Prolog

941 21 0
                                    

"Aku nak putus dengan kau. Ni jujur la erk, sebenarnya aku tak suka kau. Aku saja je nak main perasaan kau. Tak sangka pulak yang kau ni bodoh pergi percaya aku."ujar seorang pelajar lelaki yang bernama Aldrich. Lelaki itu tertawa bila melihat riak wajah Ara yang ingin menangis.

"Kenapa awak buat saya macam ni Aldirch? Awak tahu tak yang saya ni cintakan awak?"soal Ara dengan nada suara yang sedih. Terluka hati gadis itu di buatnya. "Lah! Kau fikir aku kisah ke! Siapa suruh kau bodoh sangat."jawap Aldirch.

Tanpa membuang masa dia terus meninggalkan Ara di situ bersendirian. Ara sebenarnya ialah pelajaran perempuan yang terkenal dan cantik. Tetapi entah mengapa ada seorang lelaki yang bernama Aldrich memainkan perasaan gadis itu.

...

Di kelas Ara hanya tumpukan perhatiannya kepada pembelajarannya manakala kawan-kawannya yang lain pergi bermain sewaktu tiada cikgu di kelas.

Aldrich dari tadi hanya merenungi wajah cantik gadis itu. Dia mengangumi betapa cantik dan pandainya Ara. Bukan setakat cantik,pandai je. Ara juga pandai bermain alat musik seperti piano dan violin.

"Kau tengok sape?"soal Adrian dari arah belakang. Terperanjat Aldrich di buatnya. "Chey! Kau tengok Ara erk?!"soal Adrian lalu dia melihat muka Aldrich yang merah merona itu.

Aldrich langsung menampar wajah kawannya itu. "Argh! Sakit lah bodoh!"adu Adrian. Perlahan-lahan dia menyapu pipinya itu dengan telapak tangannya. "Kau ni diam-diam lah sikit boleh tak. Bongok la kau ni."marah Aldrich.

"Ele sorry la aku mana sengaja."kata Adrian sambil tersengih seperti kerang busuk. Aldrich hanya menjeling kawannya itu. Tatapannya kembali lagi kepada Ara. Ara masih lagi fokus dengan pelajarannya.

...

Habis saja kelas mereka akhirnya tiba masanya untuk mereka semua pulang pada jam 1:00. Ara hanya memerhati satu persatu lenderaan yang limpas di hadapan sekolahnya. Manakala Aldrich dia hanya memandang gadis itu dari arah jauh.

Sebenarnya Aldrich tidak mahu putus dengan Ara tetapi kawan-kawannya semua menyuruhnya untuk putus dengan gadis itu. Ara merupakan seoarang pelajar yang cemerlang gemilang.

Aldrich pulak hanya seorang pelajar yang biasa.

...

Setelah Ara menginjak umur 20 tahun hidupnya semakin malang bila ayahnya telah berkhawin dengan seorang janda yang beranak satu.

Ara selalu di buli oleh abang tirinya. Ibu tirinya pula selalu saja menderah Ara, tetapi Ara hanya mampu sabar dengan sikap ibu tirinya dan abang tirinya.

Jika dia melawan ayahnya akan memukulnya atau pun mengusirnya dari rumah ini. Malamg sungguh hidup gadis itu.

...

Ara tidak tahu bahawa ada seorang lelaki yang obses dengannya dari Ara tingkatan 5 hinggah la dia berumur 20 tahun. Lelaki itu masih setia dengan Ara.

Ara langsung tidak tahu siapkah lelaki itu. Lelaki itu sangat tergila-gilakan Ara sampai dia tahu semua pasal Ara.

...

WELCOME TO MY STORY...

IM HIS DOLL...
The Obsession Aldrich...

Im His Doll (Og)Where stories live. Discover now