"Moon is the lover than has no expectations other being scares at, being loved, being talked to and being seen."-usjpoetry
_________________________
"WHY are you guys didn't tried to understand me?" Lirihku. Seorang diri.
Air mata yang bergelinang di mata dibiarkan tanpa dilap.
"We're a family right?" Soalku. Seorang diri.
"Why don't you guys let me explain?"Tambahku lagi.
Dada aku terasa sakit sangat di saat ini. Lantas, aku menepuk dadaku secara perlahan. Berharap agar segala kesakitan yang aku rasa ini segera hilang.
Namun, tiada apa-apa yang berlaku.
Dapat aku rasa bahawa tanganku sedang menggigil. Takut. Risau.
Air mata yang mengalir di pipi di lap buat seketika.
"Kenapa mama layan Farah macam ni?" Soalku, seolah-olah mama sedang berdiri di hadapanku.
"I'm disappointed, mama. I'm dissatisfied with you!" Sambungku.
"Papa, Farah bukan anak papa ke?"
"Kenapa layan Farah macam ni?" Soalku bersama air mata yang kian bergelinang.
"Farah penat, penat sangat." Kataku. Lemah.
"Kenapa mama dan papa biarkan Farah lalui kehidupan Farah sorang-sorang?"
"Farah nak rasa macam mana perasaan dapat beraya dengan korang, rasa masakan mama dan rasa perasaan diambil berat oleh parents sendiri." Lirihku.
Tangisanku semakin kuat didengari.
"Please... don't hate me." Lirihku.
"Let me explain..." Sambungku. Lemah.
"Daripada Farah kecil lagi Farah selalu tanya, kenapa mama dan papa tak pernah curi masa untuk luangkan masa dengan Farah. Tapi, tak pernah terjawab." Kataku sambil tersenyum kecil.
"Salah ke kewujudan Farah dekat dunia ni?" Soalku sambil memandang ke luar tingkap.
"Farah tahu yang Farah tak sepatutnya lahir. Maaf..." Lirihku.
Sakit.
"Kau tu pembunuh! Tak sedar diri." Ucapan mama itu kian berlegar di kepalaku.
Sebenci itukah mama terhadapku?
"YOU shouldn't cry, dorogoy..." Gumam seorang lelaki sambil matanya terarah ke rakaman CCTV bilik Farah.
Farah pakai tudung sarung sambil menangis pun cantik.
YOU ARE READING
TUAN EIRMAN
عاطفية[FORRA's ROMANCE AND ACTION SIRI 1] "His eyes, was like a predator who's searching for his prey."-JEBAT MALEQ Tidak dapat aku tafsirkan maksud di sebalik ayat tersebut. Mangsa dan pemangsa. Nak belajar sains ke ni? Banyak benda yang aku tak tahu ten...