutjebef, dat vind ik echt vreeeeeeseeelijk." Hij rekt het woord 'vreselijk' uit, wat mij laat lachen. Ondertussen pak ik de bordjes die Koen, Matt, Milo en ik hebben laten staan op en breng ik ook die naar de keuken. Raoul had zijn bordje al opgeruimd.
"Jammer, hè?"
"Mhm. Heel jammer."Zo'n halfuur later liggen we samen in bed. Ongemakkelijk is het niet, aangezien we wel vaker samen in bed hebben geslapen, maar toch voelt het voor mij anders dan voorheen. Met mijn nieuwe gevoelens die ik door hem heb gekregen, voelt het raar om samen met hem in een bed te slapen. Toch voel ik de vermoeidheid de overhand nemen en val ik al gauw in slaap. Gister viel ik in slaap met de gedachte aan Milo en dit keer val ik in slaap met Milo naast mij.
JE LEEST
Friendzone
FanfictionWat doe je wanneer je niet meer weet wat links en rechts is? Wanneer je niet meer zeker bent van je seksualiteit? Wanneer je nog maar één brandende vraag in je hebt; hoe zou het zijn met een man? Die vraag brandt door een specifiek iemand, maar er i...