Samen, niet alleen

496 10 10
                                    

Pov Charlotte:

Het is intussen woensdag en Bo is vandaag weer niet naar school gegaan, wat logisch is aangezien ze gisteren nog bewusteloos op het voetbalveld lag. We zitten met zijn allen aan tafel, we hebben het samen met Bo over hoe we het gaan aanpakken met haar. Max en Stijn zijn afgelopen dag heel veel bij haar geweest en hebben haar veel geknuffeld en liefde gegeven, dat heeft haar heel erg geholpen merk ik. Bo is nu aan het uitleggen hoe het voor haar voelt als ze moet eten, ik heb echt veel medelijden. Als haar verhaal klaar is zegt Milo: "Luister Bo, we gaan jou helpen, we doen dit samen, niet jij alleen" Ik smelt, Milo kan soms een kwal zijn, maar met kinderen is hij echt super.

Het is intussen een paar uurtjes later en we hebben het gesprek al een tijdje afgerond, we hebben besloten dat er altijd iemand bij moet zijn als ze gaat eten en als ze ergens anders is dat ze maar iemand van ons moet bellen, zodat wij wel altijd kunnen zien dat ze echt eet. Zometeen gaan we avondeten, we eten pasta pesto, gemaakt door Koen deze keer, hij kookt niet zo vaak maar als hij iets kookt is het altijd pasta pesto en iedereen geniet ervan. Over het huishouden valt in het algemeen veel te disscusiëren hier in huis, maar over 1 ding is iedereen het eens, Matt en Bo doen het minste. 

Pov Koen:

Het eten is klaar en ik app iedereen dat ze kunnen komen, binnen 5 minuten zit iedereen aan tafel. Ik schep voor iedereen op en het duurt geen 15 minuten en iedereen heeft het op, zelfs Bo heeft 3 kwart en dat doet me goed, dat betekent namelijk 1. dat ze het lekker vind en 2. dat ze weer een beetje op het goede pad is. Het is logisch dat je niet binnen een paar uur weer fatsoenlijk kan eten maar 3 kwart van je hele bord is best flink voor iemand die een hele zware eetstoornis had. 

Zodra de tafel leeggeruimd is liggen we met zijn allen op de bank, we kijken wat televisie en kloten wat. Niet veel later besluit iedereen naar zijn kamer te gaan en te gaan slapen.

-volgende dag-

Pov Lieke:

Ik word wakker en er schijnt een lekker warm zonnetje door het raam naar binnen, het is 7.30. Ik besluit Bo en Max even uit bed te halen voor school en dan naar beneden te gaan om een ontbijtje voor hun te maken. Bo heeft een ingekort rooster gekregen zodat ze niet weer helemaal terug in de put zakt door school. Dus hoeft ze vandaag maar tot 11.30. Ik heb boterhammen en een glas melk op tafel gezet en ga zelf ook aan tafel zitten en kijk wat tiktok, totdat Max en Bo beneden komen en hun eten op komen eten. "Moet ik nog iemand naar school brengen?" Vraag ik tijdens dat ze aan het eten zijn, ze schudden allebei nee, "We fietsen samen" Ik knik en als ze hun eten ophebben lopen ze naar de gang om hun schoenen aan te doen. Ik hoor ze lachen, Kwik en Kwek want Kwak ligt boven nog te slapen, die drie zijn echt niet normaal samen. 

--

Heehee, sorry dat ik gister niet meer had gepost ik voelde me heel erg slecht.

Hebben jullie nog ideeën voor dit verhaal? of moet ik deze af gaan ronden en dan weer een nieuwe beginnen? let me know 

xx

De dochter van Robbie - ft. bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu