Jednoho letního dne na rozkvetlé louce plné vysoké trávy a pestrobarevných květů se dvě žáby rozhodly prozkoumat okolí. Skákaly vesele po trávě, lovily hmyz a užívaly si krásného počasí. Uprostřed louky stál kbelík, který přilákal jejich zvědavost. Kbelík byl z poloviny naplněn čerstvým mlékem, které tam nechal rolník po dojení krav.
Žáby se rozhodly kbelík prozkoumat. Jedna z nich řekla: „Podívej, kolik je tam mléka! Můžeme se napít a osvěžit se." S touto myšlenkou obě žáby skočily dovnitř. Chvíli si užívaly chladivého mléka, ale brzy si uvědomily, že je kbelík příliš vysoký a hladké stěny jim brání ve vylézání zpět ven.
Začaly plavat a hledat cestu ven. „Musíme nějak najít způsob, jak se dostat ven," řekla jedna z žab.
„Ano, ale jak?" odpověděla druhá. Obě se snažily, co mohly, plavaly dokola a zkoušely se odrazit od stěn kbelíku, ale jejich snahy byly marné.
Po nějaké době první žába ztratila naději. „To nemá smysl," povzdechla si. „Plaveme tady už dlouho a stále jsme ve stejné situaci. Je to beznadějné." Rozhodla se přestat plavat, roztáhla všechny čtyři končetiny a pomalu se začala topit. Nakonec vyčerpaně klesla ke dnu a utopila se.
Druhá žába však neklesla na mysli. „Nemůžu se vzdát," pomyslela si. „Musím bojovat až do posledního dechu." Plavala dál, nepřestávala pohybovat nohama, i když byla unavená. Hodiny ubíhaly a ona stále neúnavně plavala. Její vytrvalé úsilí způsobilo, že se mléko kolem ní začalo měnit na máslo. Každým pohybem se hustota mléka zvyšovala.
Když se mléko konečně změnilo v pevné máslo, žába cítila, že má pod nohama pevný základ. Posadila se na máslo, odrazila se a s velkou silou vyskočila ven z kbelíku na svobodu. S úlevou si oddechla a podívala se zpět na kbelík. „Dokázala jsem to," řekla si s úsměvem.
Příběh této žáby se brzy rozšířil mezi ostatními zvířaty v okolí. Stal se symbolem vytrvalosti a nezdolné vůle. Zvířata si často připomínala tento příběh, když čelila těžkostem a potřebovala povzbuzení.
Nikdy se nevzdávej, i když se situace zdá být beznadějná. Vytrvalost a odhodlání mohou překonat i ty nejtěžší překážky. I když se zdá, že naděje není, pokračuj v úsilí a bojuj až do konce. Kdo vytrvá, ten může najít cestu k úspěchu a svobodě.
ČTEŠ
Povídky: Moudrost Přírody
ContoSbírka příběhů, které zprostředkovávají hluboké ponaučení prostřednictvím fascinujících vyprávění o zvířatech a přírodních zákonech. Každý příběh z této kolekce čtenáře zavádí do světa lesních obyvatel, jako jsou vlci, lvi, sovy a další zvířata, kte...