Vošla som a našla Fly a Ideu pred zrkadlami. Prezerali si šaty na večer. Fly mala sivé vzdušné šaty s čiernymi kvietkami po členky a Idea biele obopnuté pod kolená s rolákom a bez rukávov.
„Boli ste nakupovať?" opýtala som sa.
„My... Chceli sme ťa nájsť, no nikde si nebola, prepáč..." začala Idea.
„Netráp sa. Mne to nevadí. Zbehnem si nejaké rýchlo aj ja kúpiť," usmiala som sa.
„Energy sa tiež chystala, tak ju možno zastihneš," zakričali na mňa. Vyšla som z izby a zamierila k vedľajšej. Zaklopala som. Dvere sa otvorili a za nimi stála Energy.
„Počula som, že sa chystáš na nákupy," oznámila som jej.
„Práve som chcela vyraziť. Ideš so mnou?" chytila ma za ruku a rýchlo viedla chodbami až k obchodnému centru. „Včera som pátrala a našla som taký zašitý obchod s nádhernými šatami." Zamierime popod eskalátory a uličkou medzi dvoma obchodmi. Neviem, ako toto miesto našla, ale ja keby som aj tri roky pátrala, nenájdem to. Pred nami sa objavili staré dvere. Vošli sme do malého obchodíka.
„Energy! Vítam ťa tu znova. Ako sa máš? Čo škola?" privítala ju predavačka.
„Ďakujem, Suzzy. Skvelo," usmievala sa a šepkala mi: „Suzzy je človek. Včera sme sa zoznámili." Prikývla som. „Toto je moja nová spolužiačka. Mala by si pre ňu niečo? Ja si idem prezrieť obľúbené regály," žmurkla a bola preč.
„Ako sa voláš?"
„Flame... Ako plameň. Ovládam oheň," informovala som ju.
„Oheň. Oranžové oči, červené vlasy, tetovania... Poď so mnou!" schmatla ma a ťahala do skladu. „Chcela som ich vyhodiť, ale tebe by sa strašne hodili. Mali by ti byť aj dobré!" Prehrabávala sa škatuľami a zrazu vytiahla nejakú tmavú látku a hodila mi ju. Zaviedla ma do kabínky a zatvorila dvere. Rozvinula som priliehavé čierne šaty na ramienka, z ktorých šla čipka ako rukávy. Zhodila zo seba tielko a rifle a navliekla si ich. Sadli ako uliate. Potom som si všimla, že na chrbte bol výrez zo šiat a namiesto látky tam bola čierno-žlto-oranžovo-červená čipka znázorňujúca plamene. Aj čipka na rukávoch, ktoré sa mi končili presne na zápästí, bola v tvare plameňov. Vypla som si vlasy do chvosta a otočila sa pred zrkadlom. Šaty sa končili v polke stehien.
„Flame, už si?" zaklopala Suzzy. Vyšla som von. Energy padla sánka.
„Kupuj, zlato!" prikázala.
„Ach. Tie šaty boli pripravené pre dievča, ktoré ovláda plamene, no až doteraz sa nik neobjavil," rozplývala sa Suzzy.
„Tak ja ich teda beriem," oznámila som a vrátila sa do kabínky. Na mojej bledej pokožke vyzerala látka skvelo.
Energy si kúpila niečo jednoduchšie. Priliehavé biele tielko, na ktorom bolo tričko zo skoropriesvirnej žltej látky. Tričko bolo voľné a padalo jej z pleca. Vyzeralo ako pončo. Ale stokrát krajšie. K tomu si kúpila biele legíny. Skočili sme ešte pre topánky. Ja čierne lodičky, Energy žlté s otvorenou špičkou. Nakoniec sme ešte zašli do tetovacieho salónu. Na zadnú časť lýtka som si dala pridať malé dievčatko s vystretou rukou. V dlani jej svietila ohnivá guľa a dievčatko plakalo. Energy si dala na predlaktie pravej ruky text: Give me your energy and shut up! Pri izbách sme sa rozlúčili. Vošla som do prázdnej miestnosti. Bolo šesť hodín a zábava sa mala začať už o siedmej. Zbalila som si šaty, topánky, šminky, prípravky na vlasy a šperky a odtrepala sa na izbu 314. Zaklopala som. Otvorila Fantasy a pustila ma dovnútra.
„Oukej! Začíname, dámy," pustila hudbu a spratala zo stola papiere. Cítila som sa skvelo. Konečne som mala kamarátky. V decáku som nemala ani jednu jedinú a tu? Za dva dni už päť! Obliekli sme sa. Moje šaty veľmi chválili. Fantasy mala obtiahnuté ružové šaty s fialovými hviezdami do polky stehien a bez ramienok a Illness biele obtiahnuté šaty nad kolená s rukávmi ako letné tričko. Na šatách bola zboku diera orámovaná strieborným pásom, aký bol aj na spodku šiat a na konci rukávov. Diera odhaľovala kúsok jej opálenej pokožky. Navzájom sme sa namaľovali a učesali. Fantasy mala fialové tiene a bledoružový rúž, Illness striebornú ceruzku okolo očí a bledý rúž a ja čierne tiene, oranžovú linku a bledo červený, skoro až oranžový rúž. Obuli sme sa. Ja som mala vlasy vyčesané a zopnuté do konského chvosta, Fantasy nakulmované a Illness svoje krátke vlasy vyžehlené a okuliare vyčistené. Už bolo skoro sedem, tak sme vyšli von a pobrali sa do spoločenskej miestnosti. Pridala som sa k prvákom.
„Takže ty teraz lozíš za tretiačkami?" ozvala sa Waterfall. Otočila som sa, aby som k nej bola čelom. Mala prefarbené vlasy na bledomodro, bledomodré šaty a bledomodré lodičky. Všetko v jednom odtieni. Hrôza. Na očiach bledomodré tiene a modrú linku. Dokonca aj modrý rúž!
„Zelená ti na ksichte nesedí," pokrútila som hlavou.
„Aká zelená? Si snáď farboslepá? Veď je to modrá!"
„To nemyslím. Myslím teba, ako si ze-le-ná závisťou," prudko som sa obrátila a dala si záležať, aby ju udrel môj chvost.
„A mimochodom, kde máš tetovanie?" prehodila som cez rameno.
„Tetovanie? Nezostal mi čas na nejakú omaľovánku!" zasyčala. Fly a Idea mi pochválili šaty a zrazu sa ozval gong. Stáli sme v zákulisí, kde bol trochu tlmený, no i tak hlasný.
„Dámy a páni, utíšte sa. Je čas, tak ako každý rok, predstaviť tohtoročných prvákov," zaburácal hlas z pódia a ozval sa potlesk. „Poďte sem, bažanti! No tak, zelenáči, nehanbite sa!" robil si z nás moderátor srandu. Vystúpili sme po schodoch a postavili sa do radu.
YOU ARE READING
FLAME
Teen FictionPríbeh o dievčati ktorej katastrofa odhalila to, čo sa v nej ukrýva.