Tajemství v brašně

186 7 0
                                    

Dávno pradávno se v lese zvířata rozhodla uspořádat shromáždění. Mezi zvířaty byli i lišky a jezevci, kteří žádali o účast na vedení lesa. Vlk, který vedl shromáždění, se zalekl, ale nejstarší moudrý lev přišel s nápadem, jak situaci vyřešit. Poslali lišky a jezevce k vládnoucímu sovímu králi, aby rozhodl, a dali jim s sebou uzavřenou brašnu. „Je v ní tajemství, rozhodně ji nesmíte otevřít," varovali je.

Lišky a jezevci vyrazili na cestu, ale čím déle šli, tím víc je přemáhala zvědavost. „Co jen může být uvnitř?" ptali se jeden druhého. Nakonec nevydrželi a brašnu otevřeli. V tu chvíli z ní vyletěl pták a zmizel v nebi. Lišky a jezevci se ulekli a začali se radit, co dělat. Nakonec našli kámen a vložili ho zpět do brašny, doufajíc, že krále oklamou.

Soví král už ale o všem věděl díky rychlému poslíčkovi, malému netopýrovi, který sledoval jejich cestu. Když lišky a jezevci dorazili k sovímu králi a předali mu brašnu, král ji otevřel a našel pouze kámen.

Soví Král moudře promluvil: „Kdo neudrží ani malé tajemství po tři dny cesty, jak může udržet velké a mít účast na vedení lesa? Kdo je nepoctivý v malém, nelze mu svěřit velké."

Lišky a jezevci sklopili hlavy, pochopili svůj omyl a uvědomili si, že důvěra a poctivost jsou klíčové pro jakékoli vedení. Od té doby se snažili znovu získat důvěru a učit se trpělivosti a zodpovědnosti, aby jednou mohli plně přispět k vedení lesa.

Povídky: Moudrost PřírodyKde žijí příběhy. Začni objevovat