TUANPUTERI | 04

377 41 2
                                    

"Menangislah sampai merasa baik."-aesteuticc

____________

"MAMA, stop it! Sakit." Rintihku. Lemah. Tubuh kecilku kelihatan menggigil ketakutan. Mama? Layakkah dia digelar seorang ibu?

Papa? He just let mama to hurt and abuse me! Firman... Abang, look at what our parents did to me after you leave...

"Hati aku ni lagi sakit bila dapat tahu satu-satunya anak lelaki aku mati!" Kata Datin Dahlia. Bengang.

Datin Dahlia pergi meninggalkanku seorang diri di ruang tamu. Adik-adikku menjadi saksi aku didera oleh mama dan papa. Fatin, satu-satunya adikku yang melayanku dengan baik.

Fareha? She's cold and arrogant. Just like my parents.

"Kakak, are you okay?" Tanya Fatin. Risau. Fatin membantuku untuk bangun. Tangisanku semakin menjadi-jadi.

"I'm okay, don't worry." Balasku lemah. Sakit, sakit sangat.

Did you guys know the feeling of being hated by your own parents?

"Shut! You're strong!" Kata Fatin. Memberiku kata-kata semangat.

KATA-KATA itu membuatkanku tersedar dari lamunanku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

KATA-KATA itu membuatkanku tersedar dari lamunanku. Florence's Caffe, tempat aku menghabiskan masa lapang sejak 3 tahun lepas. Suasana kafe yang agak riuh sedikit sebanyak dapat memeriahkan suasana hatiku.

Kadang-kadang aku tertanya-tanya, sampai bila nasibku akan menjadi sebegini? Sakit? Dah 17 tahun aku hidup begini, disalahkan sebab kematian abangku, Putra Firman Zikri.

Bukan menjadi masalah buatku, aku kuat! Aku tahu, aku bukan punca Firman meninggal dunia. He saved me.

"Baa!" Sergah Eirsha. Terkonjet bahuku dibuatnya. Tak guna punya Eirsha!

"Sejak bila you sampai?" Soalku.

"Baru aje, I datang sekali dengan geng kita. BlackRose." Kata Eirsha. BlackRose? Dah lama tak dengar nama tu. Bukannya group mafia, lebih kepada circle aku sahaja. Aku, Eirsha, Anggun Seroja, Reissa Qaireena dan Nayla Anggerik sudah berkawan dari zaman kampus lagi. Sekarang dah jarang jumpa sebab masing-masing ada kerjaya yang hendak dicapai.

"Lamanya tak jumpa kau, Farah!" Ujar Seroja. Anggun Seroja ni kasar sikit. Sikit aje, red flag banyak.

"Ha'ah, aku rindu sangat-sangat dekat korang!" Kataku sambil memeluk my four girls! Dah lama tak kena peluk, selalunya peluk bantal guling aje!

Kami berlima duduk di laman belakang kafeku. Tenang. "So, how's you guys life after graduation?" Tanyaku.

"Okay, tapi boss baru tu A.K.A abang Eirsha tu boring. Tak fun, habis hilang mood aku nak jadi pekerja contoh." Rungut Seroja.

TUAN EIRMAN Where stories live. Discover now