💌 Vega • Ankara
Pazar gününün getirdiği ağırlıkla yatağımda dönüp duruyordum. Odamın kapısı büyük bir gürültüyle açılıp duvara çarpınca tepkisizce kafamı kaldırıp kapıya tekme atan Direnç'e baktım.
"Annem seni çağırıyor, kalk hadi."
"Ölmüş, gelemiyormuş de." dedim yorganı yüzüme çekerken.
"Kalksana kızım ya, camış gibi yatıyorsun sabahtan beri."
"Vera!"
Annemin bana seslendiğini duyunca oflayarak yatağımdan kalktım. Annem bana hep kendi koyduğu isimle seslenirdi. Babamın koyduğu ilk ismimi çok sık kullanmazdı.
"Efendim anne?" dedim ayaklarımı sürüye sürüye salona giderken.
"Kitaplarımı sen mi karıştırdın?" dedi salondaki kitaplığın önünde diz çökmüş bir şeyler ararken.
"Bunun için mi çağırdın beni?" dedim kendimi koltuğa atarken.
"Evet annecim, bunun için çağırdım. Kusura bakma, seni de güzellik uykundan uyandırdık ama."
Oflayarak koltuğun üzerindeki kırlenti yüzüme bastırdım.
"The Second Sex'i arıyorsan bende, geçen gün almıştım." dedim kırlenti yüzümden çekerken.
"Eh be kızım, niye uğraştırıyorsun beni boşu boşuna? Baştan söylesene." dedi ayağa kalkarken.
"Odamda, komidinin üstünde." dedim annem salondan çıkarken.
Direnç salona girip başka koltuk yokmuşçasına gelip bacaklarımın üstüne oturdu.
"Babam nerde?" dedim zar zor kendime gelebildiğimde.
"Mehmet amcayla görüşecekmiş." dedi Direnç oturduğu yere iyice yerleşirken.
"Kalk üstümden ya, camış gibisin zaten."
"Devrim ya, dışarı çıkak mı?" dedi Direnç beni duymamazlıktan gelerek.
"Nereye?"
"Tunalı'ya ineriz, Sarp abiyi de çağırırız. Olmaz mı?"
"Sen niye benimle bir yerlere gitmeye çalışıyorsun, paran mı bitti?" dedim bacaklarımı oynatıp Direnç'i üstümden atmaya çalışırken.
"Nerden anladın la? Bitti valla, bugün bu güzel kardeşine bir kıyak geçersin artık ablaların gülü." dedi yanağımdan makas alırken.
"Kalk hazırlan hadi, Sarp'a da mesaj at." dedim derin bir nefes aldıktan sonra.
İki yanağımdan hızlı hızlı öpüp koşarak odasına gitti. İkimiz de giyinmiş evden çıkmaya hazırlanırken annem yanımızda bitmişti.
"Erken gelin, akşam yemeğini birlikte yiyelim."
"Siz karı koca fingirdeşe fingirdeşe romantik bir akşam yemeği yesenize. Bizi niye çağırıyorsun?" dedi Direnç ayakkabısını giyerken.
"Bana bak," dedi annem ellerini beline koyarak.
"Hiç kendine yer yapma, akşam yemeğine yetişemezseniz bile öyle çok geç kalma lüksünüz yok."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
teacher's pet // barış alper yılmaz
Hayran Kurgu💌 Yüzyüzeyken Konuşuruz • Ankara Kapkara "Gelemem, çok soğuktur şimdi Ankara."