SAYANGKU VOTE LAH 🫶🏻
INGATKAN bila cakap macam tu lelaki itu faham. Tengok gaya ni memang betul-betul tak faham bahasa. Orang dah cakap kan jangan ganggu, tapi tetap nak ganggu. Macam sekarang ni, boleh pula dia ganggu aku. Nak buat kerja pun tak senang. Nak marah tapi ni butik mummy dia sendiri. Nak halau aku tak ada hak. Nak taknak memang kena terima je lah.Rasa macam gerak geri aku diperhatikan. Rasa terganggu seolah-olah butik ni terasa sempit dengan kehadiran lelaki itu.
Sedang aku fokus dengan kerja, tiba-tiba aku terdengar suara Zayden yang sangat dekat dengan aku.
"Nak saya tolong?" soal Zayden.
Aku terkejut dan menoleh, hanya untuk melihat Zayden berdiri betul-betul di belakang aku. Rapat sangat, sampai buat aku rasa tak selesa. Bila masa lah lelaki ni ada kat belakang aku, tadi aku rasa elok je dia main telefon atas sofa.
Aku segera menjauh. "Awak tak faham bahasa ke? Saya dah cakapkan yang saya perlukan ruang. Tolong lah jangan ganggu saya. Nak buat kerja pun tak senang."
Zayden angkat tangan, nampak sedikit kesal. "I'm sorry. Saya cuma nak tolong awak."
"Terima kasih je lah. Saya tak perlu pun."
"Kalau macam tu tak apa lah. Nanti kalau nak minta tolong apa-apa panggil je saya" balas Zayden seraya memusingkan badan untuk kembali duduk di atas sofa.
"Awak nak apa sebenarnya, Zayden?" Kayla akhirnya bertanya dengan nada yang dingin, tidak dapat menahan rasa geram.
Zayden berhenti sejenak dan menatap Kayla dengan serius. "Saya nak peluang kedua. Dan yang paling penting saya nak awak."
Aku merenung Zayden, rasa tak percaya dengan apa yang baru didengarnya. "Peluang kedua? Awak rasa macam mana saya nak bagi peluang kedua bila awak dah buat macam-macam kat saya?"
Zayden menghela nafas. "Saya tahu saya buat banyak salah. Tapi saya betul-betul nak betulkan semuanya. Saya dah sedar betapa pentingnya awak dalam hidup saya."
Aku menggigit bibir, marah dan sedih bercampur. "Susah sebenarnya nak percaya kata-kata lelaki ni lebih-lebih lagi awak. Lelaki ni mulut je manis tapi kata-kata tak selari pun dengan tindakan."
Zayden menatap Kayla dengan penuh rasa. "Saya tahu Kayla. Dan saya tak salahkan awak. Tapi kali ni, saya betul-betul serius. Dulu saya bodoh sebab tak hargai awak sekarang saya taknak lagi jadi bodoh."
Aku masih ragu, hati aku mula cair dengan kata-kata dia tapi aku taknak tunjuk sangat yang aku ni lemah. Mudah sangat cair dengan dia.
"Memang pun. Dan sekarang ni saya yang taknak jadi perempuan bodoh lagi. Cukup-cukup lah dulu saya bodoh. So, please stop ganggu saya. Saya taknak ada apa-apa kaitan lagi dengan awak. No second chance" kata aku tegas.
YOU ARE READING
Second Chance Of Love [OG]
Storie d'amore[ 𝙺𝙰𝚁𝚈𝙰 𝙺𝙴𝙳𝚄𝙰 ] "Sometimes love needs a second chance to blossom again especially with the right person" Cinta pandang pertama itu wujud. Itu yang dirasai sekarang oleh seorang gadis bernama Leanne Mikayla atau lebih dikenali Kayla terhada...