Prompts

17 3 4
                                    

Galowus = hoofdstad

Vecgt = Stad waar hoofdpersoon uit komt

Sgaaduw = naam land

Llicgt = buurtland

Geo = naam hoofdpersoon

Drac = naam draak, wordt tijdelijk in zakformaat veranderd, zodat ze ongezien bij Geo kan blijven.

Vayra = naam wereld

Duyster = het bos


Chaoscup 2024 (september – oktober)

1. Ergens tussen de sterren is een bibliotheek met boeken over alle kennis die er tussen de sterren te vinden is. Jij bent de bibliothecaris (hoofdstuk 9)

2. In een dramatische ontsnapping steel je de draak van een drakenrijder. Al snel raak je aan je dierenvriend gehecht. (hoofdstuk 2)

3. Horen koffiekopjes te kunnen zweven? (hoofdstuk 6)

4. Iedereen had dood moeten gaan, maar jij weigerde. (hoofdstuk 1)

5. Wanneer je een stervende sirene vindt, geeft ze haar stem aan jou. (hoofdstuk 7)

6. Spoorloos verdwijnen is lastig, maar zeker niet onmogelijk. (hoofdstuk 3)

7. Je beste vriend wordt verdacht van moord, maar jij weet dat hij onschuldig is. Jij bent namelijk de moordenaar. (hoofdstuk 2)

8. Iedereen van wie je houdt gaat dood. Dus ben je vastbesloten om van degene die deze vloek over je heeft uitgesproken te leren houden. (hoofdstuk 7)

9. Je bent de enige in de familie zonder magische gave. (hoofdstuk 7)

10. De mensen in je leven zijn veel te beschermend over je. Op een onbewaakt ogenblik ontdek je waarom. (hoofdstuk 7)

11. Het einde van de wereld is saaier dan verwacht. (hoofdstuk 10)

12. Je wilde gewoon een sandwich kopen, maar het AI in jouw telefoon heeft andere plannen over wat je vandaag gaat doen. (hoofdstuk 9)

13. Als de eerste astronauten op Mars landen, vinden ze menselijke botten. (hoofdstuk 11)

14. De doodstraf bestaat niet meer, we straffen misdadigers nu met onsterfelijkheid. (hoofdstuk 2)

15. Je bent een gedaanteverwisselaar, maar op een dag stoppen je krachten met werken. Je zit vast in het lichaam van je laatste transformatie. (hoofdstuk 1) (hoofdstuk 6)

16. Ze zeggen dat je niet verliefd moet worden op monsters, maar deze is wel erg schattig. (hoofdstuk 3)

17. Je date komt niet opdagen, maar een vreemde biedt aan zijn plaats in te nemen. (hoofdstuk 9)

18. Het hart doet wat het wil. Dat van jou gaat recht tegen alle regels in. (hoofdstuk 10)

19. Je hebt eindelijk genoeg moed verzameld om met de schattige persoon die je altijd in de trein tegenkomt te praten. Maar als je die aanspreekt, is het antwoord een geschrokken uitdrukking en een zacht: 'Je hoort me niet te kunnen zien.' (hoofdstuk 11)

20. Als je je zielsverwant ontmoet, raken jullie van elkaar gescheiden voordat jullie een woord kunnen zeggen. (hoofdstuk 10)

21. "This is how villains are made" (hoofdstuk 7)

22. Alles wat mis kan gaan, gaat mis. (hoofdstuk 10)

23. Je raakt verdwaald in het bos. Na wat als een paar uur voelt, weet je het pad terug te vinden. Maar als je het bos uitstapt, is er tien jaar verstreken. (hoofdstuk 1)

24. Er is regen voorspelt, maar er komt iets anders uit de lucht vallen. (hoofdstuk 8)

25. De complottheorie die je probeert te ontkrachten blijkt echt. (hoofdstuk 9)

26. Je kunt de zee horen fluisteren. (hoofdstuk 7)

27. Je krijgt een brief waarin je bent uitgenodigd voor een luxe etentje in een landhuis. Je hebt geen idee hoe ze aan jouw naam komen en waarom ze juist jou uitnodigen. (hoofdstuk 9)

28. Kennis is macht, macht is dodelijk. (hoofdstuk 5)

29. Een reis naar het einde van de wereld. (hoofdstuk 8)

30. De stalker wordt gestalkt. (hoofdstuk 10)

31. Elke keer als je in slaap valt, word je in een andere wereld wakker. (hoofdstuk 7)

32. Nadat je hart voor de zoveelste keer breekt, doe jij niet meer aan liefde. (hoofdstuk 10)

33. Sommige dingen horen niet geschreven te worden. (hoofdstuk 6)

34. De confetti koning heeft een plan voor wereldovername. (Hoofdstuk 4)

35. Niet alles wat blinkt, is goud. (hoofdstuk 9)

36. De maan staat in brand. (hoofdstuk 7)

37. Je kunt met dieren praten, maar je hond weigert met je te spreken. (hoofdstuk 2)

38. Sinds buitenaardse wezens de aarde hebben overgenomen, leven de mensen onder strenge regels. Maar achter gesloten deuren broeit protest. (hoofdstuk 11)

39. De wereld is plat en een boot vaart over de rand heen. (hoofdstuk 9)

40. Haat op het eerste gezicht. (hoofdstuk 6)


Chaosprompts:

1. Het eerste hoofdstuk van je verhaal is de epiloog. (hoofdstuk 1)

2. Schrijf je verhaal in de tweede persoon. (hoofdstuk 2)

3. Jouw hoofdpersoon weet heel goed dat hij in het boek zit. (hoofdstuk 1)

4. Appels hebben een prominente rol in jouw verhaal en zijn in elk hoofdstuk aanwezig. (vanaf hoofdstuk 1)

5. Je verhaal speelt zich in minder dan drie uur af. (hoofdstuk 11)

6. Verander van genre (hoofdstuk 9)

7. Verwerk meerdere van je mede Wattpadders in je verhaal. (vanaf hoofdstuk 3)

8. Baseer een scène op de lyrics van de klassieker: 'baby it's cold outside.' (hoofdstuk 11)

9. Voeg een Wattpad cliché aan je verhaal toe. (hoofdstuk 10)

10. De tot-nu-toe-hoofdpersoon blijkt niet de hoofdpersoon. (hoofdstuk 7)

11. Geef je verhaal een open einde (hoofdstuk 1)

12. Het was allemaal een droom (hoofdstuk 9)

13. De epische actie scene wordt abrupt onderbroken door een gepassioneerde kus (hoofdstuk 11)

14. Eindig je boek met dezelfde alinea als waarmee je bent begonnen (hoofdstuk 11)

15. Vermoord je hoofdpersoon (hoofdstuk 7)




GeoWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu