Bab 4

339 11 1
                                    

IM HIS DOLL

Jam di dinding menunjukkan sudah pun masuk pukul 12:00 malam. Mata ku belum lagi lelap dari tadi, aku hanya memandang aircorn yang dari tadi bergerak naik atas, turun bawah, naik lagi turun lagi.

Aku masih lagi memikir tentang kejadian tadi. Trauma aku masuk bilik abang tiri ku itu. Disebabkan aku tidak boleh tidur aku mula berdiri dan keluar dari bilik ku.

Daripada aku bosan berada di situ lebih baik aku pergi ke bilik muzik. Masuk saja di dalam bilik itu aku langsung memgambil tempat duduk di hadapan piano besar.

Perlahan-lahan aku mengetik salah satu kekunci piano itu. Aku tersenyum nipis. Lama-lama aku mula memejamkan kelopak mata ku dan aku terus memain kan piano itu.

Aku memain kan lagu yang bertajuk Lovely daripada Billie Eilish. Jari-jemari mula menekan satu persatu kekunci piano. Mulut ku juga perlahan-lahan mengeluarkan suara yang merdu.

Aku merasa seronok bermain dengan alat muzik itu.

Hello...Welcome...Home...

Habis saja aku menyanyikan lagu itu aku terus di kejutkan dengan bunyi mesej yang datang daripada telefon bimbit ku. Aku terus mencapai telefon ku yang berada di kocek seluar ku.

Mesej itu daripada seseorang yang tidak ku kenal. Tiada langsung nama di account misteri itu. Aku mula membaca mesej yang di hantar olehnya.

Usermisteri.
- Hai😄

Aku mengangkat satu kening. Pelik. Tiada angin tiada ribut kenapa orang misteri ini tiba-tiba mengirim kan ku satu mesej.

Not Ara
- Hai siapa ni? Kenapa chat saya ye?

Usermisteri.
- Erm...Sorry tau kalau aku ganggu kau. Kau mesti tak boleh tidur kan?

Perasaan ku semakin pelik.

Not Ara
- Haah. Saya tak boleh tidur. By the way awak siapa?

Usermisteri.
- Secret.

Ringkas saja balasannya itu. Hati ku mula berkata bahawa orang yang mesej aku ini ialah lelaki.

Not Ara
- Ouh. Nama awak secret lah ni, hi secret😄

Sempat lagi aku bergurau dengan jejaka ini.

Usermisteri.
- Haha. Lucu la kau ni. Jangan risa satu hari nanti kau akan tahu juga siapa aku sebenarnya.

Not Ara
- Ouh. Okey.

Ringkas balasan ku. Baru saja aku ingin keluar dari aplikasi itu tiba-tiba satu mesej lagi darinya di hantar kepada ku. Aku kembali melihat ke skrin telefon ku.

Usermisteri.
- Aku nak pesan dekat kau satu benda.

Not Ara
- Apa dia?

Usermisteri.
- Jangan dekat dengan jantan lain, aku tak suka nampak kau dekat dengan mana-mana jantan kecuali aku.

Not Ara
- Awak siapa nak arah-arah saya?

Semakin berkerut dahi ku membaca mesej lelaki misteri ini.

Usermisteri.
- Im always with you Ara Bella.

Terbeliak mata ku melihat nama panjang ku ada di mesejnya. Macam mana mamat ini tahu nama ku?!

Not Ara
- Macam mana awak tahu nama panjang saya?! Awak siapa sebenarnya?! Tak lucu lah awak buat sama macam ni!

Jari jemari ku laju bermain keyboard itu.

Usermisteri.
- Kalau kau tahu aku siapa mesti kau akan benci aku. Tapi tu semua tak penting. Yang penting sekarang ni aku tak nak kau dekat dengan mana-mana jantan kecuali aku.

Usermisteri.
- You mine. Only mine. If i see ang male touch you. I did not hesitate to kill him. Understood love?

Aku terdiam. Aku terdiam membaca mesej itu, aku terus merasa seram sejuk. Aku langsung mematikan skrin telefon ku dengan cepat.

Laju-laju aku keluar dari bilik muzik itu dan lari semula pergi ke bilik ku. Aku pantas menutup pintu bilik ku.

Aku menyelimuti diri ku. Aku takut. Aku takut dengan mesej itu.

Usermisteri.
- Love...answer me! Answer me love!

Usermisteri.
- Jawap aku Ara Bella! Jawap aku!

Usermisteri.
- Hey...Are you scared because of me my love?

Usermisteri.
- You sleep? That okey love. Sleep well im always watching you and take care of you. Im promise love...if another men bother you i will kill him. You mine. Forever mine.

...

Aldrich tersenyum pyscho melihat mesej itu. Dia tahu Ara dalam ketakutan melihat mesej daripadanya.

Skrin telefonnya langsung di tutup dan di letak di atas mejanya. Aldrich mula berdiri dan berjalan pergi ke sebuah papan yang terlindung dengan kain bewarna biru gelap. Aldrich mula menarik kain itu.

Terserlah lah semua gambar Ara Bella di papan itu. Semua gambar Ara Bella dia ada. Dia suka menangkap gambar gadis itu secara senyap. Ada gambar Ara Bella yang sedang bermain piano dan violin.

Dia tersenyum lebar. Dia mula mencium salah satu gambar wanita itu. Mahu saja dia menculik Ara Bella dan jadikan gadis itu milik dia sorang. Tetapi dia harus menunggu masa yang sesuai.

TO BE COUNTINUE...

Im His Doll (Og)Where stories live. Discover now