Part 6

847 152 60
                                    

Please vote before, while or after reading this part 🙏🏻🙏🏻
______________________________________

Shehnaaz got scared seeing Sidharth crying like this. She understood that something bad might have happened which broke him so much.

"Sidharth, please rona band karo aur mujhe baatao kya hua hai." Said Shehnaaz softly caressing his hair. She couldn't see him like this.

Sidharth broke the hug and said with teary eyes, "Meri job chali gayi hai Shehnaaz."

Floor slipped beneath Shehnaaz's feet hearing Sidharth's words.

"Kya...kya kaha tumne?" She asked with disbelief.

"Salary na de paane ki wajah se company ne kuch workers aur engineers ko job se nikaal diya hai. Kuch dino se yeh problem chal rahi thi par sabne kaha tha ki sab thik ho jaayega. Par aaj office jaa ke paata chala ki meri....meri naukri nahi rahi."

Shehnaaz couldn't understand what to say. Their family depended on his salary. Without that, everything would be so much difficult.

"Shehnaaz mujhe kuch samajh nahi aa raha main kya karu. Ghar chalana hai, upar se car ki EMI chal rahi hai. Kaise hoga sab kuch?" He asked crying.

Shehnaaz wiped Sidharth's tears and said, "Ho jaayega. It's okay. Tum zyada fikar mat karo. Hum dono koi na koi raasta dhund lenge. Aur waise bhi ek job gayi ho toh kya hua? Kuch hi dino ke andar tumhe dusri job mil jaayegi. Tab tak ghar main chala lungi. I know meri salary zyada nahi hai par ek do mahine hum adjust kar lenge. Ho sake toh main tution dena bhi suru kar dungi. Aur hum apni savings se car ki EMI bhi pay kar denge."

"Yeh sab itna easy nahi hai Shehnaaz. Ek company se nikala jaane ke baad kisi aur company mein job milna bohut muskil hai. It takes a lot of time."

"Par namumkin toh nahi hai na? Aur mujhe tumhari kabiliyat par pura bharosa hai. Tum bohut zald dusra job dhund loge. Aur jab tak aisa nahi hota......"

Shehnaaz posed like SRK and said mimicking him, "Main hoon na?"

Then she giggled making Sidharth smile as well.

"Sidharth!"

Sidharth and Shehnaaz looked at the door hearing the voice and saw Rita Ji and Ashok Ji standing with teary eyes.

Sidharth stood up and said going to them, "Maa Baba, I'm sorry...."

As soon as he said this, Rita Ji smacked his head.

"Pagal kahi ka! Itne mein hi koi himmat haar jaata hai? Yeh hi shikhaya hai kya maine tere ko?" Said Rita Ji showing fake anger.

"Beta muskil waqt har kisi ke zindagi mein aata hai jiska saamna usko akele karna padta hai. Aur idhar toh teri puri family tere saath hai. Upar se mujhe bhi toh har mahine pension milti hai na? Bappa ki kripa se sab manage ho jayega." Said Ashok Ji giving assurance.

Sidharth nodded and hugged his parents.

"Wait main bhi hoon." Said Shehnaaz and joined them for a group hug.

At Night...

Sidharth was not being able to sleep. The thought of how he would be able to fulfill his responsibilities without a job, was bothering him.

"Neend nahi aa rahi?" Asked Shehnaaz breaking Sidharth's thoughts.

Sidharth looked at her and paused for a while. Then he asked, "Kahi mujhse shaadi karke tumne koi galti toh nahi kar diyi na Shehnaaz?"

Shehnaaz sighed hearing that and moved closer to him. She kept his hand on her waist and caressed his cheek softly.

"Ab meri aankhon mein dekh ke baatao, kya tum mujhse pyaar karte ho?" She asked.

SidNaaz Short Stories: Kahaniyaan Pyaar KiWhere stories live. Discover now