Pov Bo:
We komen aan op kantoor en ik loop meteen naar papa toe om te zeggen dat ik met Matt en Koen ben meegereden. De jongens zijn nog bezig met hun video, dus ik besluit om Rutger te bellen, Rutger is voor mij ook een soort broer/vader, en misschien ook wel een soort beste vriend, want ik kan met hem overal over praten en alles doen, zonder dat ik me hoef te schamen.
//
R: Hee bo, wat is er?
B: ben je thuis? en heb je zin om naar kantoor te komen?
R: Ja hoor, ik kom eraan, hoezo dan?
B: ja, de jongens zijn nog een video aan het opnemen dus ik heb niks te doen, en ik heb echt veel tea
R: jesjess, ik ben er met een kwartiertje
B: okidokii, tot zooo
//
Oke, nu moet ik me dus nog een kwartiertje vermaken. Ik ben even mijn schoolmail aan het lezen totdat ik papa hoor roepen, ik loop naar de jongens toe, en voor dat papa kan zeggen wat er is, zeg ik dat Rutger zo komt, hij knikt en zegt dan: 'Ik zie dat je 1 week geleden, op absent stond wat heb je gedaan?' Verteld hij terwijl hij de aantekeningen op magister laat zien, 'Ja sorry papa, maar ik voelde me kut die ochtend, dus ik ben met Rutger naar de stad gegaan' zeg ik, Hij schud lachend zijn hoofd: 'Je had ook gewoon kunnen vragen of ik je ziek kon melden, dan had je nu geen problemen' Ik lach, 'maar waarom kom je hier nu mee, jullie zijn aan het opnemen?' Vraag ik hem, waarop hij antwoord: 'Je mentor belde' O nee, 'Wat heb je gezegd?' Zeg ik een soort van gestressed, 'Kalm aan, ik zei dat je ziek was en vergeten af te melden' Ik zucht van opluchting, 'Dankje pap' hij kan nog niet antwoorden of de bel gaat, RUTGER!!. 'Oke, doei jongens veel plezier!' Roep ik terwijl ik naar de deur loop, ik doe de deur open en spring in Rutger zijn armen, 'Hee meis, ik heb je gemist!' zegt hij terwil hij me terug knuffelt, de meeste mensen vinden het raar, dat wij zo met elkaar omgaan, maar Rutger is gewoon een soort broer voor mij, en soms ook wel een soort vader, waar ik net iets meer van mag, 'Ik jou ook!' zeg ik tegen hem 'Zullen we terrasje pakken en dan wat eten? kunnen we gewoon even kletsen enzo?' vul ik mezelf aan, 'Ja sure, maar kan jij eten met je sonde dan?' Antwoord rutger op mij, 'Nou ja, als we daar gewoon iets van een snackje ofzo bestellen, kan ik dat eten, geen hele maaltijden, die gaan via mijn sonde' leg ik hem uit, waarop hij begrijpend knikt. 'Nou, lets go dan!' roept hij.
Het is niet veel later en we zitten samen op een terrasje met ieder wat te drinken, heerlijk in het zonnetje, we praten wat, en na een tijdje zegt Rut: 'Maar, vertel je had nog tea?' Ik knik terwijl ik een slok van mijn cola neem 'Omg ja, dus vandaag is Max op school betrapt op vapen, toen moest hij een heel gesprek op school enzo, en ja nu hele drama, maar waarschijnlijk mag hij van Matt, doorgaan met vapen totdat hij er zelf achterkomt dat hij fout zit, maar dan zit ik thuis helemaal in die stak van de vape' Vertel ik hem, terwijl ik hem verbaasd zie kijken, 'Omg, dat had ik echt niet verwacht van Max, maar goed, ik zou hem gewoon laten, hij komt er wel achter dat het helemaal niet goed is' Zegt Rut. 'Rut, ik ben echt heel dankbaar dat je me altijd big brother advice geeft, ik hou heel erg van je, weet dat' Zeg ik tegen hem nadat we nog even hebben gekletst 'Dat vind ik super lief van je meis, ik hou ook heel veel van jou' Zegt hij met een glimlach op zijn gezicht.
Pov Jamie:
Ik ben samen met alle meiden (behalve Bo dan) thuis en we zijn een beetje aan het opruimen, nadat we alles een beetje schoon hebben zitten we met zijn allen aan tafel, een koffietje te drinken. 'Poh wat een week zeg' Zegt Char met een zucht, 'Ja zeg dat wel ja' Antwoord Roxy, 'Wat vinden jullie ervan dat Max doorgaat met vapen?' Vraag ik, ik snap Matthy namelijk wel, het kind lekker zelf laten ontdekken, 'Ja, ik sta helemaal achter zijn keuze' Zegt Lieke, en we zijn het er allemaal mee eens, Raoul vertelde toen straks dat hij het al had geroken op zijn kamer en het daarom al wist, echt super lief wel, dat hij niks heeft gezegd. We bespreken nog wat dingetjes van de afgelopen week en kletsen nog wat en niet veel later komt Stijn binnenlopen, 'Hee' Zegt hij vrolijk, en wij begroeten hem allemaal terug, waarna hij naar boven gaat om te leren voor zijn tentames. 'Oke meiden, ik heb even jullie advies nodig, Bo wil binnekort graag uit, als haar sonde eruit is, want ze mag met sonde geen alchol drinken, dat deed ze daarvoor ook niet, maar ze wil nu dus graag uit, en dus alchol drinken, ik weet het niet zo goed wat vinden jullie ervan?' ik zie iedereen denken en dan begint Char te praten: 'Ik snap goed dat dat lastig is, we hebben het bij Stijn gewoon losgelaten en ik denk net als bij Max met het vapen, ze doen het totdat het een keer flink misgaat en daarna niet meer, dus ik zou heer misschien ook zelf laten ontdekken' Ik knik, dat is best slim, gewoon lekker haar gang laten gaan, en heeft de advies nodig, vraagt ze het wel aan iemand. We praten nog even over het uitgaan, eventuele jongens die ze leuk kan gaan vinden en alles over tienermeisjes, als Max, de jongens en Bo binnen komen lopen, Iedereen begroet elkaar en gaat dan weer zijn eigen gang.
--
Wat een gezellig hoofdstuk, toch??
guys niet vapen het is slecht voor je, en let op jezelf
tot morgen, bye byee
JE LEEST
De dochter van Robbie - ft. bankzitters
FanfictionWelkom in Casa del huts, waarin jij (bo) de dochter van Robbie en Jamie bent, maar niet alles soepel loopt, omdat je nog wel eens struggelt met je mental health. Iedereen probeert je hierbij te helpen, maar die hulp accepteer jij nog niet altijd, en...